Gå til innhold

Oslo øst/ områder i Oslo med stort antall minoritetsspråklige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer. 

Jeg har en spesiell interesse for minoritetsspråklig opplæring/ norskopplæring, og kunne tenkt meg å arbeide på skole i Oslo med mange barn fra minoritetsspråklige familier.

Selv er jeg "grønn" på hvor i Oslo jeg da bør arbeide, og tar gjerne imot tips til det.

Det skal nevnes at jeg ikke er ung og uerfaren lærer - har jobbet mange år i gamet, og kjenner endel av utfordringene. Det er bare Oslo/ omegn jeg ikke kjenner til, og vet derfor ikke hvor nedslagsfeltet mitt bør være.

Jeg tar gjerne imot tips og gode råd i denne prosessen, der jeg tenker på å flytte på meg, fra Trøndelag, der jeg er født, oppvokst og har jobbet i en årrekke.

Anonymkode: 9581d...7e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden denne er plassert i barn og familie. Så tenker du er egentlig ikke lærer. Men du vil at barna skal unngå å gå på en skole med mange minoritetsbakgrunn. 

Dette er en antakelse fra meg.

Anonymkode: 3c11b...c93

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Søndre Nordstrand, Stovner, Alna  Grorud og Bjerke bydel.

Anonymkode: 34078...7ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hele Oslo øst, Stovner, Vestli, Grorud, Alma, Etterstad, Helsfyr osv osv Søndre Nordstrand.. nesten lettere å si hvor det ikke er innvandrere i Oslo.

Anonymkode: baaf8...644

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enhver skole med mottaksklasser. Du virker grønn ang hele yrket ditt. 

Anonymkode: e5bf5...54d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søndre Nordstrand, Stovner, Alna  Grorud og Bjerke bydel.

Anonymkode: 34078...7ba

I Bjerke bydel er det bare enkelte skoler som har høy innvandrerandel (Linderud spesielt), så det er «tryggere» å velge bydeler som Stovner, Grorud, søndre Nordstrand og Alna. 

Anonymkode: 98ae1...d98

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...