AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Til dere som jobber for dere selv. Hva driver dere med og hvorfor driver du for deg selv? Hvordan var prosessen frem til valget om å starte noe eget og hvor lang tid tok det? Satset du fullt med engang eller var det noe som bygde seg opp over tid? Hvordan går det nå? Ble det som forventet? Klarer du å jobbe som en vanlig arbeidstaker eller er det mye ekstra jobb? Ja egentlig lurer jeg litt på alt rundt det 😅 Anonymkode: 594e9...c95
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Jobber som journalist, med ENK. Elsket friheten til å begynne med, det å styre min egen arbeidshverdag. Det er en bakside ved å være selvstendig næringsdrivende, nemlig alt ansvaret som faller på deg selv i forhold til skatt, pensjon, forsikringer om du skulle bli syk etc. I tillegg jobber man ofte mye ekstra, som ikke er betalt, for å holde orden på økonomi og drift. I tillegg kommer usikkerheten i forhold til inntekt. Jeg søker fast jobb nå, da jeg vil ha en tryggere og mer forutsigbar hverdag. Anonymkode: 39f15...1ad
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #3 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jobber som journalist, med ENK. Elsket friheten til å begynne med, det å styre min egen arbeidshverdag. Det er en bakside ved å være selvstendig næringsdrivende, nemlig alt ansvaret som faller på deg selv i forhold til skatt, pensjon, forsikringer om du skulle bli syk etc. I tillegg jobber man ofte mye ekstra, som ikke er betalt, for å holde orden på økonomi og drift. I tillegg kommer usikkerheten i forhold til inntekt. Jeg søker fast jobb nå, da jeg vil ha en tryggere og mer forutsigbar hverdag. Anonymkode: 39f15...1ad Takk for at du svarte. Det jeg liker med å være ansatt er at jeg er ferdig på jobb når arbeidstiden er over. Da er det ikke noe mer å tenke på før arbeidstiden starter igjen dagen etter. Samtidig ønsker jeg friheten til å planlegge dagene selv. Har små barn nå, så for øyeblikket er det ikke aktuelt å starte noe eget, men på sikt ser det lysere ut. Anonymkode: 594e9...c95
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Ikke uneig med hun over. Jeg startet for meg selv fordi jeg mistet drømmejobben under finanskrisen, og det har gått helt greit, men det går med mye tid på alt som ikke er gøy, og ikke imponert over hjelpen man får fra staten nå under pandemien, så jeg vil også tilbake til fast jobb og mye større forutsigbarhet. Og alle rettighetene man har i forhold til arbeidsledighetspenger etc. Gründerlivet er oppskrytt etter en stund. Anonymkode: 4622a...0ce
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Og som du sier, som gründer erdu aldri ferdig på jobb, du har aldri ferie. Om du får en idé under julemiddagen på julaften må man skrive ned ideen så man ikke glemmer den... Anonymkode: 4622a...0ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå