Gå til innhold

Pappa er sint for at det har tatt så lang tid og penger med lappen, og skal ringe kjørelæreren for at jeg må kjøre opp snart, men jeg føler-

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

-meg ikke klar! 

Har tatt sånn et år med over 30 kjøretimer og nærmer seg 60 000 kr tror jeg siden kjøreskolen har så dyre timer😭 Får så dårlig samvittighet for hvor dyrt det er, og pappa er skikkelig lei og skal si ifra til læreren, men det er så flaut når jeg ikke er klar!! Vil ikke stryke😭 Må jo stole på læreren som sier når jeg er klar? Har tatt alle kurs, og skal ta langkjøring denne uken. Kjører med pappa sånn en gang i uken i tillegg. Må også ta lappen før jeg flytter til til sommeren...
(J18)

Anonymkode: d7f05...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pappa mener at han utnytter oss for penger siden de vil vise at de er en bra skole hvor ingen stryker og derfor tar flere timer enn de trenger, men det hadde vært så flaut å stryke, vil ikke tvinge læreren til å gi meg oppkjøringstime hvis jeg ikke er flink nok😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hopp i det, og prøv på oppkjøring. Kan du ikke øvelseskjøre med noen andre enn faren din på forhånd? 60000 var jo veldig dyrt.

Anonymkode: b387b...885

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde klikka hvis barna mine brukte 60.000 på kjøretimer! 

Anonymkode: 6f3e4...0aa

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det høres jo litt voldsomt ut at du har brukt 60.000. 

Anonymkode: bdf21...1e0

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sagt til faren din at du ikke føler deg klar enda? Han må jo respektere det.

Anonymkode: cd073...eee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

-meg ikke klar! 

Har tatt sånn et år med over 30 kjøretimer og nærmer seg 60 000 kr tror jeg siden kjøreskolen har så dyre timer😭 Får så dårlig samvittighet for hvor dyrt det er, og pappa er skikkelig lei og skal si ifra til læreren, men det er så flaut når jeg ikke er klar!! Vil ikke stryke😭 Må jo stole på læreren som sier når jeg er klar? Har tatt alle kurs, og skal ta langkjøring denne uken. Kjører med pappa sånn en gang i uken i tillegg. Må også ta lappen før jeg flytter til til sommeren...
(J18)

Du får bare so til faren din at du ikke føker at du er klar, Ts. Og at det at han pusher gjør deg redd for å stryke, å,USA at det får deg til å føle at du er en mislykka sjåfør. Noe du ikke ville følt uten hans humørsvingninger. Fra en voksen til en tenåring: det er ingen grunn til å skåne foreldre fra konsekvensene av deres handlinger. De tåler det veldig godt.

Ønsker han at det skal koste mer penger så må han jo selv ta seg bryet med å lære seg pedagogisk riktige tilnærminger til kjøreopplæring, holde sitt ustabile humør i tøyler og ta deg ut på kjøretur hver kveld, så han har (og vet veldig godt at han har) seg selv å takke.

Anonymkode: d8280...531

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-meg ikke klar! 

(J18)

Din far burde tatt ansvar og øvelseskjørt med deg selv. Da trenger man ikke begynne på kjøreskole før man kan kjøre bil ganske bra. 

Selv kjørte jeg masse med foreldrene mine, og hadde kun de obligatoriske timene på kjøreskole. Jeg tok lappen i 98 og endte på rundt 7000 kroner pluss oppkjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan faren din heller øvelseskjøre oftere med deg? Bedre det enn å bruke enda mer penger på kjøreskolen.

Anonymkode: 31eeb...5ea

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får øvelseskjøre oftere da. Om du ikke føler deg klar, er det det eneste som vil hjelpe. Ut og kjør hver dag om du må. Du MÅ ikke øvekjøre med kjøreskolen, det er dyrt og unødvendig om du har noen hjemme du kan øve med.

Anonymkode: d0b13...f8f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 000????????????????????

Jeg tok lappen ifjor å brukte totalt rundt 20-25000.

Skjønner godt han er lei seg, om du må bruke det dobbelte av det det koster, så skjønner jeg han veldig godt.

Om du ikke er klar til å ta lappen etter så mange kjøretimer, så trur jeg du burde revurdere lappen. Evt å kjør med andre.

Men igjen, om jeg hadde brukt 60 000 av pengene til min pappa for og ta lappen, så hadde jeg blitt flau.

Du er ganske bortskjemt, og tar faren din for gitt.

Endret av ryzorwarlock
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

-meg ikke klar! 

(J18)

60 000,- for 30 kjøretimer...Det nekter jeg å tro på.

Anonymkode: 88432...617

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

om kjørelæreren sier at du er klar, så er du klar.

En kjørelærer sender deg aldri til oppkjøring om han mener du ikke er i stand til det.

Men 60 000 trur jeg du tok litt vel hardt i, tror på 20-25 000 men 60? neppe.

Anonymkode: 5f755...ba0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Det var ekstremt mye, du burde kjøre mer privat og ja om kjørelæreren mener du er klar så er du klar, og vist det hjelper kan du ha med kjørelæreren i bilen under oppkjøring. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

60 000,- for 30 kjøretimer...Det nekter jeg å tro på.

Anonymkode: 88432...617

Det inkluderer nok diverse kurs (obligatoriske) som mørkekjøring og glattkjøring + diverse slike.

Jeg brukte 70 000 på lappen til min sønn. Skal legges til at han øvelseskjørte så godt som ingenting privat. Mye pga jeg ikke har lappen, og faren hans er en udugelig slask som heller så at jeg betalte for kjøretimer på skole enn å bidra med litt øvelseskjøring. 

Anonymkode: 4c2b1...527

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt kjøreskole. Bestill oppkjøringstime hos en annen kjøreskole. Består du den kan du gå tilbake til den andre og be om oppkjøringstime

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som bruker store summer på å komme i mål med lappen, vi hører bare ikke om de så ofte. En lærling på jobb brukte over 70 000,- og var innom to kjøreskoler før han kom i mål.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ta ansvar og øvelseskjøre med andre - gratis - fram til du er god nok til å kjøre opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...