Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk melding om at et firma har hentet ut skattekortet mitt, dette var min arbeidsgiver for 15 år siden. Noen som har peiling på hvorfor de skulle gjøre det ? Får de da noe info om meg som de ikke skulle hatt ? Mulig bare en merkelig feil, kan hende de har en ny ansatt med nesten samme personnummer feks? Bare kjente det var litt ubehagelig. 
Har ikke fått tak i lønningsavdelingen der, tenkte jeg skulle prøve igjen, men har det egentlig noe å si at de har hentet skattekortet? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende du enda står med ansattnummer i denne bedriften, og bedriften henter skattekortet automatisk gjennom data. Det betyr ikke at dem bruker det til noe. Det gir jo heller ingen informasjon som er nyttig for bedriften. 

Ingenting å være bekymret over.

Men du kan jo sende mail til denne bedriften og spørre hvorfor dem gjør det, og be dem slutte med det. 

Anonymkode: 7a3ba...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvem som helst kan gjøre det...

Anonymkode: 8d6b7...d72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, hvem som helst kan gjøre det...

Beklager, det stemmer ikke alltid 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Vårt lønnssystem har en bug som gjør at enkelte ansatte som sluttet for mange år siden plutselig blir meldt inn i aa registeret og skattekort hentes osv. kommer stadig noen nye oppdateringer pga nye lovkrav om hva som skal rapporteres inn. Og det henger med noen bugs her og der. 
kan sikkert vært noe sånt som har skjedd. 

Anonymkode: ecf28...dc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...