Gå til innhold

Kommer masse røyk i komfyren når jeg steker nakkekoteletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det hjelpe å putte nakkekotelettene i folie? 

AnonymBruker
Skrevet

Da blir de kokt 

Anonymkode: 491e4...4b6

Skrevet

Når vasket du ovnen sist? Er du sikker på at det er kotelettene røyken kommer fra og ikke rusk i bunnen?

• Liker 3
Skrevet
altflyter skrev (5 minutter siden):

Når vasket du ovnen sist? Er du sikker på at det er kotelettene røyken kommer fra og ikke rusk i bunnen?

Det kommer rusk i ovnen da jeg steker de i ovnen fordi det spruter smør ut av formen. Vasker ovnen ganske regelmessig 

Skrevet

Når jeg steker koteletter i ovnen, så smører jeg bare formen med smeltet smør eller olje. Forsteker de i pannen på sterk varme, ca 2 min på hver side før de settes i ovnen på 200 - 220 gr. litt avhengig av hvordan stekeovnen din er. Steker de ca 15 min, sjekker om de da er ferdigstekte.

• Liker 1
Skrevet
Belima skrev (8 timer siden):

Når jeg steker koteletter i ovnen, så smører jeg bare formen med smeltet smør eller olje. Forsteker de i pannen på sterk varme, ca 2 min på hver side før de settes i ovnen på 200 - 220 gr. litt avhengig av hvordan stekeovnen din er. Steker de ca 15 min, sjekker om de da er ferdigstekte.

Takk! 

Skulle prøve å steke de i ovnen i dag i nyren ovn. Men det er smørret fra pannen som spruter og også kommer det masse røyk ut av ovnen. 

Så skal prøve dette tipset neste gang.

Skrevet

Sterk varme i panna først på begge sider for en god stekeskorpe er alfa og omega ja :) En høyere form vil også hjelpe. Det kan også være en idé å eksperimentere med hvor mye smør du har på, ofte er et lag nok også har du heller på mer senere hvis du liker det. Selv steker jeg ofte nakkekoteletter, både på lav varme over tid og nesten som grilling og jeg har aldri opplevd at det ryker 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...