AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Hei! Noen her som har tatt keisersnitt med sterilisering og som kan si noe om for eks hvor lang tid selve operasjonen tok? Fikk beskjed om at operasjon uten sterilisering til rundt 40 min når det var planlagt, men glemte å spørre hvor lang tid det tok med sterilisering.. Det er jo ikke så farlig, jeg bare lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg får se barnet og er ferdig liksom. Dette er 3 barnet men første keisersnittet.. Også lurer jeg litt på sånn praktisk etterpå.. Vet jeg ikke skal løfte mer enn hva baby veier, men har jo en gutt hjemme på 2,5 år som får unødvendig lange dager i bhg om jeg ikke kan hente. Jeg har lært han å klatre opp i bilsete selv så sånn sett er det jo greit, men hva om jeg vil trille ned, det er jo ikke å løfte men kan bli tungt med baby og 2 åringen I oppoverbakke med vogna, er dette også ikke anbefalt? Har aldri operert så dette er helt nytt for meg.. Skal selvfølgelig spørre på sykehuset om alt jeg lurer på, men det er en uke til og liker å være litt mentalt forberedt 🙄😊 Kom gjerne med andre tips og råd som kanskje ikke du tenkte på selv men som kanskje er nyttig å vite! Anonymkode: 06c49...ff4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Vedrørende tiden etter så bør du ikke dytte på en tung vogn i oppoverbakke ihvertfall, ta helst bilen i så fall. Anonymkode: af69f...ad6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Jeg hadde haste keisersnitt og var raskt på bena igjen (dette kan variere litt). Fikk beskjed om at jeg kunne løfte baby og bilsete, så da går det nok fint med 2-åringen og. Men kjenn på hva som gjør vondt, og ikke press deg for mye. Anonymkode: 55fce...8f9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 Steriliseringen er fort gjort. Husker ikke hvir lenge jeg lå der etter at babyen var ute, men det var ikke lenge. Tiden etterpå går mer naturlig enn en tror. Du kjenner på kroppen at du ikke kan løfte så mye, så hvor mye du kan gjøre og løfte føles naturlig når du står i det. Anonymkode: 66d9c...ead
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 Takk, jeg får nok bare ta det som det kommer og lytte til kroppen 😊 Anonymkode: 06c49...ff4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 Får du keisersnitt fordi du skal sterilisere deg? Jeg har hatt keisersnitt (hastesnitt), og fått skrevet i journalen min at jeg må følges ekstra opp i et evt neste svangerskap pga stort barn - og at det er en mulighet for planlagt keisersnitt neste gang hvis barnet viser seg å faktisk være stort. Men jeg ønsker å sterilisere meg etter neste svangerskap, og tenker at sånt hadde jo vært greit å avtale tidlig, og ikke i uke 38 liksom 🙈 Ellers har jeg ett tips: unngå for all del å hoste. Og hvis du må hoste, hold en sammenrullet håndduk mot arret. 🙏🏼😅 jeg syns såret har vært rimelig uproblematisk ellers ☺️ Anonymkode: ba672...5f3 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Får du keisersnitt fordi du skal sterilisere deg? Jeg har hatt keisersnitt (hastesnitt), og fått skrevet i journalen min at jeg må følges ekstra opp i et evt neste svangerskap pga stort barn - og at det er en mulighet for planlagt keisersnitt neste gang hvis barnet viser seg å faktisk være stort. Men jeg ønsker å sterilisere meg etter neste svangerskap, og tenker at sånt hadde jo vært greit å avtale tidlig, og ikke i uke 38 liksom 🙈 Ellers har jeg ett tips: unngå for all del å hoste. Og hvis du må hoste, hold en sammenrullet håndduk mot arret. 🙏🏼😅 jeg syns såret har vært rimelig uproblematisk ellers ☺️ Anonymkode: ba672...5f3 Nei, men ble spurt om sterilisering da jeg likevel skulle ha keisersnitt og det er jo noe vi har tenkt på så greit å gjøre i samme slengen 😊 skal ta keisersnitt pga tverrleie. Og jeg håper dette med hosting er i starten 😅 kan ikke gå et helt liv med et sammenrullet håndkle I tilfelle hosting 🤣 neida, regner med det er i starten som såret er nytt.. Må si jeg gruer meg litt til det, blir en helt ny type smerte vil jeg tro.. Anonymkode: 06c49...ff4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 Ved noen sykehus er jordmor tilstede på operasjon/intensiv/oppvåkning hele tida slik at man kan ha hud mot hud fra start. Sjekk med sykehuset «ditt» du:-) Anonymkode: bda47...b62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå