AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #61 Del Skrevet 13. april 2021 Har du vurdert å bytte ledsager ( hvis mulig?) En dag i uken er jo ingenting. Du får ikke gangen i det, lær å få overblikk, tryggheten og rutinene på plass når du kjører så sjeldent. Ikke rart det tar tid. Og hva med å bytte til automatgir? Det er mye enklere å håndtere enn manuell. Ikke hør på de gamle nissene som påstår at det er jukselappen, flaut og latskap å kjøre automat Anonymkode: a09c2...dd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #62 Del Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 14.34): Må jo stole på læreren som sier når jeg er klar? Nei! Husk at de vil tjene penger på elevene! Om du ikke er helt på bærtur, så trenger du ikke drøssevis av kjøretimer! Så og si alle jeg kjenner kjørte opp og sto med glans selv om lærerne mente de burde hatt flere timer først. Hvordan synes faren din at du kjører? Hva synes andre elever om akkurat den læreren? Her fikk en sparken faktisk, fordi han gjorde en dårlig jobb. Elevene fikk ikke tilbake noe penger selv om de måtte starte fra scratch med ny lærer. Mange sleipinger blant kjøreskolene! Anonymkode: 476b4...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #63 Del Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du vurdert å bytte ledsager ( hvis mulig?) En dag i uken er jo ingenting. Du får ikke gangen i det, lær å få overblikk, tryggheten og rutinene på plass når du kjører så sjeldent. Ikke rart det tar tid. Og hva med å bytte til automatgir? Det er mye enklere å håndtere enn manuell. Ikke hør på de gamle nissene som påstår at det er jukselappen, flaut og latskap å kjøre automat Anonymkode: a09c2...dd4 Kaan jo være kjekt å kunne kjøre manuelt og.. Anonymkode: 476b4...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #64 Del Skrevet 13. april 2021 Hvor mye hadde kjørt før du begynte på kjøretimene? Det er kun mengdetrening som hjelper deg. Hør med en annen voksen om å øvelseskjøre. Anonymkode: ca650...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #65 Del Skrevet 13. april 2021 Kan du ikke hjelpe faren din å betale da? Anonymkode: f9282...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #66 Del Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor kan han ikke skjønne at dette er flaut for meg? Det er ikke han som må sitte i mange timer i bilen med ham😭 Anonymkode: d7f05...696 herregud for noe syting.. Om det er så fælt så gi opp lappen. Anonymkode: 5f755...ba0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #67 Del Skrevet 16. april 2021 Da tror jeg kjørelæreren har jobbet med mengdetrening siden du ikke har fått nok av det hjemme. Pappaen din bør øvelseskjøre oftere med deg. En gang i uken er ikke mye. Og du skal jo ta langkjøring nå. Etter det skal du være klar. Anonymkode: e959c...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #68 Del Skrevet 16. april 2021 Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å la faren min betale så mye. Hadde skaffet meg jobb og begynt å betale tilbake med en gang. Anonymkode: ae9ee...403 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #69 Del Skrevet 16. april 2021 Frekkulf skrev (På 11.4.2021 den 18.16): Din far burde tatt ansvar og øvelseskjørt med deg selv. Da trenger man ikke begynne på kjøreskole før man kan kjøre bil ganske bra. Selv kjørte jeg masse med foreldrene mine, og hadde kun de obligatoriske timene på kjøreskole. Jeg tok lappen i 98 og endte på rundt 7000 kroner pluss oppkjøring. Kan ikke sammenlignes en gang. Det er 23 år siden. Selv til jeg lappen i 2009, kun det obligatoriske, og var allikvel ute med rert i underkant av 20000. I dag må man regne med 30-35000 (har en i hus som skal ta lappen snart). Men 60 k er mye. Så enten bør du bytte kjøreskole, eller så bør du prøve deg på oppkjøring. Om det er trafikklæreren som suger penger ut av deg, eller om du faktisk ikke er klar (og da kanskje har en dårlig kjørelærer), det aner jeg ikke. Anonymkode: cd1b9...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frekkulf Skrevet 16. april 2021 #70 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke sammenlignes en gang. Det er 23 år siden. Selv til jeg lappen i 2009, kun det obligatoriske, og var allikvel ute med rert i underkant av 20000. I dag må man regne med 30-35000 (har en i hus som skal ta lappen snart). Men 60 k er mye. Så enten bør du bytte kjøreskole, eller så bør du prøve deg på oppkjøring. Om det er trafikklæreren som suger penger ut av deg, eller om du faktisk ikke er klar (og da kanskje har en dårlig kjørelærer), det aner jeg ikke. Anonymkode: cd1b9...433 Enig i at prisene ikke kan sammenlignes, men tar faren litt ansvar og øvekjører, slipper han jo å betale så mange timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #71 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (På 12.4.2021 den 7.46): For noe tull. Timene i Oslo koster mellom kr 600 til kr 850. Gjennomsnittlig koster førerkort klasse B kr 30.000 i Oslo. Anonymkode: ca650...2ef Dette blir vel som å fortelle hvor langt et tau er. Prisen for førerkort klasse B er umulig å si, fordi det avhenger av så mange ting, blant annet om eleven tar øvelsestimer privat. Kanskje ingenting i privatleksjoner og alt må tas på kjøreskolen? Anonymkode: 4c2b1...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #72 Del Skrevet 16. april 2021 Frekkulf skrev (6 timer siden): Enig i at prisene ikke kan sammenlignes, men tar faren litt ansvar og øvekjører, slipper han jo å betale så mange timer. Det er jeg helt enig i. Anonymkode: cd1b9...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #73 Del Skrevet 17. april 2021 En gang i uken er alt for lite hvis du føler deg usikker. Jeg prøvde det selv, ble presset til oppkjøring og strøk to ganger på rad. Du trenger mengdetrening. 30 minutter eller mer hver eneste dag. Da blir du klar. Litt spesielt av din far å hisse seg opp over prisen på kjøreskolen, men bare kjøre med deg en gang i uken. Det blir jo dyrt når det du trenger er mengde. Anonymkode: 5de04...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #74 Del Skrevet 3. mai 2021 Jeg prøvde ta lappen da jeg var 19 og pappa kunne aldri øvelseskjøre med meg, var aldri hjemme osv (Han er eneste familien min hjembyen. Hadde kjøretimer for over 60.000 jeg også, og strøk på oppkjøring og ga opp. Har bestilt ny time med kjørelærer nå mange år etterpå, regner med å bikke 80-90.000 til sammen innen jeg tar ny oppkjøring. Forskjellen nå er at jeg kan øvelseskjøre sammen med kjæresten min og få den mengdetreningen jeg aldri fikk med pappa (tror vi til sammen har øvelseskjørt mindre enn 15 ganger noen sinne). Har også andre venninner som kom over 70.000kr så ja, hinsides dyrt for noen, men dessverre nødvendig for noen av oss. Heldigvis bryr pappa seg ikke over den store summen, han tjener godt og er klar over at grunnen til at det ble så dyrt var fordi han var utilgjengelig. Anonymkode: d5b51...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 3. mai 2021 #75 Del Skrevet 3. mai 2021 da må du kjøre mer med faren din, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #76 Del Skrevet 5. mai 2021 ryzorwarlock skrev (På 11.4.2021 den 18.25): 60 000???????????????????? Jeg tok lappen ifjor å brukte totalt rundt 20-25000. Skjønner godt han er lei seg, om du må bruke det dobbelte av det det koster, så skjønner jeg han veldig godt. Om du ikke er klar til å ta lappen etter så mange kjøretimer, så trur jeg du burde revurdere lappen. Evt å kjør med andre. Men igjen, om jeg hadde brukt 60 000 av pengene til min pappa for og ta lappen, så hadde jeg blitt flau. Du er ganske bortskjemt, og tar faren din for gitt. Men du vet prisene variere fra by til by? Prisen du betalte f.eks er umulig i min by da det kun dekker det obligatoriske. Anonymkode: 3c1d1...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #77 Del Skrevet 5. mai 2021 Savner svar fra OP om hun kjører hjemme/med foreldre i tillegg til kjøretimene. 30 timer er veldig mye, og skal ikke være nødvendig om man øver mye utenom. Det er jo en grunn til at man starter som 16åring. Det tar tid og mye mengdetrening å bli flink sjåfør. Det er meningen at du skal kjøre mest mulig hjemme i to år før du kjører opp. Om du fortsatt ikke er klar så er det mer faren din sin feil enn kjørelærer. Anonymkode: d9241...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #78 Del Skrevet 5. mai 2021 Lappen er jo en investering... men 60k var nok litt i overkant. Anonymkode: 355b3...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå