Gå til innhold

Er dette umulig å gjennomføre for å unngå karantenehotell problematikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kun en tanke.

Negativ test før du reiser hit. Hurtigtest når du ankommer  - negativ...fit to go... gjelder alle til og med arbeidsinnvandrerne tror jeg regjeringa har spart seg mye arbeid og tror egentlig man hadde oppdaget mye mer smitte blant de som kommer til landet. Da hjalp det plutselig ikke med falske papirer fra hjemlandet med negativ test før avreise.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke. Leste arbeidere var  negativt før innreise til Norge, negativt ved passering (test i Norge) og på dag 7 positivt. De det gjaldt var heldigvis i karantene. 

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (8 minutter siden):

Det går ikke. Leste arbeidere var  negativt før innreise til Norge, negativt ved passering (test i Norge) og på dag 7 positivt. De det gjaldt var heldigvis i karantene. 

Det skjer jo innad i norge hele tiden så det ser jeg ikke problemet med men man hadde fanget opp de som var positive ved ankomst på en lett måte og satt de i  isolasjon. 

• Liker 1
Skrevet

jeg håper det vil komme en statestikk etterhvert som viser hvor stor påvirkning  karantene hotell har på smittevern om det virkelig funker. Jeg håper jo virkelig det når det er lagt ned så mye ressurser i akkurat dette her nå.

• Liker 2
Skrevet
Bente1234 skrev (3 minutter siden):

jeg håper det vil komme en statestikk etterhvert som viser hvor stor påvirkning  karantene hotell har på smittevern om det virkelig funker. Jeg håper jo virkelig det når det er lagt ned så mye ressurser i akkurat dette her nå.

Vi ser jo at det virker ganske bra i andre land. Så får vi håpe at vi får ned smitten også i utlandet. Da kan vi få tilbake grønne land uten karante. Foreløpig er vi ikke der. Jeg ser ikke problemet i at de som reiser må i karantene slik situasjonen er nå. Høy smitte fører til nedstengning og restriksjoner. Bedre at de som velger å reise nå tar karantene, enn alle i Norge må ha strenge restriksjoner. Det er til og med billig sammenlignet med andre land å være på karantenehotell. De har ingenting å klage over. Kanskje situasjonen blir bedre på sensommeren, men vi er ikke der enda.

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (10 minutter siden):

Vi ser jo at det virker ganske bra i andre land. Så får vi håpe at vi får ned smitten også i utlandet. Da kan vi få tilbake grønne land uten karante. Foreløpig er vi ikke der. Jeg ser ikke problemet i at de som reiser må i karantene slik situasjonen er nå. Høy smitte fører til nedstengning og restriksjoner. Bedre at de som velger å reise nå tar karantene, enn alle i Norge må ha strenge restriksjoner. Det er til og med billig sammenlignet med andre land å være på karantenehotell. De har ingenting å klage over. Kanskje situasjonen blir bedre på sensommeren, men vi er ikke der enda.

asså vi har jo strenge restriksjoner bare pga av at det er mye smitte i Oslo lissom... kjøper ikke den.

• Liker 2
Skrevet

Bente1234 skrev (1 minutt siden):

asså vi har jo strenge restriksjoner bare pga av at det er mye smitte i Oslo lissom... kjøper ikke den.

Hadde de hatt forbud mot å reise ut av kommunen hadde det ikke vært nødvendig... Men nå er det slik at vi er ikke helt der at det har blitt sett på som tiltak som er akseptabelt. Men det har helt sikkert fått effekt om det ble tilfelle.

• Liker 1
Skrevet
2ro skrev (2 minutter siden):

Hadde de hatt forbud mot å reise ut av kommunen hadde det ikke vært nødvendig... Men nå er det slik at vi er ikke helt der at det har blitt sett på som tiltak som er akseptabelt. Men det har helt sikkert fått effekt om det ble tilfelle.

Det blir for mye jobb for staten hvis hele norge skal gjøres om til en barnehage.  Så dette er bare å skape mer problemer for seg selv. 

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (Akkurat nå):

Det blir for mye jobb for staten hvis hele norge skal gjøres om til en barnehage.  Så dette er bare å skape mer problemer for seg selv. 

Og poenget ditt er? 

Karantene virker og man får stanset trusselen for smittespredning. 

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (1 minutt siden):

Og poenget ditt er? 

Karantene virker og man får stanset trusselen for smittespredning. 

AT det kan gjøres på en enklere måte med samme resultat til syvende og sist.

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (1 minutt siden):

AT det kan gjøres på en enklere måte med samme resultat til syvende og sist.

Hvordan da?

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (45 minutter siden):

Kun en tanke.

Negativ test før du reiser hit. Hurtigtest når du ankommer  - negativ...fit to go... gjelder alle til og med arbeidsinnvandrerne tror jeg regjeringa har spart seg mye arbeid og tror egentlig man hadde oppdaget mye mer smitte blant de som kommer til landet. Da hjalp det plutselig ikke med falske papirer fra hjemlandet med negativ test før avreise.

Er jo sånn testing nå, er bare fritidsreisende som i tillegg må på ‘’hotell’’ senest i natt ble det tatt en Latvier som ranglet ute i byen under innreisekarantenen sin, smitter ikke så lenge man bare skal jobbe her 😂😂

• Liker 1
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden):

Er jo sånn testing nå, er bare fritidsreisende som i tillegg må på ‘’hotell’’ senest i natt ble det tatt en Latvier som ranglet ute i byen under innreisekarantenen sin, smitter ikke så lenge man bare skal jobbe her 😂😂

ja blir jo bare ekstra arbeid med å tvinge folk inne i disse rommene... fler og fler vil stikke av fler og fler vil feste på rommene og blande seg med andre... hva er vitsen lissom?Ikke annet enn å lage ekstra problemer for seg selv for å klare å kontrollere alt.

• Liker 1
Skrevet
2ro skrev (23 minutter siden):

Hvordan da?

det står i hoved innlegget.  derfor jeg skrev det.

Skrevet
Bente1234 skrev (12 minutter siden):

det står i hoved innlegget.  derfor jeg skrev det.

Det svarte jeg på hvorfor det ikke går. Tenkte kanskje du hadde en bedre ide.

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (9 minutter siden):

Det svarte jeg på hvorfor det ikke går. Tenkte kanskje du hadde en bedre ide.

nei har du... ?? din var ikke akkurat så mye bedre.

Skrevet
Bente1234 skrev (11 minutter siden):

nei har du... ?? din var ikke akkurat så mye bedre.

Hva mener du? Jeg skrev hvorfor reglene som er gjeldende er nyttig. Du skrev de ikke er det pga Oslo.... Og da skrev jeg om de hadde utreiseforbud hadde det vært nyttig men det går ikke. Jeg har ikke kommet med noen forslag. Jeg synes at slik det er nå rammer det rettferdig. De som reiser skal i karantene. Hva er problemet med det? Bedre det en stadige nye utbrudd.

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (28 minutter siden):

Hva mener du? Jeg skrev hvorfor reglene som er gjeldende er nyttig. Du skrev de ikke er det pga Oslo.... Og da skrev jeg om de hadde utreiseforbud hadde det vært nyttig men det går ikke. Jeg har ikke kommet med noen forslag. Jeg synes at slik det er nå rammer det rettferdig. De som reiser skal i karantene. Hva er problemet med det? Bedre det en stadige nye utbrudd.

ja vi får se da om det åpner snart da hvis  det funker så fint da som du sier.

Skrevet
Bente1234 skrev (40 minutter siden):

ja vi får se da om det åpner snart da hvis  det funker så fint da som du sier.

Jeg sier på ingen noen måte at vi kommer til å åpne snart (relativt). Vi har fortsatt for mye smitte innenfor egne grenser. Det er uansett er faktum at vi har fått stoppet mange tilfeller ved at vi har skjerpet innreiseregler. Den situasjonen vi har nå hadde vi ikke hatt om folk ikke var i karantene. Så lenge folk oppfører seg som om vi ikke er i en ekstraordinær situasjon og befolkningen ikke er vaksinert må vi vente på å få tilbake hverdagen. Det er derfor jeg blir helt fortvilt av de som gir blaffen. Det går ikke mye ut over de som gjør som de vil, sammenlignet med de som gjør så godt som mulig. Det er skuffende at så mange voksne ikke ser sammenhengen mellom tiltak og smitte. Vi skulle hatt et krafttak, men motstanderne er ikke med på det, så da hjelper det ikke. Det er i alles interesse å få ned smitten og få åpnet opp. Det gjelder alle fra servitører til bedriftseiere. Fra barn til eldre. Ingen vil ha det slik vi har det. Alle vil ha tilbake hverdagen... Forskjellen er at noen er villige til å ofre for dette, mens andre ikke er det. De som kun tenker på seg selv og gjør som de vil, er de som bærer smitten i stor grad. Hadde alle greid å holde seg til egen kohort og ellers fulgt retningslinjer hadde vi sittet på den grønne gren innen sommeren. Garantert! (med forbehold om kontroll på importsmitte).

• Liker 4
Skrevet

Testene slår ikke ut før noen dager etter en er smittet. Så blir man smittet like før reisen vil testen være faksk negativ. Det er derfor en ved nærkontak blir satt i karantene og først er ferdig etter to negative tester på dag 3 og dag 7.

• Liker 1
  • Opprett ny...