Gå til innhold

heltenes gravplass

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

muligens lit sykt, men, ideen er altså at du skal foreslå helter( døde) som skal få plass på en kirkegård kunn får helter.

eks, jeg fåreslår motstandsfolk fra ww2, uten de ville ting sett anderledes ut nå.

Skrevet

I Oslo brukes Vår Frelsers Gravlund for fremstående personer i hvert fall,s elv omd et også ligger andre der.

Skrevet

Er det en tenkt kirkegård? Altså hvem jeg synes burde får plass på en slags æreslund for helter...

I tilfelle... hmmm...

tenke litt

Ghandi i alle fall

og Jesus ;)

Skrevet

Jeg vil nevne fiskerkonene, de fortjener litt heder, om så bare på KG :)

De var hjemme og tok seg av ungene og drev gården alene mens mennene dro ut på fiske, og ofte var borte halve året. Det må ha vært et hardt liv, særlig på vinteren, når man hadde lite mat, vinterstormene raste og man aldri kunne være sikker på at mennene i familien kom hjem igjen.

Hadde det ikke vært for dem, hadde det ikke bodd folk i nord-Norge :smilyblomst:

Skrevet

Frank Sinatra & Elvis. ;) Enig med de øvrige forslagene. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Embla s
Skrevet

Hm, for en bra idè! Foruten de som allerede er nevnt (men Anna, Jesus er da ikke død? :klø: ) så tenker jeg at Freud måtte helt klart få plass. Og Hamsund. Marilyn Monroe, og.. vel, kommer sikkert på fler.

jeg vil ha et lite hjørne av denne kirkegården reservert for Hverdagshelter!

Skrevet

Jeg glemte Audrey Hepburn og Humphrey Bogart. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Mahatma Gandhi, Martin Luther King, Trygve Bratteli, George Harrison, Tore Olsen (første redaktøren i salige BEAT) og Oscar Wilde.

Skrevet

på en dag som denne vil jeg nevne alle de uskyldige som holdt ut terroren i Beslan.

ett år siden i dag... send en tanke til de etterlatte...

Skrevet

Min gamle tante som var som en bestemor for meg. En hverdagshelt som virkelig fortjener en plass på "Heltenes gravplass".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...