Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble litt satt ut av en snap jeg fikk. Der satt ungen på 13 måneder og koste med puppen. Genseren var dratt opp og bh-en var dratt ned, slik at puppen var "ute i det fri". Hun skrev "puppen er fortsatt en favoritt, selv 3 måneder etter ammeslutt". Dette gjorde meg litt uvel. 

Altså, hva i alle dager? Måtte vise det til min mann og han ble også helt satt ut. Dette kan da ikke være normalt? Har selv en unge på 13 måneder, men har aldri ammet. 

Anonymkode: 2abd5...f50

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungen hadde ikke puppen i munnen, men satt og fiklet med brystvorten. 

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å bry deg med hva andre velger å gjøre med sine barn. Barnet trenger åpenbart den tryggheten, å dere er sjuke om dere ser på det på noen annen måte enn nærhet mellom mor og barn. 

Anonymkode: 6138a...aaa

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slutt å bry deg med hva andre velger å gjøre med sine barn. Barnet trenger åpenbart den tryggheten, å dere er sjuke om dere ser på det på noen annen måte enn nærhet mellom mor og barn. 

Anonymkode: 6138a...aaa

Er det virkelig bare for barnet sin del? Våres sønn liker også å fikle med noe, han bruker da en koseklut og fikler med lappen. Og hvor naturlig er det egentlig å filme dette og sende ut? 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

13 mnd gammel baby er fortsatt baby. Pupp er for babyen, som har ammet hele sitt liv, er trygghet og trøst. Det er ganske vanlig og normalt at barna legge hendene på puppene når de trenger trøst. Det gjør de til og med med barnehageansatte, som ikke er mammaen, men spesielt med mammaen.

Hvis du ser noe seksuelt med det, tror egentlig det er noe galt med deg...

Anonymkode: c4e06...4d6

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke dette er så veldig rart for et så lite barn, men synes det var spesielt å sende noe sånn til andre på snap!

Anonymkode: 59638...d65

• Liker 34
Skrevet

Helt vanlig for en 13 mnd baby å kose med puppen. Muligens litt sært å brette den ut i det fri, men ikke noe å reagere sterkt på. Muligens også litt sært å ta bilde av og sende på snap, siden det tydeligvis ikke er alle som forstår hva mammas pupp er i en 13 mnd gammel babys verden. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

13 mnd gammel baby er fortsatt baby. Pupp er for babyen, som har ammet hele sitt liv, er trygghet og trøst. Det er ganske vanlig og normalt at barna legge hendene på puppene når de trenger trøst. Det gjør de til og med med barnehageansatte, som ikke er mammaen, men spesielt med mammaen.

Hvis du ser noe seksuelt med det, tror egentlig det er noe galt med deg...

Anonymkode: c4e06...4d6

Ser da ikke noe seksuelt i det, alvorlig talt. Synes bare det er merkelig å dra fram puppen for å la ungen fikle med den. Det er jo på ingen måte noe som er nødvendig. Min sønn kunne sikkert fiklet med brystvorten min, men da sier jeg "nei, det er mamma sin". Så enkelt, så lett. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg hørt med to venninner, som begge har ammet, og de reagerer på samme måte som meg. Så nei, dette er virkelig ikke normalt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ammet alle mine tre til de var 18 måneder. Men kan vel si at etter det så var det ingen som koste med puppen da. 

Anonymkode: 4da7a...4c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid nå og håper at jeg får amme lengst mulig, og kommer til å la baby kose med puppen etter ammeslutt..

Anonymkode: 9c54c...d98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min koste på puppene etter ammeslutt, jeg måtte slutte å amme når hun bare var 11 mnd fordi jeg skulle starte på medisiner, men kosen fikk hun fortsatt. Det ble mindre og mindre av det, helt av seg selv og jeg hadde ikke tatt ifra henne det behovet.

Anonymkode: af1e5...9a9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min var ikke noen baby lenger ved 13 mnd, men de er jo forskjellige. Sluttet helt å amme ved ca 10 mnd. Uansett er det ikke noe jeg ville tolerert at et barn bare lekte med kroppen min, det er min kropp. Ikke feil å tidlig lære 

Anonymkode: 05379...cda

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å kall 13måneder gamle barn for babyer! Babyer slutter å være babyer på sin første bursdag, fra da er de småbarn!

Anonymkode: 21c75...359

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min var ikke noen baby lenger ved 13 mnd, men de er jo forskjellige. Sluttet helt å amme ved ca 10 mnd. Uansett er det ikke noe jeg ville tolerert at et barn bare lekte med kroppen min, det er min kropp. Ikke feil å tidlig lære 

Anonymkode: 05379...cda

Dette jeg mener. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ble litt satt ut av en snap jeg fikk. Der satt ungen på 13 måneder og koste med puppen. Genseren var dratt opp og bh-en var dratt ned, slik at puppen var "ute i det fri". Hun skrev "puppen er fortsatt en favoritt, selv 3 måneder etter ammeslutt". Dette gjorde meg litt uvel. 

Altså, hva i alle dager? Måtte vise det til min mann og han ble også helt satt ut. Dette kan da ikke være normalt? Har selv en unge på 13 måneder, men har aldri ammet. 

Mora har i alle fall null sosial intelligens.

Utover det så er vel dette bare en nok av avgreining av trenden med å legge barneoverdragelsen over på smårollingene selv.

Det er jo henimot ikke den ting unger ikke slutter med av seg selv enten det er samsoving, pupp eller bleie. Og det er like naturlig om det skjer når de er 1, 3 eller 8. :sarkasme:

Jeg forstår egentlig ikke hvordan enkelte foreldre kan overser at disse tingene faktisk går i mot behovet for å oppdra unger til å bli siviliserte voksne om man drar strikken for langt. 

Anonymkode: e8c31...24c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Æsj

Anonymkode: cb10b...db2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min er 2,5 år og sluttet å amme for 1 år siden. Han stikker ofte hendene nedi genseren min og klemmer på puppene for trøst, men brystvortene mine for han holde seg unna for det syntes jeg er ekkelt. Men sånn ut over det så er det ingenting seksuelt med de for oss, de er gode og myke og en trygghet han har hatt fra han var liten. Han får naturligvis ikke lov til å brette de ut, eller sitte sånn blant folk, og jeg ville aldri funnet på å snappe det. 

Anonymkode: 854e9...9a5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nå sluttet jeg å amme når eldste var ca 15 mnd og var gravid men følte meg rett og slett uvel og aggressiv hvis han kom nær puppen min 😅 så for meg blir det unormalt å la unga kose på puppen etter ammeslutt. Men hva andre gjør får være opp til dem selv om jeg ikke klarer å forstå at de orker 😅

Anonymkode: 216a2...18f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nå har jeg hørt med to venninner, som begge har ammet, og de reagerer på samme måte som meg. Så nei, dette er virkelig ikke normalt. 

Ja. Når du og to venninner har funnet ut av det er virkelig saken besluttet. Det får ikke hjelpe at flere andre sier det ER normalt, de har sikkert ikke peiling uansett :fnise:

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...