AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Skrevet 11. april 2021 Jeg har flyttet fra mine tidligere venninner og nå vært uten nære venner noen år (bare bekjentskaper), og kjenner nå at jeg gjerne skulle hatt det igjen. Men hvordan? Har ikke problemer med å bli litt kjent med noen gjennom felles hobby, men hittil har det ikke blitt til «noe mer». Jeg er litt innadvent, men å ha noe tilfelles som bryter isen gjør jo ting enklere, men hvordan komme steget videre er der jeg står fast (normene for å flørte har jeg hvertfall litt mer tekket på føler jeg)... Anonymkode: 8b7af...046 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #2 Skrevet 11. april 2021 Finnes mange Hey Girl! grupper på facebook, for forskjellige byer. Bare å søke etter «Hey Girl! Oslo (eller Bergen, Trondheim osv)» En gruppe for jenter som ønsker å få nye venner. Der er det veldig mange jenter som er medlem, så det er heller ikke flaut å bli med. Mange legger ut en «kontaktannonse» hvor de ser etter venner og forteller litt om seg selv Anonymkode: 51bd9...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #3 Skrevet 11. april 2021 Turgrupper, hobbyer & interesser, Facebookgrupper... Jeg har fått meg nye venner og bekjentskaper i 30- og 40-årene gjennom å bli aktiv i nye fritidsinteresser. Anonymkode: a703e...173 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Skrevet 11. april 2021 Skjønner hva du mener, TS. Jeg har flust av bekjentskaper, men ingen venner. Jeg får ikke til det der med å gå fra å være bekjente til å bli venner. Jeg prøver å invitere på middag, på tur og andre morsomme ting, men folk takker nei og skylder på at de er slitne og heller vil slappe av hjemme med mann og barn. Selv er jeg enslig og barnløs, så jeg har jo litt motsatte behov av de fleste jeg kjenner. Jeg burde kanskje heller prøve å bli venn med andre enslige og barnløse, men jeg er ingen festløve og er en familiekjær person så hittil har jeg ikke truffet noen enslige og barnløse som jeg har følt kjemi med. Synes det er ganske synd at det er sånn. Jeg har mange å slå av en prat med i butikken eller på arrangementer, men jeg har ingen å se en film sammen med eller gjøre andre venninne-ting. Da jeg var yngre hadde jeg mange nære venner, men de har forsvunnet for meg etterhvert som de fikk barn. Jeg må også være ærlig og innrømme at jeg i en periode var en tung og slitsom person å omgåes (fordi min eks og jeg prøvde å få barn men ikke lyktes) og da var det mange av mine gamle venner som kuttet meg ut, forståelig nok. Da det ble slutt mellom eksen min og meg mistet jeg også en del venner, men de var egentlig hans venner og bor på hans hjemsted, så det skjønner jeg. Men da var jeg plutselig blitt helt venneløs og siden har jeg liksom ikke klart å endre det. Så jeg har dessverre ingen gode råd til deg TS. Håper det kan hjelpe litt å vite at du ikke er alene om denne situasjonen. 🌸 Anonymkode: 8138c...3b5 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #5 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 12.28): Skjønner hva du mener, TS. Jeg har flust av bekjentskaper, men ingen venner. Jeg får ikke til det der med å gå fra å være bekjente til å bli venner. Jeg prøver å invitere på middag, på tur og andre morsomme ting, men folk takker nei og skylder på at de er slitne og heller vil slappe av hjemme med mann og barn. Selv er jeg enslig og barnløs, så jeg har jo litt motsatte behov av de fleste jeg kjenner. Jeg burde kanskje heller prøve å bli venn med andre enslige og barnløse, men jeg er ingen festløve og er en familiekjær person så hittil har jeg ikke truffet noen enslige og barnløse som jeg har følt kjemi med. Synes det er ganske synd at det er sånn. Jeg har mange å slå av en prat med i butikken eller på arrangementer, men jeg har ingen å se en film sammen med eller gjøre andre venninne-ting. Da jeg var yngre hadde jeg mange nære venner, men de har forsvunnet for meg etterhvert som de fikk barn. Jeg må også være ærlig og innrømme at jeg i en periode var en tung og slitsom person å omgåes (fordi min eks og jeg prøvde å få barn men ikke lyktes) og da var det mange av mine gamle venner som kuttet meg ut, forståelig nok. Da det ble slutt mellom eksen min og meg mistet jeg også en del venner, men de var egentlig hans venner og bor på hans hjemsted, så det skjønner jeg. Men da var jeg plutselig blitt helt venneløs og siden har jeg liksom ikke klart å endre det. Så jeg har dessverre ingen gode råd til deg TS. Håper det kan hjelpe litt å vite at du ikke er alene om denne situasjonen. 🌸 Anonymkode: 8138c...3b5 Takk for svarene! Er vi to egentlig samme person? Neida, men mange likhetstrekk her. Jeg har ikke alltid disse årene kjent på at det har vært et stort savn heller, men nå ønsker jeg altså gjerne å få det tilbake, noen man kan være med på et litt dypere vennskapsnivå. Jeg har tenkt at jeg ikke har hatt direkte behov for å bruke sånne sider iom at jeg blir kjent med folk som nevnt gjennom en felles hobby, men når jeg tenker over det nå kan det hende det er lurt å teste ut fordi man jo da vet at begge partene i utgangspunktet er ute etter å stifte bekjentskap og ikke kun drive på med hobbyen og samtidig smalltalke. Så takk for det tipset, og alltid fint å høre man ikke er alene, man føler jo ofte at absolutt alle rundt en har venner... TS Anonymkode: 8b7af...046 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #6 Skrevet 12. april 2021 Jeg har utvidet nettverket med å treffe nye folk gjennom felles venner. Har også prøvd disse gruppene på FB, men ikke så mye hell. Synes det er en del uføre (med ustabilt oppmøte) og katte-damer. Ikke noe galt i dette, men har lite til felles. Har også prøvd språkkafe med utlendinger fra hele verden som vil lære seg norsk, samt lære vekk sine språk. Dette var ganske gøy og mange spennende mennesker. Går på det igjen når korona tillater det Anonymkode: 7c0bf...040 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå