Gå til innhold

Jeg er forelsket i bestekompisen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har han fått dame, og jeg kjente på et enormt sinne inni meg og sjalusi følelse. Det var da jeg forstod det, jeg er forelsket i han! Så hva skal jeg gjøre nå? Er så vondt for meg å se han sammen med henne. Jeg tenker og avslutte vennskapet men hvilken grunn skal jeg komme med? Nå som jeg har funnet ut at jeg har sterke følelser for han så klarer jeg ikke å være venn med han, og han er lykkelig med henne så jeg vil ikke ødelegge det heller. Jeg vil ha avstand, men hva skal jeg si til han eller hvordan skal jeg gjøre det?

Anonymkode: fc488...f80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et vennskap trenger ikke å behandles som et forhold; du trenger ikke slå opp, og det er ikke sikkert at denne følelsen fortsetter for evig heller. Hva med å prøve å ta avstand en stund? Det holder å ha unnskyldninger på lager når dere skal henge sammen, og så går det kanskje over av seg selv. Sjalusi betyr ikke nødvendigvis forelskelse. Det kan også være at man synes det er tøft at det kommer inn en ny person i livet og stjeler tid fra en. Jeg har også blitt sjalu når ekser - selv om jeg ikke vil være sammen med dem lenger - har fått seg nye kjærester. Det handler litt om eiendomsfølelse og andre ting. Det er ikke nødvendigvis slik at det betyr forelskelse. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er forholdet deres nytt? Isåfall kunne du jo kanskje hintet til det, men om det har vart en stund er nok sjansene ganske store for at du blir avvist 😕

Anonymkode: a6ce2...109

Skrevet

Du kan bare slutte å ta kontakt med ham i en periode. Det er sunt for deg med litt avstand nå som han har en dame og virker lykkelig.

Hvis han tar kontakt, vær høflig, men opptatt og med litt dårlig tid. Det finnes mange naturlige måter å trappe ned på vennskapet på.

Men er du sikker på at disse følelsene oppsto da han fant seg en dame og ikke var der fra før? At det er rent sjalusi fordi du fikk konkurranse uten at du egentlig hadde slike følelser for ham før? Hvis det er tilfelle, så dør denne følelsen relativt fort og dere kan fortsette vennskapet etter en nødvendig pause fra din side.

Skrevet

Har bestekompisen din vært interessert i deg tidligere? Isåfall er han sannsynligvis fortsatt det. Jeg har opplevd dette selv et par ganger, og sist gang ble venninnen min sjalu. Som førte til at vi til slutt ble gift. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...