Gå til innhold

Når unger skyter baller inn på eiendommen din.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva gjør du da? Konfiskerer du dem? Gir dem tilbake?

Jeg tenker at den TREDJE gangen det skjer, så er ballen inndratt inntil videre.

Anonymkode: 69a3f...74d

Kaster den over hekken/gjerdet om de ikke allerede har hentet den.

Anonymkode: c4acc...9e7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (16 minutter siden):

Tenker at de får komme å hente den. 

En er jo helt idiot om en tar ballen fra ungene.  Eller vokser det gull på eiendommen din?

Om ikke gull så blomsterbed, knuslige ting, hagebord, planter, etc..  

Det er lov å ta hensyn til naboer! Selv barn må lære seg det..

Anonymkode: bebba...17a

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om ikke gull så blomsterbed, knuslige ting, hagebord, planter, etc..  

Det er lov å ta hensyn til naboer! Selv barn må lære seg det..

Er vel mere at du vil råde over din egen tomt,bruker å være sånn med villaeiere. Står blomsterbedet i full blomst nå?

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Er vel mere at du vil råde over din egen tomt,bruker å være sånn med villaeiere. Står blomsterbedet i full blomst nå?

Selvsagt vil jeg råde over min egen tomt,  tror ikke det er så veldig mange som stiller ut tomten sin til kreti og plenti akkurat. Og det er jo mest på sommeren ballek er normalt, få barn står i 20 minus på vinteren og spenner ball.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De får hente selv. Gidder de ikke det og ballen blir liggende anser jeg den som min. Derimot har det aldri skjedd😉

Anonymkode: 0ef9b...798

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i blokk i 1 etasje og det har hendt at unger har sparket ballen opp på min veranda. De første gangene kastet jeg den tilbake og ba dem være litt mer forsiktige. Tredje gangen traff ballen et bord med blomsterpotte på, og knuste potta. Da konfiskerte jeg ballen og hadde den i ett år. Jeg sa ingenting, hentet bare ballen etter at de var forsvunnet. Ingen spurte etter ballen heller. Det var en tung fotball. 

Anonymkode: 178d2...b8b

• Liker 4
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt vil jeg råde over min egen tomt,  tror ikke det er så veldig mange som stiller ut tomten sin til kreti og plenti akkurat. Og det er jo mest på sommeren ballek er normalt, få barn står i 20 minus på vinteren og spenner ball.

Jeg ser mere glede over at barn er ute å spiller fotball,så får det så være om de er uheldige å sparker ballen over på plenen min.

AnonymBruker
Skrevet

Gir ballen tilbake 

Anonymkode: 92e9c...c2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De får ta med mor/far og spørre pent. Kanskje gjøre litt hagearbeid som erstatning.

I gamle dager, hvis vi skøyt ballen inn i en annens hage, fikk vi juling av vedkomne, så fikk vi ballen tilbake med et knivstikk i, deretter fikk vi juling hjemme fordi vi hadde ødelagt ballen, så fikk vi juling en gang til fordi vi plaget naboen.

Jeg tror vi må være jevngamle... 

Vi gikk aldri inn i andre hager for å hente baller e.l uten å ringe på og spørre om lov først.

Anonymkode: cc694...461

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror vi må være jevngamle... 

Vi gikk aldri inn i andre hager for å hente baller e.l uten å ringe på og spørre om lov først.

Anonymkode: cc694...461

Sånn var det i min barndom også. Det var alltid litt flaut når en hadde sparket ball inn til nabo, og ingen tok det for gitt at det var lov å bare valse inn i hagen til andre.

Husker en gang jeg lekte med lego ute og hadde glemt å rydde og ta vare på tingene mine da samlet moren min tingene mine i en stor pose og gjekk ned til sjøen for å hive de.. Hun gjemte de bare en stund i naustet men jeg kan love deg at jeg lærte fort av det.

Synes barn i dag mangler så mye av den respekten vi hadde både for lekene våre og for naboer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nabogutten (18 år) sparket ballen over til plattingen vår, så løp han inn og smelte igjen døren. Vi kastet ballen tilbake og lo skikkelig. Når man er så stor klarer man å rope sorry over gjerdet, og spørre om å få ballen tilbake. 

Hvis noen unger bevisst og gjentatte ganger hadde sparke baller inn på vår eiendom og det hadde vært fare for potter og vinduer hadde jeg bedt de om å finne en annen vegg å skyte mot. 

Anonymkode: e34ee...1c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At det kommer en ball på tomten min er en del av det å bo i et nabolag. Hos oss er det lov å spille på plenen vår, også når egne unger ikke er med. Vi kjenne selvsagt de ungene som får lov til det. Ungene i nabolaget har også laget en snarvei til skolen over tomta vår og nabotomta. De sparer flere hundre meter og skoleveien blir litt tryggere. Gjør ingenting at det går rundt tjue unger over tomta vår to ganger om dagen. Har lagt brostein på stien og satt opp to lys. Ble gjort på dugnad og da ble vi bedre kjent med naboene. Bærbusker, frukttrær og grønnsaker får være i fred hos oss, og det tror jeg kommer av at ungene i nabolaget synes vi er greie.

Anonymkode: 46e7d...2fd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gjør du da? Konfiskerer du dem? Gir dem tilbake?

Jeg tenker at den TREDJE gangen det skjer, så er ballen inndratt inntil videre.

Her får barna gå å hente ballene eller så kaster naboene ballen tilbake til hagen vår feks.

Anonymkode: b369c...ea9

Gjest Alterego666
Skrevet

Når jeg vokste opp hadde vi en nabo som var som TS. Gjett om vi gjorde mye pøbelstreker der!😃

Når vi sto på ski om vinteren lagde vi hopp inn i hagen deres. Ingen barn får respekt for slike hissigpropper.

Jeg snakker med alle barna i min gate, de er morsomme, hyggelige og selvsagt vimsete. Om jeg får en fotball i hagen vil ikke det inntrykket endre seg.

Her må TS gå på ren bollediett til h*n lærer å omgås nabolaget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske tålmodig av meg, og liker barn godt. Synes det er viktig at barn får være barn. Hadde ballen bare havnet midt på plenen og de hentet den tilbake ville jeg ikke brydd meg. Men dersom det var risiko for ødelagte planter eller lignende ville jeg gitt beskjed. Selv om det er viktig at barn får være barn, så må de tåle å ha noen grenser. Sier selvfølgelig ifra på en fin måte, men tydelig. Ville også sagt i fra dersom ballen kom bort der vi oppholdt oss på nytt og på nytt, slik at hage-freden ble avbrutt av barn som må krype under stoler og bord for å finne ballen. Men igjen - på en fin måte. 

Anonymkode: 57187...ba5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på om ballen ødelegger noe og hvor ofte det er. Hvis det liksom er tredje gangen på et par dager, så kan du jo ta en prat med dem. Hvis det er tredje gangen på flere måneder så er det vel ikke så big deal...

Anonymkode: 474f8...6fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Regner med barna at henter ballen selv.

Anonymkode: 3ba47...3bc

De har da ikke lov til å komme inn på eiendommen til TS.

Anonymkode: 45f3c...87b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn, så var det en mann i nabolaget. Havnet ballen i hagen der, så måtte vi kjøpe ny ball. Resten av nabolaget var normale. Der fikk vi lov til å hente ballen selv. Vi sparket den ikke inn med vilje da, så det skjedde jo ikke kjempeofte.

Da jeg ble voksen og fikk min første ball i hagen, så heiv jeg den tilbake og sa at det var bare å komme å hente den om jeg ikke var i hagen selv neste gang 😊

Anonymkode: e5123...cf2

• Liker 2
Gjest Råååsa
Skrevet

Jeg hadde nok tatt på meg gymtøyet og driblet ballen bort til de for å vise hvor flink jeg er med barn for jeg savner barn sånn siden jeg aldri ble gravid og så tenker barna så kul hun er men de gjør ikke det for de tenker jeg er creepy og sparker aldri ballen inn på min eiendom igjen.

😫

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...