Gå til innhold

Zalando og salg hele året.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler endel på Zalando og er noen ganger innom og ser. Da legger jeg ting i ønskelisten fordi jeg kanskje tenker å kjøpe det senere. 

Siden ting ligger i ønskelisten så ser jeg når ting er på tilbud, men jeg har oppdaget endel "lureri" der når de annonserer at de har salg.

For eksempel forrige gang de hadde stort salg som de annonserte så hadde de som alltid 15% ekstra avslag. Da hadde jeg flere ting på ønskelisten som var satt ned, men da de skulle ha 15% ekstra avslag så har de da satt opp igjen prisen. For eksempel var det 50% avslag før, men etter var det kanskje 20%. Så varen var da billigere før de hadde 15% ekstra avslag. 

Nå har de salg igjen. I hvert fall salg de annonserer, men de fleste av tingene som er på salg nå er ting som har vært på salg i flere uker eller måneder til og med. 

Jeg har absolutt ikke vært bevisst på dette tidligere når jeg ikke hadde ting i ønskelisten og følte meg egentlig lurt. Men jeg antar at dette er fullt lovlig? 

Sikkert greit å være bevisst på det for dere som ikke er det. Når de annonserer salg så tror man jo at man skal gjøre et kupp, men slik er det ikke. 

Anonymkode: eb9e8...f81

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lov hvis de ikke viser reelt prisavslag. Ta screenshotter og send til forbrukerrådet. 

Anonymkode: 1c33d...bcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke lov hvis de ikke viser reelt prisavslag. Ta screenshotter og send til forbrukerrådet. 

Ok, det var spesielt det med å ha høyere rabatt før de hadde den 15% ekstra jeg reagerte mest på. Men kan ta screenshotter og se om det skjer igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Zalando er et tysk selskap, så jeg tviler på at norsk markedsføringslovgiving gjelder for selskapet.

Anonymkode: e93b2...ec1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Zalando er et tysk selskap, så jeg tviler på at norsk markedsføringslovgiving gjelder for selskapet.

Når de markedsfører i Norge, må de følge norsk lovgivning. 

Anonymkode: fb368...68f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når de markedsfører i Norge, må de følge norsk lovgivning. 

Anonymkode: fb368...68f

Markedsfører de i Norge eller markedsfører de på nettet? Vil tro dette blir på samme måte som bettingsselskap som reklamerer masse både på TV og nettet selv om det ikke er lov å reklamere for bettingsselskap i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Markedsfører de i Norge eller markedsfører de på nettet? Vil tro dette blir på samme måte som bettingsselskap som reklamerer masse både på TV og nettet selv om det ikke er lov å reklamere for bettingsselskap i Norge.

Det er vel ikke lov lenger siden det ser ut som de har endret loven rundt akkurat det. 

Jeg er usikker på om de eksemplene jeg har gitt er lov eller ikke. Fant ikke noe informasjon rundt det, men jeg synes det er lureri å først ha en høyere rabatt for så å sette den ned og så lokke folk med 15% ekstra i rabatt. Kanskje det er helt lov, men jeg reagerte litt på det. 

Skulle ønske at jeg hadde tatt screenshot, men oppdaget det da jeg skulle bestille noe som jeg trodde at skulle være 15% ekstra på den prisen jeg hadde sett tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...