AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Jeg er 17 år gammel gutt, snart 18. Jeg har små føtter til å være mann, jeg bruker mellom 39-40 i de fleste skoene jeg har prøvd. Noen av dere som har tips til hvor jeg kan få kjøpt sko i små herrestørrelser? Har lett overalt, og de fleste starter med 40.5 eller 41 som er for stort for meg. Selgerne i butikkene har anbefalt meg å bruke damesko, noe jeg mener er uaktuelt da menn og kvinner er forskjellig oppbygd, og at damesko har dårligere plass i bredden enn herresko. Jeg spurte om jeg heller skulle gå for barnesko, men det sa de var helt uaktuelt, da jeg ikke vil få nok demping. Veier bare 63 kg, så er ikke voldsomt tung heller da. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 49829...d76
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Såler i skoene kan fungere, men det er så mange fine unisex sko at det ikke skulle by på store problemer å finne noen? Anonymkode: 6eac2...940
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Sjekk nettbutikkene; Footway, zalando o.l. Anonymkode: 4f51c...faf
einsteinium Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 (endret) Ville hørt med hver butikk før du går inn, så sparer det deg tid, slik at du finner ut hvilke butikker som har små størrelser, og hvilke som ikke har. Endret 11. april 2021 av einsteinium trykket for fort på lagre
Leo Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er 17 år gammel gutt, snart 18. Jeg har små føtter til å være mann, jeg bruker mellom 39-40 i de fleste skoene jeg har prøvd. Noen av dere som har tips til hvor jeg kan få kjøpt sko i små herrestørrelser? Har lett overalt, og de fleste starter med 40.5 eller 41 som er for stort for meg. Selgerne i butikkene har anbefalt meg å bruke damesko, noe jeg mener er uaktuelt da menn og kvinner er forskjellig oppbygd, og at damesko har dårligere plass i bredden enn herresko. Jeg spurte om jeg heller skulle gå for barnesko, men det sa de var helt uaktuelt, da jeg ikke vil få nok demping. Veier bare 63 kg, så er ikke voldsomt tung heller da. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 49829...d76 Akkurat det er en sannhet med modifikasjoner. Det finnes smale herresko og brede damesko. Ut over det så kan du kan vel bare kjøpe de skoene som passer? Er de for smale så er de det enten de er klassifisert som dame eller herresko. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Såler i skoene kan fungere, men det er så mange fine unisex sko at det ikke skulle by på store problemer å finne noen? Anonymkode: 6eac2...940 Såler i skoene har jeg aldri skjønt meg på. Skal jeg bruke litt for store sko - og sette såler i min egen størrelse inni? Foten vil bli litt høyere og det vil chippe i hælen? Unisex sko er det ikke så mange jeg har sett... Tenker du på like herre og damemodeller? Det har jeg sett, og det er i de tilfellene selgerne har henvist meg til dameversjonen siden størrelsene der er mindre og størrelsene er den eneste forskjellen. Men jeg vet at damesko er mindre i bredden, noe som kan føre til ubehag. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjekk nettbutikkene; Footway, zalando o.l. Anonymkode: 4f51c...faf Ja har sett at de som regel har på nettet. Men skulle gjerne prøvd dem i butikk før bestilling. Gidder ikke bestille og finne ut at de ikke passer... Anonymkode: 49829...d76
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 Leo skrev (Akkurat nå): Akkurat det er en sannhet med modifikasjoner. Det finnes smale herresko og brede damesko. Ut over det så kan du kan vel bare kjøpe de skoene som passer? Er de for smale så er de det enten de er klassifisert som dame eller herresko. Du har sikkert rett i det, men synes det likevel rart å kjøpe damemodell... Anonymkode: 49829...d76
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Jobber selv i skobutikk og synes det er dumt at det er så lite sko for menn i mindre størrelser. De fleste skoene vi fører kommer i 40, men gjerne bare 1 par... Svært få eller ingen kommer i 39. Ville gjort som noen over anbefalte, se om du finner på nett. Ofte har de åpent kjøp sånn at du kan prøve, og sende tilbake om de ikke passer. Anonymkode: 154eb...1e8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 Ang såler så setter du jo nedi en som passer til skoen, ikke din størrelse. Sålen tar litt plass og dermed vil det føles som at skoen passer bedre. Jeg må selv ofte gjøre det, siden jeg ligger en plass mellom 39 og 40 og ikke alle merker fører halve størrelser. Det funker i noen sko, men ikke alle. Anonymkode: 154eb...1e8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Såler i skoene har jeg aldri skjønt meg på. Skal jeg bruke litt for store sko - og sette såler i min egen størrelse inni? Foten vil bli litt høyere og det vil chippe i hælen? Unisex sko er det ikke så mange jeg har sett... Tenker du på like herre og damemodeller? Det har jeg sett, og det er i de tilfellene selgerne har henvist meg til dameversjonen siden størrelsene der er mindre og størrelsene er den eneste forskjellen. Men jeg vet at damesko er mindre i bredden, noe som kan føre til ubehag. J Anonymkode: 49829...d76 Er skoen som passer str 37 kjøper jeg såler i str 37. Det blir vel damesko som ikke er utpreget feminine. I herresko er det ofte lettere å finne små størrelser i joggesko/fritidssko, men hvis du tenker på mer finsko eller dresskode sko så må man nok lete litt mer desverre. Anonymkode: 6eac2...940
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er skoen som passer str 37 kjøper jeg såler i str 37. Det blir vel damesko som ikke er utpreget feminine. I herresko er det ofte lettere å finne små størrelser i joggesko/fritidssko, men hvis du tenker på mer finsko eller dresskode sko så må man nok lete litt mer desverre. Anonymkode: 6eac2...940 Er på utkikk etter fritidssko og løpesko. Kan kjøpe på nett, men vil unngå det stresset ved å kunne faktisk prøve dem i butikk, og deretter kjøpe om jeg liker dem. Anonymkode: 49829...d76
Jentegutt Skrevet 14. april 2021 #12 Skrevet 14. april 2021 Bruker selv str 41 i sko og går alltid for dame modell, nettopp fordi den er smalere, har du str 40 så er nok føttene dine smale også
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #13 Skrevet 16. april 2021 jentegutt skrev (På 14.4.2021 den 19.52): Bruker selv str 41 i sko og går alltid for dame modell, nettopp fordi den er smalere, har du str 40 så er nok føttene dine smale også Er du gutt/herre eller jente/kvinne? Jeg har strls mellom 39 og 40. Har prøvd damesko i 39, sitter ukomfortabelt. 40 i herrestørrelse er av og til litt stort. Anonymkode: 49829...d76
Jentegutt Skrevet 16. april 2021 #14 Skrevet 16. april 2021 Jeg er kvinne i manns kropp, prøv 40 i dame modell da
Djungelvrål Skrevet 16. april 2021 #15 Skrevet 16. april 2021 Her har de over 6700 par i str 39, 39,5 og 40 til menn, gratis retur og frakt. Velg faktura så betaler du bare for de skoene du beholder. https://www.zalando.no/herresko/__storrelse-39.39~5.40/
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #16 Skrevet 16. april 2021 jentegutt skrev (4 minutter siden): Jeg er kvinne i manns kropp, prøv 40 i dame modell da Jeg er cismann. Anonymkode: 49829...d76
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #17 Skrevet 16. april 2021 Peonjenta skrev (30 minutter siden): Her har de over 6700 par i str 39, 39,5 og 40 til menn, gratis retur og frakt. Velg faktura så betaler du bare for de skoene du beholder. https://www.zalando.no/herresko/__storrelse-39.39~5.40/ Takk! Sjekker det ut Betaler jeg på zalando etter at jeg har mottatt pakken? Så jeg får valgt vekk det jeg ikke vil ha? Anonymkode: 49829...d76
Djungelvrål Skrevet 16. april 2021 #18 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk! Sjekker det ut Betaler jeg på zalando etter at jeg har mottatt pakken? Så jeg får valgt vekk det jeg ikke vil ha? Anonymkode: 49829...d76 Ja du får en måned på deg fra du får pakken til betalingsfrist. Du går inn på bestillingen og velger retur, så trykker du retur og årsak og printer ut returseddel, legger halve inni pakken og limer resten utenpå. Returen blir registrert etter noen dager.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #19 Skrevet 16. april 2021 Du er heldig. Du kan gå med alt. Herresko, kvinnesko og barnesko. Første jeg hadde kjøpt meg var et par cherox til barn som vintersko. De er jo helt geniale. Varme og vanntette, men finnes ikke til voksne 😕 Anonymkode: 36b5e...1ad
Jentegutt Skrevet 16. april 2021 #20 Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er cismann. Anonymkode: 49829...d76 Og poenget ditt er ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå