Gå til innhold

Klimasone H1-H2, hva kan jeg plante nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har overtatt ny bolig med flunka ny hage med absolutt ingenting i fra før. Har dessverre ikke grønne fingre, men ønsker meg en fin hage likevel. Tenker at relativt lettstelte stauder i bed/potter/kasser kan være tingen. Ønsker også innslag som gir barneglede, som bær/frukt. Hva kan jeg begynne med nå? Er i herdighetssone 1, men grenser til 2. På forhånd tuuusen takk!

Anonymkode: 00681...2f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville dratt til et hagesenter og spurt om hjelp der av en gartner.  De burde jo vite hva som kan plantes i din herdesone. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med hage. Du får sikkert hjelp på hagesenter.

Anonymkode: 44c8a...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke mye du kan plante akkurat nå, busker og trær som er i dvale er nok det eneste men da må det ikke være frost i bakken.

Anonymkode: b15e2...2c2

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i H1 og H2 er jo det en gavepakke av dimensjoner hva angår planter, de fleste plantene kan da plantes ut, med unntak fra de helt sarte. Det er bare fantasien som setter grenser.

Anonymkode: 4e468...370

AnonymBruker
Skrevet

Rips er alltid en vinner hos barna og veldig lettstelt. Jeg ville styrt unna bringebær hvis du vil ha det enkelt for bringebær sprer seg overalt og bør beskjæres. Jordbær i Potter og hengeampler ordner stort sett seg selv om de får vann jevnilg.. Frukttrær skal helst plantes på sensommeren eller høsten, men som de over skriver så har nok hagesentere gode svar og alternativer på dette. Husk at de fleste frukttrær trenger å være minst to for å pollinere hverandre og noen type plommer kommer ofte bare annenhvert år... I blomsterbedet hadde jeg tenkt på stauder og blomster som avløser hverandre utover sesongen. Jeg vil absolutt anbefale høstfloks. Fine blomster med en helt fantastisk duft.

Anonymkode: 41501...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...