Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått et brev fra Namsmannen, foreleggelse av begjæring og varsel om utleggsforretning.. en sak jeg ikke har klart og gjort opp for meg.. ut i fra beregning av trekk så havner jeg på - 11000 i overskudd... hva vil det bety? 
Er det vits at jeg sender inn papirer på inntekt og utgift,  Eller burde jeg bare ringe dem? 

Som jeg forstår dette, så har de jo regnet ut selv at jeg ikke har overskudd til dette trekket...?

Anonymkode: 7dc33...6d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har fått et brev fra Namsmannen, foreleggelse av begjæring og varsel om utleggsforretning.. en sak jeg ikke har klart og gjort opp for meg.. ut i fra beregning av trekk så havner jeg på - 11000 i overskudd... hva vil det bety? 
Er det vits at jeg sender inn papirer på inntekt og utgift,  Eller burde jeg bare ringe dem? 

Som jeg forstår dette, så har de jo regnet ut selv at jeg ikke har overskudd til dette trekket...?

Du må sende inn hva du har i boutgifter, unger etc på de skjemaet som følger med så de blir korrekt trekk.  Ringer du sier de samme sak da de må inn skriftlig.  Er du enslig skal du minimum sitte igjen med livsopphold 8989kr + boutgifter. 

Anonymkode: 684dd...63b

AnonymBruker
Skrevet

Okei.. jeg tenkte siden de har allerede regnet ut at jeg havner i minus, at de må vente til min inntekt blir større for å fullføre trekket.. men får sende inn og be dem vente med dette trekket.. er vel boutgifter og livsopphold det skal regnes på.. men takk da skal jeg sende inn papirer..

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Okei.. jeg tenkte siden de har allerede regnet ut at jeg havner i minus, at de må vente til min inntekt blir større for å fullføre trekket.. men får sende inn og be dem vente med dette trekket.. er vel boutgifter og livsopphold det skal regnes på.. men takk da skal jeg sende inn papirer..

ts

Ja, hvis beløpene stemmer i deres utregning så kan du ju la være.  Da kommer det uansett tilbake med intet til utlegg.  Men én gang fikk jeg sånn å da var det kun beregnet 7000 i boutgifter,  jeg hadde 11000.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, hvis beløpene stemmer i deres utregning så kan du ju la være.  Da kommer det uansett tilbake med intet til utlegg.  Men én gang fikk jeg sånn å da var det kun beregnet 7000 i boutgifter,  jeg hadde 11000.

Det var det jeg tenkte for tallene stemmer med både husleie og livsopphold,  men tror jeg ringer dem for sikkerhetsskyld... jeg har for lite inntekt til det trekket nå... så greit og forklare det til dem også!

men takk for tilbakemeldinger!

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...