AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Jeg har funnet en enkel måte å lage saus på 😅 kraften fra kjøttet, har i maizena så det tykner og har i en skvett fløte. ev mer krydder. men er det stor forskjell på smak hvis jeg isteden jevner den med mel og smør? Smaker det bedre? Anonymkode: 5b7f1...951
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har funnet en enkel måte å lage saus på 😅 kraften fra kjøttet, har i maizena så det tykner og har i en skvett fløte. ev mer krydder. men er det stor forskjell på smak hvis jeg isteden jevner den med mel og smør? Smaker det bedre? Anonymkode: 5b7f1...951 Det er jo ikke akkurat noe revolusjonerende du har funnet ut der 😅 Ja, det er forskjell på smak, men det er ikke alltid du ønsker å ha smaken av "brun saus". Hvis du bare tykner med mel blandet i vann er det ikke noe særlig forskjell. Anonymkode: c186b...543
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke akkurat noe revolusjonerende du har funnet ut der 😅 Ja, det er forskjell på smak, men det er ikke alltid du ønsker å ha smaken av "brun saus". Hvis du bare tykner med mel blandet i vann er det ikke noe særlig forskjell. Anonymkode: c186b...543 Nei jeg vet det😂 men saus ble plutselig 100 ganger lettere å lage. jeg føler at mel alltid klumper seg😅 men jeg vil jo prøve å få det til hvis det smaker mye bedre Anonymkode: 5b7f1...951
Lula Skrevet 12. april 2021 #4 Skrevet 12. april 2021 Smaksmessig har det ikke så veldig mye å si (med mindre du lager en brun jevning med smør og mel) Jevning med Maizena kan ha en tendens til å «slippe» etter en stund. Dvs at sausen/suppen blir tynn igjen. Sånn sett er meljevningen mer stabilt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå