Gjest Albbas Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Kan jeg bruke uåpnet blomsterjord fra i fjor som har ligget ute gjennom vinteren? Det er kompostjord, så i utgangspunktet god kvalitet, men har jo ligget under snø noen uker.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Har ingenting å si 😊 Anonymkode: e88ba...eee 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 Nei, og du må nok grave bort all jorda i hagen og ha på ny, for den har jo ligget under snøen tross alt. Anonymkode: 69bcb...9ae 2
Gjest Albbas Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, og du må nok grave bort all jorda i hagen og ha på ny, for den har jo ligget under snøen tross alt. Anonymkode: 69bcb...9ae 😅 Lurte på om næringa i jorda forvitrer, jeg har seriøst ikke peiling på hage 🤪
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 Albbas skrev (Akkurat nå): 😅 Lurte på om næringa i jorda forvitrer, jeg har seriøst ikke peiling på hage 🤪 Hehe! Neida den kan fint ligge i årevis Anonymkode: e88ba...eee
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 Så lenge sekken er hel uten hull så skal næringen være den samme. Jeg brukte en sekk som hadde ligget ute i regn og sne med små hull, og da rant det vann av sekken når jeg tok den i bruk og der var det lite næring igjen i jorden erfarte jeg. Rett og slett vasket ut næringen tror jeg. Anonymkode: b6d0e...080
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 12.14): Så lenge sekken er hel uten hull så skal næringen være den samme. Jeg brukte en sekk som hadde ligget ute i regn og sne med små hull, og da rant det vann av sekken når jeg tok den i bruk og der var det lite næring igjen i jorden erfarte jeg. Rett og slett vasket ut næringen tror jeg. Anonymkode: b6d0e...080 Ja, men man må jo tilføre litt gjødsel til hagen i blant uansett, så det er jo bare å gjødsle litt forsiktig. Man trenger ikke kassere jorden. Anonymkode: e1018...c21 1
newman01 Skrevet 13. april 2021 #9 Skrevet 13. april 2021 On 4/11/2021 at 12:14 PM, AnonymBruker said: Så lenge sekken er hel uten hull så skal næringen være den samme. Jeg brukte en sekk som hadde ligget ute i regn og sne med små hull, og da rant det vann av sekken når jeg tok den i bruk og der var det lite næring igjen i jorden erfarte jeg. Rett og slett vasket ut næringen tror jeg. Anonymkode: b6d0e...080 Hva tror du skjer med all jorden som ligger på bakken i hage og bed? Den møter jo flere tusen liter vann som renner gjennom årlig... Det er jo bare å gjødsle litt. Og er man heldig har enda mer av de store kvistene blitt brutt enda litt mer ned slik at jorda er enda bedre etter en vinter
somler Skrevet 13. april 2021 #10 Skrevet 13. april 2021 Bare å bruke, men jeg pleier å legge steke jorden i ovnen på 250 grader for å få bort uønskede kryp. Vil ikke ha brunsnegle eller noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå