AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Jeg bor i en blokk og har blitt sammen med en dame i samme blokk. Alt har fungert bra og jeg har hatt muligheten til å sende dama til sin egen leilighet når jeg har guttegjengen på besøk. Nå er hun gravid og foreldrene våre vil hjelpe oss med å kjøpe hus. Jeg føler det går for fort og ønsker å bo i leiligheten min til vanlig og at hun skal bo i leiligheten sin iblant. På den måten kan vi få til en rolig overgang. Nå som det bare er oss så går det bra, men når hun får baby så trenger jeg å vite at jeg kan være i leiligheten min alene i blant. Hvis vi kjøper hus så mister jeg denne muligheten. Foreldrene hennes og mine har satt krav om at jeg må selge leiligheten hvis de skal hjelpe oss med å kjøpe hus. Hvis foreldrene ikke hadde brydd seg så kunne vi fortsatt bo i blokken og begge kan trekke seg tilbake ved behov. Hva er det som er så galt med denne løsningen? Hilsen anonym Anonymkode: a09c6...cef
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 "når hun får baby".. Veldig spesiell innstilling for en kommende far må jeg si, gjemme deg i en leiligheten mens mor må ta vare på babyen alene i den andre. Du høres ekstremt umoden ut. Anonymkode: d2592...8af 24
IDGAF Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Jeg skjønner ikke, var damen gravid med noen andre da dere møttes? 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg bor i en blokk og har blitt sammen med en dame i samme blokk. Alt har fungert bra og jeg har hatt muligheten til å sende dama til sin egen leilighet når jeg har guttegjengen på besøk. Nå er hun gravid og foreldrene våre vil hjelpe oss med å kjøpe hus. Jeg føler det går for fort og ønsker å bo i leiligheten min til vanlig og at hun skal bo i leiligheten sin iblant. På den måten kan vi få til en rolig overgang. Nå som det bare er oss så går det bra, men når hun får baby så trenger jeg å vite at jeg kan være i leiligheten min alene i blant. Hvis vi kjøper hus så mister jeg denne muligheten. Foreldrene hennes og mine har satt krav om at jeg må selge leiligheten hvis de skal hjelpe oss med å kjøpe hus. Hvis foreldrene ikke hadde brydd seg så kunne vi fortsatt bo i blokken og begge kan trekke seg tilbake ved behov. Hva er det som er så galt med denne løsningen? Hilsen anonym Anonymkode: a09c6...cef Meget spesielt valg ordforråd du brukte må jeg si....Du er nok ikke så moden og klar for å bli far med den innstillingen du legger fram. Anonymkode: 724dc...a9a 2
Tulling Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 (endret) Rolig overgang ? Hun er allerede gravid ! Sorry altså, men den timeren kan ikke justeres når det allerede er gjort. Dere får ta en alvorlig prat og få forholdet deres definert, og din rolle i forhold til barnet (akkurat nå gir du litt "spermdonor" vibber i forhold til ansvarsfølelse ovenfor barnet). Jeg antar at det ikke var planlagt. Det er i hvertfall inntrykket jeg får av dette innlegget. Vil ikke etablere skikkelig fordi da kan du ikke invitere kompiser.... Dere får finne en måte å tilrettelegge på. Endret 11. april 2021 av Tulling 2
miSs. Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 Du er ikke klar for å bli far/familie. Håper dama dumper deg. 2
Tulling Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 For å svare på spørsmålet ditt. Man må ikke bo med barnefar, skal dere ha delt omsorg ? Helgepappa ? Eller ser du for deg at det er "plukk og mix" av når det passer for deg å ha familie ? 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Meg meg meg MEEEG meg meg mitt meg jeg mitt meg meg meg MEEEEEEEEEG Er det eneste jeg leser her. Egoistiske knøl. Anonymkode: 28ca9...026 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 Kjøp hus med ei minihytte, anneks ol i hagen. Da kan begge ta pauser fra barneskrik innimellom, og få seg ei god natts søvn der. Eller fortsett med to leiligheter. Dere har ikke råd til hus + en full leilighet. Anonymkode: 4be5a...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 Det er vel ikke en så uvanlig løsning, det blir omtrent som å ha hvert sitt soverom bare at i deres tilfelle er det en etasje eller to mellom soverommene. Og separate soverom kan være en god idé særlig mens barnet er så lite at det er hyppige oppvåkninger hver natt. Med hvert deres soverom (eller hver deres leilighet) får en av dere sovet ut mens den andre tar ansvaret for babyen. Hvis mor pumper kan du ta ansvaret for byssing og mating, mens hun får sovet ut i en stille leilighet. Det vil gi dere begge gode muligheter for å få tilstrekkelig søvn, hvilket igjen også gir dere bedre sjanse med tanke på å bevare parforholdet. Dersom dere i tillegg har hjemmekontor er det nok ytterligere nødvendig med mulighet til å trekke seg tilbake. Jeg tror dog dere bør diskutere og komme til enighet om hvorvidt dere har felles ansvar for husarbeid og husleie i begge leilighetene, eller om dere f.eks. kun deler den ene leiligheten mens du alene står ansvarlig for den ekstra leiligheten. Anonymkode: 52c87...3c3 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #11 Skrevet 15. april 2021 Kjøp et hus med minst to stuer, i forskjellige etasjer. Da har dere begge et sted å trekke dere unna og ha besøk. Evt et hus med en garasje/låve med et lite rom/en leilighet/bar som kan bli en plass kan kan bruke ved besøk. Det finnes mange muligheter. Vær åpen med dama di og hør om hun har noen forslag til løsninger på dette, at begge to skal ha mulighet til å trekke seg unna innimellom. Anonymkode: 84d5a...125 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #12 Skrevet 15. april 2021 Egentlig synes jeg ikke det høres så dumt ut slik dere har det nå jeg... Altså, vi har to barn og hus vi. Men jeg har tenkt mye på dette med særbo. Jeg blir gal av mann og barn innimellom. Hvis det hadde gått an å ha to leiligheter i samme blokk, levd vårt liv sammen i det ene, og samtidig hatt mulighet til å dele oss eller ha alenetid jevnlig- hvorfor ikke? Det måtte ha gått begge veier selvsagt. Like mye alenetid, og like mye ansvar for logistikk etc. Men A4 med hus er ikke det rette for alle altså. Anonymkode: 5c450...663 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #13 Skrevet 15. april 2021 Husk at du også må bytte ut bilen din med en volvo stasjonsvogn. Hvis hun nå faktisk er gravid da. Det vet du jo ikke enda. Mest sannsynlig er både dama, babyen, bilen og leilighetene oppdiktet Anonymkode: 08ad9...53b 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #14 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Egentlig synes jeg ikke det høres så dumt ut slik dere har det nå jeg... Altså, vi har to barn og hus vi. Men jeg har tenkt mye på dette med særbo. Jeg blir gal av mann og barn innimellom. Hvis det hadde gått an å ha to leiligheter i samme blokk, levd vårt liv sammen i det ene, og samtidig hatt mulighet til å dele oss eller ha alenetid jevnlig- hvorfor ikke? Det måtte ha gått begge veier selvsagt. Like mye alenetid, og like mye ansvar for logistikk etc. Men A4 med hus er ikke det rette for alle altså. Anonymkode: 5c450...663 Enig! Høres ut som en drøm 😊 Anonymkode: 4fe3e...759
Djungelvrål Skrevet 15. april 2021 #15 Skrevet 15. april 2021 Høres ut som en lur løsning, men er det bare du som skal ha ditt eget fristed` Hvorfor skal ikke dama di få ha det? Tenker du at hun skal ha hovedomsorgen for barnet deres og hvorfor? 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #16 Skrevet 15. april 2021 Hvor skal barnet bo? Hvem skal gjøre husarbeid og lage mat? Familie krever lagarbeid, du er vel ikke tenåring?? Anonymkode: c1e6a...31d 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #17 Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor skal barnet bo? Hvem skal gjøre husarbeid og lage mat? Familie krever lagarbeid, du er vel ikke tenåring?? Anonymkode: c1e6a...31d Nesten. Han er 20. Visstnok. Anonymkode: 08ad9...53b 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #18 Skrevet 15. april 2021 Så lenge dere er enige begge to, så ser jeg ikke problemet 🙂 Anonymkode: 9d277...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #19 Skrevet 15. april 2021 Det første du må gjøre er å være ærlig med damen om hva du føler. Ikke la henne sitte med hus og gjeld opp til pipen fordi du ikke tør å si hva du mener. Særbo er ikke en vanlig løsning, men det betyr ikke at det er umulig. Anonymkode: 0b386...02e 1
Rosatoast Skrevet 16. april 2021 #20 Skrevet 16. april 2021 Stakkars kvinne som må ha barn med deg, du høres utrolig selvsentrert og lite forståelsesfull ut. Det er ikke HUN som får baby, DERE TO får baby. Og ja, du skal selge leiligheten din - og dere skal kjøpe hus. Dere får sikkert ett gjesterom typ, slik at du kan slappe av der en sjelden gang. Høres ut som du er sytten år gammel og null livserfaring jo, at du er klar for å bli far er du IKKE. Eventuelt gjør hun en tjeneste, dump hun - MEN still opp for baby etc. Tenker hun kan finne seg en mye bedre type 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå