AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Okei jeg er helt utafor nå. Jeg har kommer hjem fra overgrepsmottaket nå og jeg tror jeg var der i nesten fire timer. Jeg har aldri følt meg så redd eller dårlig før. Eller utrygg. Jeg vil bare gråte og ødelegge noe, men jeg klarer ikke det engang. Jeg vet ikke egentlig hva jeg vil ha ut av dette. Men jeg trengte kanskje å si noe. Anonymkode: be35d...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Ord blir litt fattig. Men håpe du har noen som kan ta vare på deg og du klarer sove litt om du har vært våken hele natten.. Anonymkode: fdfad...ecb 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Er det noen du stoler på du kan prate med, eller som kan komme og være hos deg? Kan ikke se for meg hvordan du, har det nå. Ønsker deg alt godt, og lykke til videre. Anonymkode: 8fa1f...907 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 Det var utrolig leit å høre. Det er bra at du søkte hjelp på mottaket. Ja, kanskje du bare trengte å si det. Du kan ikke endre det som har skjedd. Men med tid og sorterte tanker vil du klare å se fremover igjen. Akkurat nå er nok ikke dette så lett. Men du vil klare det. Ta den hjelpen du kan få. Snakker desverre av erfaring. Voldtekt er ikke sex. Og hva som enn motiverte gjerningspersonen, så hadde det som skjedde i hans hode ingenting å gjøre med deg som person, eller noe du har sagt eller gjort. Vedkommende er ikke normal, så det hjelper ikke å rasjonalisere det. Anonymkode: 91981...0c8 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 Jeg har ikke noen her å snakke med eller være med. Alt føles veldig tomt ut. Jeg klarer ikke sove. Jeg er så redd. Men jeg vet det ikke er rasjonelt. Det er kaos akkurat nå. Takk for at dere sier fine ting. Anonymkode: be35d...5b6 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke noen her å snakke med eller være med. Alt føles veldig tomt ut. Jeg klarer ikke sove. Jeg er så redd. Men jeg vet det ikke er rasjonelt. Det er kaos akkurat nå. Takk for at dere sier fine ting. Anonymkode: be35d...5b6 Det er utrolig bra at du turte å dra til overgrepsmottaket. Er det noen du kunne ringt kanskje hvis du ikke har noen å være med? Ellers så vet du at det som har skjedd er over nå. Hvis du har mange tanker i hodet kan du prøve å meditere litt, fokusere på pusten din og ikke tankene. Det hjelper i alle fall meg når jeg har litt å tenke på. God klem til deg. Jeg bryr meg, selv om jeg ikke kjenner deg. Det er urettferdig og trist at noen må gå igjennom slike ting. Husk at når du har blitt utsatt for voldtekt så er det aldri din egen skyld. ❤️ Anonymkode: 329aa...5db 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 Hvis du alt har vært på overgrepsmottaket så hjelper det å ta seg en dusj, la vannet renne over kroppen og "dusje vekk" lukten av han.. Deretter setter du på en film som får tankene dine på noe annet (helst uten sex eller vold), gjerne en Disney film eller noe. Har du ingen nære så har de telefoner til ulike sentre der du kan ringe og snakke med noen. Evt bare skrive her hvis du føler det hjelper. Spis noe mat, kroppen trenger næring. Om det så bare er noen biter. Kroppen din er i krisemodus og du er mer i alarmberedskap. Anonymkode: 1461b...8c9 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 Jeg prøvde å meditere litt, eller slappe av. Eller noe sånt. Men jeg har ingen konsentrasjon. Jeg klarer ikke engang å følge med på en tiktok om jeg ser på det. Jeg satt i dusjen lenge, og det var tungt å bare løfte hendene for å vaske håret. Jeg vet ikke om jeg egentlig orker å snakke med noen heller. Jeg skjønner jeg burde spise noe, men jeg er så kvalm. Jeg ser at jeg bare er vanskelig og ikke tar imot noe av det dere sier. Det er ikke fordi jeg ikke vil. Men det er tiltak. Anonymkode: be35d...5b6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg prøvde å meditere litt, eller slappe av. Eller noe sånt. Men jeg har ingen konsentrasjon. Jeg klarer ikke engang å følge med på en tiktok om jeg ser på det. Jeg satt i dusjen lenge, og det var tungt å bare løfte hendene for å vaske håret. Jeg vet ikke om jeg egentlig orker å snakke med noen heller. Jeg skjønner jeg burde spise noe, men jeg er så kvalm. Jeg ser at jeg bare er vanskelig og ikke tar imot noe av det dere sier. Det er ikke fordi jeg ikke vil. Men det er tiltak. Anonymkode: be35d...5b6 Som sagt er kroppen din i krisemodus. Det du trenger er tid, du trenger å kjenne trygghet igjen, du trenger varme. Ja, du trenger mat selv om det byr deg imot. Prøv en smoothie.. Kjære deg, det her er ikke noe du kunne noe for. Det har skjedd deg noe som ikke skulle skjedd. Sett på en film eller masse musikk, få vekk bildene og støyen i hodet. Hva med å oppsøke et krisesenter kanskje? Der er det folk rundt deg hele tiden som bare kan være der for deg. Evt ta en tlf til et eller annet senter for overgrep eller senter for kriminalitetsutsatte. Ta vare på deg selv, omgi deg med ting og tanker som gjør deg godt. Dette har akkurat skjedd og du trenger tid ❤️ er så utrolig grusomt at jeg har ikke ord. Men jeg håper du finner styrken en dag til å reise deg igjen, det er absolutt ikke din feil! ❤️ Er stolt av deg for at du oppsøkte overgrepsmottaket, bare det er en seier! Anonymkode: 1461b...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 Neste gang blir du ha lengre trådtittel. "Voldtekt" kan være mye, og i tillegg bryter du forumreglene. Anonymkode: 2ff39...e51 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Neste gang blir du ha lengre trådtittel. "Voldtekt" kan være mye, og i tillegg bryter du forumreglene. Anonymkode: 2ff39...e51 Hærregud 😅🙈 Anonymkode: 05c77...5ab 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #12 Skrevet 11. april 2021 Hei ts ❤ beklager det som hente deg. Har du ingen å snakke med, mener jeg det fins tlf nr nan kan ringe til. At det er flere organisasjoner som kan hjelpe. Nå er du utrolig sårbar og forvirret. Om ikke annet kan det hjelpe å være med noen uten at du nødvendigvis trenger å fortelle det til dem. Ta kontakt med noen hvis du merker du ikke klarer å være alene. Har du sovetabletter til å kveld? Noe beroligende? Anonymkode: 05c77...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #14 Skrevet 11. april 2021 Takk ❤️ Jeg skal lage en smoothie etterhvert. Det liker jeg jo egentlig. Jeg får ikke helt til å lese noe om sånne organisasjoner. Jeg vil ikke tenke på det, men det går ikke. Kanskje det går bedre utover dagen. Eller i morgen. Jeg vil bare ha noen her som bare ikke sier noe eller gjør noe. Men da må jeg snakke med noen først. Anonymkode: be35d...5b6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #15 Skrevet 11. april 2021 Håper du har noen rundt deg - det er ikke sikkert du klarer å si så mye den første tida, men det at noen veit om det og kan stille opp, betyr mye. Anonymkode: ca745...1b5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #16 Skrevet 11. april 2021 Jeg har prøvd å skrive ned litt tanker. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker egentlig. Det som skjedde var ganske voldelig, og jeg har funnet flere blåmerker og sår nå enn det jeg turte å la dem på mottaket undersøke. Det fikk meg til å kaste opp. Anonymkode: be35d...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #17 Skrevet 11. april 2021 Sender deg en enorm klem ❤️ Du er ikke alene. Eneste råd jeg har er oppsøk hjelp, så blir det enklere. Gå i terapi, snakk om det, prosesser det, lær deg hvordan du kommer gjennom hverdagen med det. Ta vare på deg selv. Og husk, uansett hva andre sier, det var IKKE din skyld. Anonymkode: 06615...027
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #18 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har prøvd å skrive ned litt tanker. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker egentlig. Det som skjedde var ganske voldelig, og jeg har funnet flere blåmerker og sår nå enn det jeg turte å la dem på mottaket undersøke. Det fikk meg til å kaste opp. Anonymkode: be35d...5b6 Hvis du føler for å si fra om de nye sårene du har funnet, hvis du tenker på å anmelde, så kan du sikkert fortsatt det. Hvis det er alvorlige sår så kanskje du skal vurdere å få noen til å faktisk se på det i tilfelle du trenger noe behandling. Ellers bare ta en dag av gangen. Kanskje lurt å bare slappe av noen dager og prøve å komme deg igjen så godt du kan. Selv om de emosjonelle sårene ikke vil leges med en gang... Men som sagt, ta en dag av gangen. Oppsøk psykolog etter hvert hvis du føler det kunne hjulpet. ❤️ Anonymkode: 329aa...5db
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #19 Skrevet 12. april 2021 Sykepleieren på overgrepsmottaket bestilte legetime for meg til fastlegen i morgen. Tenker jeg kan snakke med han om resten av merkene da. I hele dag har jeg tenkt at jeg burde stå opp, men det er tungt. Jeg spiste ett knekkebrød fordi jeg var så sulten at jeg ble kvalm, men så har jeg ikke lyst på mat heller. Jeg skriver ikke dette for å få sympati her. Jeg føler bare for å fortelle det til noen. Og det ble her. Anonymkode: be35d...5b6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #20 Skrevet 13. april 2021 Får tårer i øynene av å lese det du skriver. Skulle gjerne vært der og holdt rundt deg for å vise at det er noen som virkelig bryr seg om deg og det du har opplevd. Jeg ønsker deg alt godt og at den/de som gjorde det mot deg blir tatt. 💗 Anonymkode: c6a59...c20 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå