Gå til innhold

Kort syklus mars/april

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har prøvd å bli gravid siden desember, gikk på piller fram til november, men har hatt veldig ustabile sykluser. Forrige måned trodde jeg endelig den hadde blitt stabil, med 24 dager mellom menstruasjonene. Jeg begynte å ta eggløsningstester så fort forrige mens var over, og fikk positivt utslag bare få dager etter siste mensdag. Syns dette var veldig rart, for neste dag var testen klink negativ igjen. Så fikk jeg plutselig mensen igjen i dag, kun 14 dager siden forrige gang. Er dette normalt?!? Jeg venter på time hos gynekolog, og finner kanskje ut litt mer da, men det er jo flere måneders ventetid😞 Noen andre som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: bbce8...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan fort bli kluss med syklusen det første året etter pilleslutt 

Anonymkode: f6a92...bb8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanlig at det er kluss med syklusen 3-6 mnd, og ikke uvanlig at det kan ta opptil 1 år også. Håper du snart kommer i regelmessig syklus. Lykke til!

Anonymkode: c6feb...453

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på p-piller i september 2020, og fikk rett i syklus. De fire første syklusene var på 27d, 28d, 28d og 33d. Denne syklusen er imidlertid på syklusdag 60 uten tegn til el enda. 
Var hos legen i dag for å ta celleprøve, da ble det samtidig tatt blodprøver for å undersøke generell status på vitaminer/hormoner. Legen henviser meg også til gynekolog for fertilitetssjekk (på forespørsel) ettersom det erfaringsmessig fort kan ta noen mnd å få en time der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...