AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Første lønnsoppgjør er i havn. 2,7% endte det på. Prisindeksreguleringer ligger på 2,6 - 2,8 (de lærde strides om dette). Så hvor havner reguleringen av Grunnbeløp i år, som omfatter uføretrygdede, arbeidsledige, arbeidsavklaring osv? Det endelige svaret får vi vel i midten av mai eller noe slikt, men er det noen formening som har en formening? Selv tror jeg på at G'en havner på 2,6%. Altså under lønnsoppgjøret, og på det minste innenfor prisindeksreguleringsestimater. Jeg tror derfor at vi ikke kan forvente noe kjøpekraft i år heller. Anonymkode: 39080...d8b 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Reguleringen blir på 2.7% Anonymkode: 582af...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Tror dere det blir ca lik øking for ung ufør som i fjor? Hos meg økte det med 362 kr i mnd. Anonymkode: 3f5e4...c6e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror dere det blir ca lik øking for ung ufør som i fjor? Hos meg økte det med 362 kr i mnd. Anonymkode: 3f5e4...c6e Omtrent samme tullet hos meg også. Helt verdiløst. Anonymkode: f199a...58a
Gjest Kastanjefrø Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Omtrent samme tullet hos meg også. Helt verdiløst. Anonymkode: f199a...58a Begynn å jobb da?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 Kastanjefrø skrev (1 time siden): Begynn å jobb da? Folk som er uføretrygdede har ikke arbeidsevne derfor er ikke det en mulighet for de. Dessuten så spiller grunnbeløpet inn på andre ytelser og. Anonymkode: a90e3...f91 8
Gjest Kastanjefrø Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Folk som er uføretrygdede har ikke arbeidsevne derfor er ikke det en mulighet for de. Dessuten så spiller grunnbeløpet inn på andre ytelser og. Anonymkode: a90e3...f91 Kanskje man da skal være takknemlig for verdens rauseste trygdesystem?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Kastanjefrø skrev (1 minutt siden): Kanskje man da skal være takknemlig for verdens rauseste trygdesystem? Det kan vi takke oljepengene for. Hjelper ikke om det er raust trygdesystem om ikke ytelsene følger prisveksten. De som sitter med minstesats sliter skikkelig, forstår at det er utenfor noens fatteevne men det koster like mye å leve når man er uføretrygdet som det gjør for oss i jobb, kanskje enda mer. Anonymkode: a90e3...f91 6
Gjest Kastanjefrø Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan vi takke oljepengene for. Hjelper ikke om det er raust trygdesystem om ikke ytelsene følger prisveksten. De som sitter med minstesats sliter skikkelig, forstår at det er utenfor noens fatteevne men det koster like mye å leve når man er uføretrygdet som det gjør for oss i jobb, kanskje enda mer. Anonymkode: a90e3...f91 Flere titalls land har mye høyere oljeinntekter enn Norge. De rause trygdeordningene er en prioritering som gjøres av samfunnet. Skjønner det er utenfor enkeltes fatteevne, men uføre som ikke arbeider finansieres av de som faktisk står i arbeid, og når uføreutbetalingene er like høye som 100% ansatte ufaglærte får utbetalt har man ingenting man skulle ha sagt.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 Kastanjefrø skrev (5 minutter siden): Kanskje man da skal være takknemlig for verdens rauseste trygdesystem? Det sa man for 20 år siden det. Det har skjedd ting siden da. 🤗 Anonymkode: ba5f3...69a 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan vi takke oljepengene for. Hjelper ikke om det er raust trygdesystem om ikke ytelsene følger prisveksten. De som sitter med minstesats sliter skikkelig, forstår at det er utenfor noens fatteevne men det koster like mye å leve når man er uføretrygdet som det gjør for oss i jobb, kanskje enda mer. Anonymkode: a90e3...f91 Er ufør og har minstesats (ikke ung engang) selv men det blir jo galt om ytelsene skal være høyere enn lønnsvekst også? Jeg synes helt klart det er et poeng at vi skal være takknemlige for at vi bor i et land med et så raust velferdssystem, og ikke klage så lenge veksten følger lønnsvekst... Når det er sagt; det kunne godt vært bedre støtteordninger for de med dårligst økonomi (f.eks. fungerende bostøtte, som har blitt "fjernet" i praksis nå, og annet som gis der noen faktisk sliter). Anonymkode: 958bb...9aa 1
Gjest Kastanjefrø Skrevet 11. april 2021 #12 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det sa man for 20 år siden det. Det har skjedd ting siden da. 🤗 Anonymkode: ba5f3...69a Du får dra til andre land å se hvordan trygdeordningene er der🤡
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #13 Skrevet 11. april 2021 Kastanjefrø skrev (2 minutter siden): Du får dra til andre land å se hvordan trygdeordningene er der🤡 Dette er ikke en trygdetråd. Dere finner 100.000 andre trygdetråder å diskutere jobb og arbeidsevne i. Værsegod å kos dere. Her diskuteres regulering av Grunnbeløp til alle som omgås dette, uavhengig av grunnlag eller ordning. Anonymkode: 39080...d8b 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #14 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror dere det blir ca lik øking for ung ufør som i fjor? Hos meg økte det med 362 kr i mnd. Anonymkode: 3f5e4...c6e I fjor økte G med 1,49%. I år øker den betydelig mer enn det. En plass mellom 2,5 - 3,0 %. Sistnevnte hvis man er heldig. Så det utgjør fort opp mot det dobbelt av det du skriver her. Anonymkode: 39080...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #15 Skrevet 11. april 2021 Kastanjefrø skrev (Akkurat nå): Du får dra til andre land å se hvordan trygdeordningene er der🤡 Nei, det er utenfor saken om andre land er dårligere. I prinsippet burde ingen være dårlig, men du kan vise til fattige i andre land så mye du vil, men det er ingen god unnskyldning for å provosere uføre i Norge. Du tar heller ikke hensyn til ledighetsstattistikk eller levevilkår når du skriver som du gjør. 🐌 Det er dyrt å bo i Norge. Lavinntekt er grusomt uansett om du har jobbet eller er ufør. Anonymkode: ba5f3...69a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #16 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er ikke en trygdetråd. Dere finner 100.000 andre trygdetråder å diskutere jobb og arbeidsevne i. Værsegod å kos dere. Her diskuteres regulering av Grunnbeløp til alle som omgås dette, uavhengig av grunnlag eller ordning. Anonymkode: 39080...d8b Ok. Grunnbeløpet er i utgangspunktet for lavt🤗 Anonymkode: ba5f3...69a 1
Rotemor Skrevet 11. april 2021 #17 Skrevet 11. april 2021 Kastanjefrø skrev (10 minutter siden): Flere titalls land har mye høyere oljeinntekter enn Norge. De rause trygdeordningene er en prioritering som gjøres av samfunnet. Skjønner det er utenfor enkeltes fatteevne, men uføre som ikke arbeider finansieres av de som faktisk står i arbeid, og når uføreutbetalingene er like høye som 100% ansatte ufaglærte får utbetalt har man ingenting man skulle ha sagt. Vi får håpe du holder det frisk, så vi slipper å betale for deg og du slipper å oppleve den relative fattigdomsfølelsen! De andre betaler jeg gjerne for! Den tryggheten i å vite at jeg blir ivaretatt nok til at jeg kan leve av det er god. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #18 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Grunnbeløpet er i utgangspunktet for lavt🤗 Anonymkode: ba5f3...69a Ja, det er det faktisk. Det blir som ofte regulert under lønnsreguleringene. Spesielt i "krisetider". Det er knapt noen som prioriterer forhandling av Grunnbeløp. Fagforeninger bryr seg midt på ryggen hvordan G'en ender. Det er ikke viktig i det hele tatt. Jeg er faktisk usikker på hva og hvem som regulerer G. Mulig det er Arbeidsdepartementet som nærmest har "frie tøyler" innenfor visse rammer. Det er dog mange vektorer involvert, så det er ikke bare bare å være forsiktig heller. Selv om AS Norge helst skulle sett at dem var det. Spesielt i år, ettersom det er så mange involvert i stønadsordninger pga. arbeidsledighet. Kjøpekraft kan man uansett se bort i fra i år. Igjen. Anonymkode: 39080...d8b 1
Gjest Kastanjefrø Skrevet 11. april 2021 #19 Skrevet 11. april 2021 Rotemor skrev (4 minutter siden): Vi får håpe du holder det frisk, så vi slipper å betale for deg og du slipper å oppleve den relative fattigdomsfølelsen! De andre betaler jeg gjerne for! Den tryggheten i å vite at jeg blir ivaretatt nok til at jeg kan leve av det er god. Virker ikke som du betaler for noen som helst. Jeg betaler også gjerne for at samfunnet skal ha et sikkerhetsnett, jeg betaler ikke gladelig for trygdemottakerne som bærer seg fordi de mener grunnbeløpet ikke har høy nok vekst.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #20 Skrevet 11. april 2021 Kastanjefrø skrev (1 minutt siden): Virker ikke som du betaler for noen som helst. Jeg betaler også gjerne for at samfunnet skal ha et sikkerhetsnett, jeg betaler ikke gladelig for trygdemottakerne som bærer seg fordi de mener grunnbeløpet ikke har høy nok vekst. Grunnbeløpet bør være lavt som mulig, da dette er det som er gunstig for landets økonomi. Anonymkode: 78ead...246 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå