Gjest Titititi Skrevet 30. august 2005 #1 Skrevet 30. august 2005 Går på p-piller. Er ikke så veldig flink til å ta dem til akkurat samme tid hver dag. På lørdag (natt til søndag) tok jeg den kl. 01.00, mens på søndag tok jeg den kl. 07.00 (eller det blir vel egentlig mandag). Men er det slik at uansett om jeg holder meg innenfor den 12-timers grensa så går det greit? Og går det an at jeg feks. tar den kl. 07.00 den ene dagen, og dagen etterpå ganske lenge før feks. kl. 00.00?
~sikka~ Skrevet 30. august 2005 #2 Skrevet 30. august 2005 Du skal jo helst ta dem ca samme tid hver dag da... hva om du tar dem rundt klokka 15 eller noe? da er du ihvertfall våken uansett om det er helg eller ukedag. Evt kan du jo bytte til nuvaringen / p-ringen... den er jo i hele døgnet så du slipper å tenke på annet enn å bytte den en gang i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #3 Skrevet 30. august 2005 Fortsetter på p-piller, for jeg trives bra med dem. Men spørsmålet mitt var: gjør det noe om det går 7 timer mellom hver pille? Max antall timer er jo 12, men synker sikkerheten jo mer timer det går mellom hver pille, eller? :klø: Og det andre spørsmålet mitt: gjør det noe om jeg tar pillen litt før jeg tok den andre? Det er så mye snakk om å ta pillen for sent, men skjer det noe om jeg tar den "for tidlig"?
lillesky Skrevet 30. august 2005 #4 Skrevet 30. august 2005 Jeg tar pillene mine hver kveld, for da husker jeg det (når jeg pusser tennene). Du bør ta dem til fast tid. Jeg er litt usikker på det du spør om, så du kan jo ringe til legekontoret ditt. Hvis det ikke er noen andre som kan svare da.
Hu i Svingen Skrevet 30. august 2005 #5 Skrevet 30. august 2005 Skal ikke råde deg til å slurve, men jeg tar mine til mange rare tider, og det har aldri vært noe problem. Stoler på tolvtimer'n jeg
Arkana Skrevet 30. august 2005 #6 Skrevet 30. august 2005 Så lenge det ikke er mer enn 36 timer siden siste pille så er du trygg, uansett.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #7 Skrevet 30. august 2005 Takk for svar Det som bekymrer meg litt nå, er at jeg har "forskjøvet" å ta pillene, slik at nå tar jeg pillen som egentlig skulle være dagen før, når kl. er 07.00 neste morgning. En helt teit tid, for jeg er sjelden våken så tidlig! Men likevel har jeg ikke gått over denne 36 timers-grensa, så jeg burde være trygg. Men, kan jeg ta denne 07.00 pillen litt senere på dagen, feks. 10.00? Men da blir på en måte alt feil også.... For da tar jeg pillen som skulle vært dagen før, dagen etter....
Arkana Skrevet 30. august 2005 #8 Skrevet 30. august 2005 Du kan ta den akkurat når det passer deg, så lenge det ikke går mer enn 36 timer mellom hver pille.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå