Gå til innhold

Er det stor forskjell på å bruke maizena isteden for mel i saus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet en enkel måte å lage saus på 😅 kraften fra kjøttet, har i maizena så det tykner og har i en skvett fløte. 
ev mer krydder.

men er det stor forskjell på smak hvis jeg isteden jevner den med mel og smør?  Smaker det bedre?

Anonymkode: 5b7f1...951

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har funnet en enkel måte å lage saus på 😅 kraften fra kjøttet, har i maizena så det tykner og har i en skvett fløte. 
ev mer krydder.

men er det stor forskjell på smak hvis jeg isteden jevner den med mel og smør?  Smaker det bedre?

Det er jo ikke akkurat noe revolusjonerende du har funnet ut der 😅

Ja, det er forskjell på smak, men det er ikke alltid du ønsker å ha smaken av "brun saus". Hvis du bare tykner med mel blandet i vann er det ikke noe særlig forskjell.

Anonymkode: c186b...543

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke akkurat noe revolusjonerende du har funnet ut der 😅

Ja, det er forskjell på smak, men det er ikke alltid du ønsker å ha smaken av "brun saus". Hvis du bare tykner med mel blandet i vann er det ikke noe særlig forskjell.

Anonymkode: c186b...543

Nei jeg vet det😂 men saus ble plutselig 100 ganger lettere å lage.

jeg føler at mel alltid klumper seg😅 men jeg vil jo prøve å få det til hvis det smaker mye bedre :) 

Skrevet

Smaksmessig har det ikke så veldig mye å si (med mindre du lager en brun jevning med smør og mel)
Jevning med Maizena kan ha en tendens til å «slippe» etter en stund. Dvs at sausen/suppen blir tynn igjen. Sånn sett er meljevningen mer stabilt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...