Stoltskeiv Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Vil det hjelpe å putte nakkekotelettene i folie?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Da blir de kokt Anonymkode: 491e4...4b6
altflyter Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Når vasket du ovnen sist? Er du sikker på at det er kotelettene røyken kommer fra og ikke rusk i bunnen? 3
Stoltskeiv Skrevet 11. april 2021 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2021 altflyter skrev (5 minutter siden): Når vasket du ovnen sist? Er du sikker på at det er kotelettene røyken kommer fra og ikke rusk i bunnen? Det kommer rusk i ovnen da jeg steker de i ovnen fordi det spruter smør ut av formen. Vasker ovnen ganske regelmessig
Belima Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 Når jeg steker koteletter i ovnen, så smører jeg bare formen med smeltet smør eller olje. Forsteker de i pannen på sterk varme, ca 2 min på hver side før de settes i ovnen på 200 - 220 gr. litt avhengig av hvordan stekeovnen din er. Steker de ca 15 min, sjekker om de da er ferdigstekte. 1
Stoltskeiv Skrevet 12. april 2021 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2021 Belima skrev (8 timer siden): Når jeg steker koteletter i ovnen, så smører jeg bare formen med smeltet smør eller olje. Forsteker de i pannen på sterk varme, ca 2 min på hver side før de settes i ovnen på 200 - 220 gr. litt avhengig av hvordan stekeovnen din er. Steker de ca 15 min, sjekker om de da er ferdigstekte. Takk! Skulle prøve å steke de i ovnen i dag i nyren ovn. Men det er smørret fra pannen som spruter og også kommer det masse røyk ut av ovnen. Så skal prøve dette tipset neste gang.
Havtorn Skrevet 12. april 2021 #7 Skrevet 12. april 2021 Sterk varme i panna først på begge sider for en god stekeskorpe er alfa og omega ja En høyere form vil også hjelpe. Det kan også være en idé å eksperimentere med hvor mye smør du har på, ofte er et lag nok også har du heller på mer senere hvis du liker det. Selv steker jeg ofte nakkekoteletter, både på lav varme over tid og nesten som grilling og jeg har aldri opplevd at det ryker 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå