AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Har lest mye om dette og lyst å prøve...,men hver dag jeg står opp spiser jeg med en gang,gjerne tre brødskiver ...dvs masse karbohydrater. Hvordan motivere meg? Prøvde dette i fjor og klarte å ha spisevindu fra 9 - 17. Kroppen fungerte så bra...men akkurat som hodet vil ha mat heeeeele tiden Anonymkode: df7d9...4ce
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Det er verst den første tiden, siden kroppen husker det vanlige spisemønsteret og vil produsere stoffet grhenlin (om jeg husker riktig) i påvente av mat, som gir oss en sult-følelse. Å venne kroppen til et nytt spisemønster tar noen dager/én uke. For meg hjalp det å ha et kortere spisevindu. Jeg klarte meg bedre da jeg hadde et spisevindu på 4 timer enn når jeg hadde et spisevindu på 8 timer. Da spiste jeg to måltider innen 4 timer. Anonymkode: dd771...adb 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er verst den første tiden, siden kroppen husker det vanlige spisemønsteret og vil produsere stoffet grhenlin (om jeg husker riktig) i påvente av mat, som gir oss en sult-følelse. Å venne kroppen til et nytt spisemønster tar noen dager/én uke. For meg hjalp det å ha et kortere spisevindu. Jeg klarte meg bedre da jeg hadde et spisevindu på 4 timer enn når jeg hadde et spisevindu på 8 timer. Da spiste jeg to måltider innen 4 timer. Anonymkode: dd771...adb Takk for svar. Når spiste du dei to måltida? Jeg tenker hver dag at i morgen,daaaa skal jeg prøve...så sprekker jeg. Anonymkode: df7d9...4ce
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 Hvis jeg har kommet av rutinen med periodisk faste synes jeg det er greit å begynne igjen en dag jeg har mye å gjøre og/eller skal være ute av huset lenge. Jeg blir fort sulten igjen når jeg spiser karbohydrater, og det hjelper veldig å kutte ned på det i forkant. Nå er jeg vant til å gå inn og ut av ketose og får ikke lenger "keto flu", det gjør det også lettere. Kaffe kan dempe appetitten. Kanskje kan prøve bulletproof kaffe i en overgang? Anonymkode: e9531...d02
Kath H. Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 Jeg bruker intermittent faste. Da jeg begynte utvidet jeg fastekuren med 30 minutter hver dag. Hvis jeg i perioder nå ikke faster utvider jeg med 1 time i slengen når jeg går tilbake til fasten. Da venner kroppen seg til det og du blir ikke desperat og spiser alt mulig
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 jeg spiser to måltid, ett ca kl 13 og ett kl 19. men har veldig lyst å faste pga mye forstoppelse; føler til tider at magen skal eksplodere😝men av erfaring vet jeg at jeg blir ekstremt svimmel og kvalm uten mat...kanskje jeg kunne kuttet et måltid 3.hver dag? andre tips? Anonymkode: 90ac8...bd7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 Det blir enklere etter et par uker, for meg tok det 3 uker før mye av matlysten på morgenen forsvant. Jeg var en av dem som MÅTTE ha mat så fort jeg stod opp, når kan jeg fint vente et par timer Mitt spisevindu er fra ca 11-19, av og til blir det i praksis 11-17 om vi har middag tidlig. Du kan spise akkurat hva du vil i spisevinduet, men det anbefales at du prøver å spise ganske sunt. Anonymkode: 6c876...cc3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Periodisk faste er ikke for alle. Hvis du er et menneske som trenger frokost bør du høre på kroppen din, men hvis du absolutt vil prøve faste så kan du evt ta en mykere overgang og spise ett knekkebrød når du står opp og så vente til 12 før du begynner for fullt. 12-20 er et fint spisevindu for begynnere. Anonymkode: abbd0...2fa
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Periodisk faste er ikke for alle. Hvis du er et menneske som trenger frokost bør du høre på kroppen din, men hvis du absolutt vil prøve faste så kan du evt ta en mykere overgang og spise ett knekkebrød når du står opp og så vente til 12 før du begynner for fullt. 12-20 er et fint spisevindu for begynnere. Anonymkode: abbd0...2fa Og for viderekomne da? Hva er et fint spisevindu da? Anonymkode: ef391...0cf
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og for viderekomne da? Hva er et fint spisevindu da? Anonymkode: ef391...0cf Det er individuelt, men nå er vel TS nybegynner og trenger ikke tenke på det som noe alternativ for å starte for hardt blir håpløst. Er du viderekommen så regner jeg med at du vet alternativene. Anonymkode: abbd0...2fa
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: jeg spiser to måltid, ett ca kl 13 og ett kl 19. men har veldig lyst å faste pga mye forstoppelse; føler til tider at magen skal eksplodere😝men av erfaring vet jeg at jeg blir ekstremt svimmel og kvalm uten mat...kanskje jeg kunne kuttet et måltid 3.hver dag? andre tips? Anonymkode: 90ac8...bd7 Jeg har også opplevd å bli svimmel når jeg faster lenger enn vanlig, spesielt når jeg reiser meg. Da hjelper det å passe på å drikke nok og få i seg litt salt. Anonymkode: e9531...d02
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #12 Skrevet 11. april 2021 Begynn på keto Anonymkode: c00a0...2d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå