Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
jeg skal ha første praksis i morgen og kjenner at jeg gruer meg en del. Er helt fersk innen helse. Har fått praksisplass på demensavdeling. Er det noen som har tips/råd til ei som skal ut i praksis for første gang? 

Anonymkode: fe4ab...677

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si ifra til kontaktsykepleier at du har lite erfaring og føler deg usikker, men at du er spent på alt du kan lære, he gang for husk det har vært først for alle

Skrevet

kunne vært fint å høre hvordan det går

Skrevet (endret)

Så heldig du er! : )

Vær nysgjerrig, men ydmyk. Still (faglige) spørsmål til din veileder. Snakk med pasientene. Øv MASSE på kommunikasjon. Ta initiativ! 
Vær ærlig om at du har lite erfaring, og be om litt tålmodighet hvis det skal være nødvendig. 
Øv på stell og hiv deg med på alle prosedyrer du kan.

Jeg har hatt drøssevis med sykepleierstudenter på sykehjem opp gjennom årene. Noen utmerker seg, noen få gjør ikke det. Spør meg gjerne om mere dersom du lurer på noe. 

Endret av LilleMai
Skrevet

Det lurt å være aktiv interessert, stille spørsmål, sette seg inn i rutinene på avdelingen, spør om å få være med på det som skjer. 

Vær interessert i å bli kjent med beboere, lær navnene deres så fort du kan. Bruk tid på fellesrom sammen med beboere når det ikkje skjer andre ting, gjør gjerne aktiviteter med dem.miljøarbeid er en viktig del av hverdagen på demensavdeling. 

Lurt å være positiv til avdelingen og til de ansatte. Om en er kritisk blir de fort sure. 

Vær forberedt på at du vil følge ulike pleiere og de vil alle ha sin måte å gjøre ting på, selv om prosedyrer forøvrig er like. 

Skrevet

kan du ikke fortelle hvordan det gikk

AnonymBruker
Skrevet
petter333 skrev (16 timer siden):

kan du ikke fortelle hvordan det gikk

Det skal jeg gjøre :)

Anonymkode: fe4ab...677

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...