AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Ser det er mange som snakker om griske sykepleiere her. Så jeg lurer på hva dere synes er en riktig sykepleierlønn for en sykepleier med full ansiennitet uten mulighet for lønnsøkning? Tenker da på grunnlønnen til en sykepleier i 100% stilling mandag-fredag kl 08-16? Og hva synes dere er riktig tillegg for helg-, natt- og kveldsvakter? Tillegg pr time? Anonymkode: af5bf...7e3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Ingen som har noen tanker om dette? Anonymkode: af5bf...7e3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Sykepleiere gjør en utrolig viktig og god jobb! Jeg er selv utdannet sykepleier- og har også spesialisert meg. Jobbet 11 år på Haukeland før jeg flyttet og fikk meg en ny jobb med mye bedre lønn og mer frihet (dvs jeg kan ta avspasering for å gå til frisør, avspasere dager når jeg vil, få betalt fri uten problem om ungene skal til lege/ tannlege osv). I tillegg har jeg gått opp over 200 000 brutto i lønn! Synes at grunnlønn for sykepleiere burde ligge minimum på 600 000,- De fortjener hvert øre. Jeg vet hvor hardt det er å jobbe som sykepleier- men vil ALDRI tilbake til det yrket grunnet ufortjent lav lønn ifht arbeidsinnsatsen. Natt og kveldstillegget er en skam! Jeg heier på sykepleiere hvert lønnsoppgjør! Takk til alle sykepleiere som gjør en kjempe jobb!❤️ Anonymkode: 95f41...cc2 14
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 Dere gjør dere mindre popelære ved å klage og syte! Det er ingen som vil at dere skal tjene mindre i lønn i bunn og grunn. Jeg tror dere klarer å provosere andre yrkesgrupper ved å late som at dere er lønnstapere når dere ikke er det. Anonymkode: 28a52...080 10
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 Jeg syns sykepleiere og flyvertinner kan bytte lønn. Anonymkode: 5d14b...744 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 600 000,- i grunnlønn i det offentlige, med kun en bachelor ? Hvor mye skal politikonstabler tjene da ? Og ingeniørene som sørger for at bygninger og broer ikke faller ned ? Hvor mye tenker dere egentlig at vi skal betale i skatt ? Eller, dersom skattesatsene ikke skal økes; Hvor skal det kuttes? Anonymkode: 7e6cc...28d 20
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere gjør dere mindre popelære ved å klage og syte! Det er ingen som vil at dere skal tjene mindre i lønn i bunn og grunn. Jeg tror dere klarer å provosere andre yrkesgrupper ved å late som at dere er lønnstapere når dere ikke er det. Anonymkode: 28a52...080 Hva synes du er en grei grunnlønn for sykepleiere som har full ansiennitet uten mulighet for å gå opp i lønnstrinn? Anonymkode: af5bf...7e3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns sykepleiere og flyvertinner kan bytte lønn. Anonymkode: 5d14b...744 Hvor mye synes du en sykepleier skal tjene? Hva tjener flyvertinner? Anonymkode: af5bf...7e3
Gjest O.G. Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 Pr i dag fortjener de vel Hundretusen KR i måneden og vel så det.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva synes du er en grei grunnlønn for sykepleiere som har full ansiennitet uten mulighet for å gå opp i lønnstrinn? Anonymkode: af5bf...7e3 505 000,-. Tilleggene for kveld/natt og helg bør derimot opp. Og helligdagstillegget bør reduseres, 100% ekstra avlønning bør holde. Anonymkode: 7e6cc...28d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sykepleiere gjør en utrolig viktig og god jobb! Jeg er selv utdannet sykepleier- og har også spesialisert meg. Jobbet 11 år på Haukeland før jeg flyttet og fikk meg en ny jobb med mye bedre lønn og mer frihet (dvs jeg kan ta avspasering for å gå til frisør, avspasere dager når jeg vil, få betalt fri uten problem om ungene skal til lege/ tannlege osv). I tillegg har jeg gått opp over 200 000 brutto i lønn! Synes at grunnlønn for sykepleiere burde ligge minimum på 600 000,- De fortjener hvert øre. Jeg vet hvor hardt det er å jobbe som sykepleier- men vil ALDRI tilbake til det yrket grunnet ufortjent lav lønn ifht arbeidsinnsatsen. Natt og kveldstillegget er en skam! Jeg heier på sykepleiere hvert lønnsoppgjør! Takk til alle sykepleiere som gjør en kjempe jobb!