Gå til innhold

En jente fra Danmark stjal bildene mine fra Instagram og utga seg for å være meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk dm fra en mann som hadde funnet meg og funnet ut av hvem hun var. Han var forelsket i en jente på nett som han trodde var meg. Jeg synes det er veldig ekkelt. Jeg søkte opp jenta og jeg var blokket av henne. Broren min søkte hun opp og da kom hun opp. Hun har mange triste tekster under bildene sine på facebook. Jeg synes synd på hun, men jeg ønsker ikke at hun skal gjøre dette igjen. Hun er en dansk jente, hvordan blir det om jeg annmelder hun til norsk politi? Vil dem ta det videre til Danmark?

Anonymkode: 87fc0...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke politiet vil bruke noen som helst ressurser på dette. Det dreier seg om å stjele bilder på internett. De prioriterer nok helt andre og tyngre saker enn dette er jeg redd.

Du kan jo bare prøve å anmelde det, men det kommer du nok ingen vei med. Kanskje dansk politi gjør noe mer? Bruk google.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 timer siden):

Jeg tror ærlig talt ikke politiet vil bruke noen som helst ressurser på dette. Det dreier seg om å stjele bilder på internett. De prioriterer nok helt andre og tyngre saker enn dette er jeg redd.

Du kan jo bare prøve å anmelde det, men det kommer du nok ingen vei med. Kanskje dansk politi gjør noe mer? Bruk google.

Takk for svar. Ts

Anonymkode: 87fc0...502

Skrevet

Slettmeg.no kan kanskje hjelpe?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt kundeservice til Instagram 😉

Anonymkode: fba40...4e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke gjort så mye med det, egentlig. Du har ingen makt i Danmark som norsk statsborger, så det å "anmelde" en dansk statsborger, mens du er norsk statsborger for å ha stjelt bildene dine fra Instagram, har du null sjanse for å få gjennom. 

Tenk nå også at det kunne like så godt ha vært ei jente i USA eller Canada eller Australia / New Zealand eller Russland som tok bildene dine, og da har du enda mindre makt. 

Hovedregelen som du må forholde deg til er at det du legger ut offentlig, innebærer nettopp risiko for at noe slikt kan skje, dessverre. Hvordan redusere risikoen ned mot 0%? Ikke legg ut noen bilder - slik verden også var før 2005, og det er ikke så altfor lenge siden heller. 

Anonymkode: d1f87...0ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rapporter bruker til facebook

Anonymkode: fe9b9...44f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...