Gå til innhold

Overforbruk av dopapir?!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 3 stk som bor sammen, 1 voksen, 1 ung voksen og 1 barn. Jeg kan kjøpe en pk med 6 ruller på mandag, så blir det tomt i helgen!

Er det overforbruk? Skjønner ikke hvor alt papiret blir av!

Hvor mye dopapir bruker dere, samt hvor mange er dere i husholdningen?

Anonymkode: 420ff...221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ung voksen gutt ? (jk)

Det varierer veldig hvor mye folk bruker, har også blitt overasket over hvor mye som skal til for å tørke seg for enkelte  (poff borte med vedkommende i hus). Du får spørre de da vel. Ja, det er mye dopapir.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var da også noe å henge seg opp i. Rasjonerer du på dopapiret?

Anonymkode: 14983...9e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker som regel nesten 1 dorull hver dag alene. Du er gjerrig

Anonymkode: 39b93...573

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var voldsomt mye. Vi er to voksne, og en rull varer nok tre-fire dager. Naturligvis går det mer om noen er dårlig i magen, men det får jeg håpe dere ikke er hver uke 😄

Anonymkode: 99114...578

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 voksne. Bruker en 6 pk i mnd...

Anonymkode: 9b76d...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og bruker minst to 8-pakninger i uka. Noen ganger 2-3 ganger så mye. 

Folk har ulike behov.

Anonymkode: 4d392...c84

AnonymBruker
Skrevet

Den unge voksne har nok noen doruller inne på gutterommet, tipper jeg. 

Anonymkode: a1838...db7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En gjennomsnittsperson bruker én toalettrull om dagen. Er man en familie på 4 bruker man dermed 28 ruller i uka. Det er 112 i mnd.

Anonymkode: 7eac2...b09

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er litt erfaringer samlet:

Anonymkode: e844e...efc

AnonymBruker
Skrevet

Er vel bedre å bruke for mye enn for lite, jobber på sykehjem og der er det mange som synes 2 ruter er nok etter urinering, og bæsjepapiret er vel 4 ruter i et tørk, det skal også spares på fordi det ikke kan gå i "røra" her i Norge...

Anonymkode: 4e87f...cd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den unge voksne har nok noen doruller inne på gutterommet, tipper jeg. 

Anonymkode: a1838...db7

Er alle unge voksne gutter?🙃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel bedre å bruke for mye enn for lite, jobber på sykehjem og der er det mange som synes 2 ruter er nok etter urinering, og bæsjepapiret er vel 4 ruter i et tørk, det skal også spares på fordi det ikke kan gå i "røra" her i Norge...

Altså eldre gjør dette, tror det var andre standarder før med tanke på papirbruk osv. Snørrpapir pakkes også sammen og spares til flergangsbruk..

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer, jeg og min IBS mage bruker fort 6 ruller i uka. Det siste jeg gidder å spare penger på er dopapir altså. 

Anonymkode: dd7f4...97c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn bruker mindre papir, kvinner bruker mer. Vi har vel i 6 pakn i ca en uke.  Vi er 2,5 personer.  At en person skal bruke en rull alene daglig er tull.  Man trenger ikke metervis etter man har bare tisset.  Ikke noe vits å overdrive og kaste penger bokstavlig talt i dass. 

Anonymkode: 77c4f...545

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker 1-2 doruller alene hver dag. Har ibs-d, og vet siden av pollen og støvallergi. Som vil jeg snyter meg og driter hele tiden 🤣 

Anonymkode: a33bb...7e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En gjennomsnittsperson bruker én toalettrull om dagen. Er man en familie på 4 bruker man dermed 28 ruller i uka. Det er 112 i mnd.

Ojsann, jeg bruker en uke på en rull og jeg har ikke av de snilleste magene. Dette er selvfølgelig Serla 4-pakning (6-pakningen er annerledes). Men tror nok jeg ville brukt mer enn en dag på rullen uansett

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan i alle dager har det seg? Jeg bruker vel en dorull på 5 dager i alle fall og føler jeg har høyt forbuk pga min IBS, men tydeligvis ikke 

Anonymkode: 77032...de2

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på kvaliteten, noen ruller er det jo nesten ingenting på, dvs. det er så tynt at man MÅ bruke en del for at det skal være noe poeng. 

Kanskje du kan prøve å skifte type? Men hvis dere er en del hjemme nå pga korona, er det jo ikke så rart at det går en del papir.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det høres enormt mye ut for en person. Da må det være snakk om ekstremt dårlig kvalitet, både ut fra det du skriver om mengde som brukes, og pris.  

I tillegg må denne "gjennomsnittspersonen" kun gå på toalettet hjemme. Normalt sett er jo folk også på jobb og skole og bruker toalettet der.

Har du forresten en link til det der?

En 4-pk Serla koster jo ca 30 kr på Coop Extra, mener jeg. Midt på treet-papir. Ut fra din påstand skal da en familie på 4 bruke en hel sånn pakke om dagen til totalt 210 kr i uka.

Hvis du selv bruker så mye papir som det du refererer til, anbefaler jeg deg å skifte til en annen type. Bedre og rimeligere i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...