Gå til innhold

Pappa er sint for at det har tatt så lang tid og penger med lappen, og skal ringe kjørelæreren for at jeg må kjøre opp snart, men jeg føler-

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok kjøretimer ifjor, det kosta 1300 for dobbelttime. Det var den dyreste i området, sjekket en del kjøreskoler da. Har også sjekket litt rundt i oslo nå for å se deres priser, og det ligger på omtrent samme og opptil rundt 1500kr. Så virker ganske uvanlig for min del. 

Anonymkode: 61e5c...7cf

Var det inklusiv mørkekjøring, glattkjøring etc?

Anonymkode: cd073...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvis du brukte 60 000,- for 30 år siden, så er det kanskje et tegn på at du ikke burde hatt lappen. Det er ikke en menneskerett å ha førerkort. 

Anonymkode: 88432...617

Kjører hver dag, har kjørt skadefritt i 30 år, med unntak av to småepisoder som inkluderte et skilt og et gjerde. 
Mulig 60 K var litt overdrevent, men det var hvertfall uvanlig mange kjøretimer. Mye fordi jeg ikke hadde noen å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde klikka hvis barna mine brukte 60.000 på kjøretimer! 

Anonymkode: 6f3e4...0aa

Jeg brukte 100.000 kr på mine kjøretimer... Men jeg hadde ingen å øvelseskjøre med, det har jo ts. Da får far eller evt noen andre i familien stille opp med mer øvelseskjøring rett og slett. 

Anonymkode: 89685...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

-meg ikke klar! 

Har tatt sånn et år med over 30 kjøretimer og nærmer seg 60 000 kr tror jeg siden kjøreskolen har så dyre timer😭 Får så dårlig samvittighet for hvor dyrt det er, og pappa er skikkelig lei og skal si ifra til læreren, men det er så flaut når jeg ikke er klar!! Vil ikke stryke😭 Må jo stole på læreren som sier når jeg er klar? Har tatt alle kurs, og skal ta langkjøring denne uken. Kjører med pappa sånn en gang i uken i tillegg. Må også ta lappen før jeg flytter til til sommeren...
(J18)

Anonymkode: d7f05...696

11 hours ago, AnonymBruker said:

Pappa mener at han utnytter oss for penger siden de vil vise at de er en bra skole hvor ingen stryker og derfor tar flere timer enn de trenger, men det hadde vært så flaut å stryke, vil ikke tvinge læreren til å gi meg oppkjøringstime hvis jeg ikke er flink nok😔

Har du betalt 60 000 for 30 kjøretimer så har du dessverre blitt både lurt og utnyttet

Anonymkode: 2b5de...362

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om kjørelæreren sier du er klar, så er du klar. Det er ikke meningen at du skal være en perfekt sjåfør fra dag 1. Du trenger kun å være en god nok sjåfør. Erfaringen kommer mens du kjører. Du blir aldri utlært uansett.

Anonymkode: e2c09...a7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IDGAF skrev (12 timer siden):

2000 per time er ikke uvanlig! 

For noe tull. Timene i Oslo koster mellom kr 600 til kr 850.  Gjennomsnittlig koster førerkort klasse B kr 30.000 i Oslo.

Anonymkode: ca650...2ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du ingen andre du kan kjøre med ts? Jeg kjørte mye med søsteren min, synes det var så stressende å kjøre med pappa. Han ble så fort sint følte jeg. Slappet mer av når jeg kjørte med søsteren min og det gjorde at det etterhvert ble gøy å øvelseskjøre :)  Nøkkelen er å kjøre mye mye mye og bli trygg :) 

Anonymkode: dbcec...371

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var mye penger... Du burde øvelseskjøre mer privat og ikke gjennom kjøreskolen. Jeg fikk betalt kjøretimer og en oppkjøring av mine foreldre for 15 år siden, men de betalte ikke for en time mer enn det obligatoriske og strøk jeg hadde jeg måttet betale neste oppkjøring selv og så øvelseskjørte de med meg stort sett hver dag. Jeg skjønner at faren din er lei hvis han har betalt 60 000,- på kjøretimer. 

Anonymkode: 458c6...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
IDGAF skrev (13 timer siden):

2000 per time er ikke uvanlig! 

Jeg betalte 1500 for en dobbeltime

Anonymkode: a09c2...dd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du skal ha langkjøring snart, noe som er en del av det avsluttende trinnet. Det er dessuten obligatorisk, så du kan ikke få oppkjøring noe snarere enn du er ferdig med det. Du skal jo tydelig snart kjøre opp, så det er ingen vits i å mase på kjørelærer tenker jeg. Du får ikke starte på det siste trinnet før kjørelærer mener du er ganske klar for oppkjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man "kan" ikke kjøre bil selv om man har fått lappen, men man har lov. Man lærer faktisk mest når man kjører alene. Du blir ikke god til å kjøre bil før du har hatt lappen en stund, og kjørt alene. Er jo bra at du ikke føler deg klar, da overvurderer du i allefall ikke deg selv. Bare hopp i det, du klarer det sikkert, og visst ikke prøver du bare igjen. 

Anonymkode: a4867...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det meningen at langkjøring skal koste 8000kr? Ååå pappa skal ringe han nå, det er så flaut for meg som må kjøre med ham!!!!! Han er jo SINT 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ååå jeg dør!!!!! Nå skal han kjefte på hal for hvor dyrt det er og tvinge han til å gi meg oppkjøring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel han kan takke seg selv egentlig om han bare kjører med deg en gang i uken kan du hilse og si 😅

Anonymkode: db0ab...42c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ååå jeg orker ikke å høre på samtalen deres, dette er så fælt, jeg skal søren meg ha langkjøring med ham i morhen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel han kan takke seg selv egentlig om han bare kjører med deg en gang i uken kan du hilse og si 😅

Anonymkode: db0ab...42c

Enig, men han hører ikke😭😭 Ååå dette er så flaut st jeg ikke takler det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det meningen at langkjøring skal koste 8000kr? Ååå pappa skal ringe han nå, det er så flaut for meg som må kjøre med ham!!!!! Han er jo SINT 

Ja, det koster mellom kr 6000 til kr 9000.

Anonymkode: ca650...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan han ikke skjønne at dette er flaut for meg? Det er ikke han som må sitte i mange timer i bilen med ham😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...