❤️ Anonymkode: 95f41...cc2 Takk for et utdypende innlegg! Kan jeg spørre hva du jobber med nå? Er det relatert til sykepleieutdannelsen? Anonymkode: af5bf...7e3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #12 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 600 000,- i grunnlønn i det offentlige, med kun en bachelor ? Hvor mye skal politikonstabler tjene da ? Og ingeniørene som sørger for at bygninger og broer ikke faller ned ? Hvor mye tenker dere egentlig at vi skal betale i skatt ? Eller, dersom skattesatsene ikke skal økes; Hvor skal det kuttes? Anonymkode: 7e6cc...28d Spørsmålet var ikke hva politi skal tjene, men hva sykepleier skal tjene? Hva syne du lønnen skal være? Og hva synes du kveld, natt og helgetillegg skal være? Anonymkode: af5bf...7e3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #13 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 505 000,-. Tilleggene for kveld/natt og helg bør derimot opp. Og helligdagstillegget bør reduseres, 100% ekstra avlønning bør holde. Anonymkode: 7e6cc...28d Takk for svar! Synes du ikke en sykepleier med full ansiennitet bør tjene noe over snittet i befolkningen? Anonymkode: af5bf...7e3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #14 Skrevet 11. april 2021 Her er de offisielle tallene for hva en gjennomsnittlig sykepleier tjener: Jeg er drittlei av at sykepleiere skal bruke grunnlønnen til å synes synd på seg selv. Dere har muligheten til å jobbe overtid og på ugunstige tider. Dette visste dere når dere søkte på sykepleierstudiet, så ikke kom her og klag - gang på gang. Anonymkode: 28a52...080 13
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #15 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar! Synes du ikke en sykepleier med full ansiennitet bør tjene noe over snittet i befolkningen? Anonymkode: af5bf...7e3 Maksimal grunnlønn etter 10 år bør ligge på 500.000 kroner. Nyutdannet sykepleier grunnlønn bør ligge på 410.000 kroner. Anonymkode: 28a52...080 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #16 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker da på grunnlønnen til en sykepleier i 100% stilling mandag-fredag kl 08-16? 100% dagstilling med bachelorgrad bør utgjøre en grunnlønn på 450.000 - 490.000,-. Som utgjør alt fra 37.000 - 42.000 i mnd. Andre tillegg kommer utover dette, og utgjør det samme som regulert tariff i dag. Anonymkode: 03385...9da 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #17 Skrevet 11. april 2021 Grunnlønna bør være lik som tilsvarende yrker med lik lengde på utdannelse, f.eks. radiograf, ergo- og fysioterapeut. Tilleggene bør også være lik som tilsvarende stillinger i helse- og omsorg. Anonymkode: bd006...88d 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #18 Skrevet 11. april 2021 Jeg har 4 år med utdanning og har nå maks ansiennitet. Tjener mindre enn grunnlønnen til en sykepleier. Er helsepersonell selv og jobber på sykehus. Jeg tror ikke sykepleierne blir fornøyde før de har mindre å gjøre og får mer på kontoen. Anonymkode: 1c8b2...d5e 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #19 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er de offisielle tallene for hva en gjennomsnittlig sykepleier tjener: Jeg er drittlei av at sykepleiere skal bruke grunnlønnen til å synes synd på seg selv. Dere har muligheten til å jobbe overtid og på ugunstige tider. Dette visste dere når dere søkte på sykepleierstudiet, så ikke kom her og klag - gang på gang. Anonymkode: 28a52...080 Hvorfor så sint? Hvis du har sterke meninger rundt sykepleiernes lønn, så kan du gjerne svare på spørsmålet i hi. Hvor mye synes du en sykepleier med maks ansiennitet skal tjene i grunnlønn? Anonymkode: af5bf...7e3 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #20 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for et utdypende innlegg! Kan jeg spørre hva du jobber med nå? Er det relatert til sykepleieutdannelsen? Anonymkode: af5bf...7e3 Jeg jobber med noe helt annet, ikke relatert til sykepleieutdannelsen. Jobber fremdeles i staten- og fikk jobb etter å bli forespurt/ «headhuntet». Jobber kun dagtid, gode arbeidsforhold. Bruttolønn er nå på godt over 700 000. Det er som dag og natt hvor jeg nå jobber ifht tidligere jobb som sykepleier. Mine nåværende kolleger kan klage over kaffekoppen over hvor travelt det er, men jeg tenker da i mitt stille sinn at de alle skulle ha prøvd å jobbe som sykepleier over en periode. Som sykepleier har man omtrent ikke tid å ta en kopp kaffe utenom lunsjpausen man har krav på. Hvor jeg jobber nå, har vi morgenkaffe, lunsjpause og en pause i 14-tiden hvor vi samles for prat og kaffe. Jeg føler jeg har kommet til himmelen! Anonymkode: 95f41...cc2 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå