Gå til innhold

Sårende kommentar eller overdrivelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan hadde dere reagert om mannen/samboeren deres sa en kommentar om om at «fordi du fortjener det ikke» angående en filleting, og mene det uten sarkasme?

Begrunnelsen bak er at jeg har vært nedfor de siste månedene og hatt veldig lite energi til ting jeg vet er viktig for han, men den kommentaren har jeg grublet på i en uke nå og får meg ikke akkurat noe mer ovenpå til å faktisk skulle gjøre mer for han/oss heller.... Litt ond sirkel det her, men jeg har aldri slumpet ut med sårende kommentarer selv hvertfall.

Er ikke helt ‘meg selv’ for tiden til å skulle heve meg over der heller og være ovenpå, så ønsker gjerne litt innspill om hvordan du selv hadde reagert.

Anonymkode: 79b63...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si uten skikkelig kontekst?

Uansett, høres litt kaldt ut å si. Kanskje en måte å "straffe" deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mjaus skrev (8 minutter siden):

Vanskelig å si uten skikkelig kontekst?

Har det konkret  særlig å si da? Det er snakk om noe som koster ca 300 kr som vi absolutt har råd til nå og da, ikke noe jobb for hans del, men som han mente jeg ikke fortjente dermed ble det ikke noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det konkret  særlig å si da? Det er snakk om noe som koster ca 300 kr som vi absolutt har råd til nå og da, ikke noe jobb for hans del, men som han mente jeg ikke fortjente dermed ble det ikke noe av.

Kan du ikke kjøpe den tingen for 300kr selv?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mjaus skrev (8 minutter siden):

Kan du ikke kjøpe den tingen for 300kr selv?

Er jo ikke akkurat det som er poenget uansett er det vel? Det er en «ting» som hadde vært til begge, men som jeg setter mest pris på, dermed ikke noe jeg bestiller bare til eng selv, om det er viktig er der snakk om take-away.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

...om det er viktig er der snakk om take-away.

Takeaway er litt sløsete.  Min kjæreste ville kalt det fjas. Det er også andre ting der han mener at man godt kan bruke mindre penger, og der jeg gjerne er mer romslig. 

Jeg foreslo faktisk en gang å bestille take away til oss. Istedet har han tilbudt seg å lære meg mer om hvordan jeg kan spare penger med å lage all mat fra bunnen 😄

Men det har å gjøre med hans syn på penger, ikke på min verdi. 

Anonymkode: da213...fde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde bestilt til meg selv uavhengig av hva han syns. Er ikke fire år gammel, trenger ikke gjøre meg fortjent til en burger. 

Men hadde blitt lei meg av kommentaren, at jeg har vært i et så muggent humør så lenge at det har gått utover de rundt. Det er en kjip følelse. 

Anonymkode: 7e1d6...252

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dermed er ikke disse scenarioene akkurat sammenlignbare heller, kommentaren i seg selv er jo det jeg spør om her. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde bestilt til meg selv uavhengig av hva han syns. Er ikke fire år gammel, trenger ikke gjøre meg fortjent til en burger. 

Men hadde blitt lei meg av kommentaren, at jeg har vært i et så muggent humør så lenge at det har gått utover de rundt. Det er en kjip følelse. 

Anonymkode: 7e1d6...252

Det vil vel neppe gjøre samlivet noe bedre hvertfall, men. Og jeg synes helt ærlig ikke at jeg burde bli lei meg på hans/andres vegne her heller, men det har du jo rett til å mene. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er jo ikke akkurat det som er poenget uansett er det vel? Det er en «ting» som hadde vært til begge, men som jeg setter mest pris på, dermed ikke noe jeg bestiller bare til eng selv, om det er viktig er der snakk om take-away.

Vil si det er ganske relevant å vite hva han sa det til, er forskjell på om han sa det om en i slekten din døde enn mat. 

Synes kanskje du overdriver litt om dere ellers har et greit forhold. Gjør han deg ukomfortabel og såret ofte? om han slik til vanlig burde du kanskje revurdere forholdet. 

Kommentaren på at du ikke fortjener det er unødvendig, men å dvele på det i tid og stund etterpå om han er verdens beste mann ellers. jah... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mjaus skrev (22 minutter siden):

Vil si det er ganske relevant å vite hva han sa det til, er forskjell på om han sa det om en i slekten din døde enn mat. 

Synes kanskje du overdriver litt om dere ellers har et greit forhold. Gjør han deg ukomfortabel og såret ofte? om han slik til vanlig burde du kanskje revurdere forholdet. 

Kommentaren på at du ikke fortjener det er unødvendig, men å dvele på det i tid og stund etterpå om han er verdens beste mann ellers. jah... 

Når man ikke har det noe bra psykisk fra før av, er det dessverre mindre som skal til for at man går og dveler på ting man ikke burde. Dermed er jeg ute etter innspill her, om det nettopp er en stor overdrivelse eller om en kommentar om at man bokstavelig talt ikke er verdt en «burger» er over streken for hva man burde finne seg i av en partner. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gnien, eller så synes han det er junk, og redd du skal legge på deg? Typ, du har ikke vært i særlig aktivitet, så ikke " fortjent"? 

Anonymkode: c6fc7...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gnien, eller så synes han det er junk, og redd du skal legge på deg? Typ, du har ikke vært i særlig aktivitet, så ikke " fortjent"? 

Anonymkode: c6fc7...6ee

Han mener jeg gjør for lite nå og dermed blir det ikke noe av det før det går tilbake til det normale, handler ikke om vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde tatt det som et signal om at han var møkklei av forholdet. Hvis jeg mente at det var grunnløst så hadde jeg begynt å planlegge en framtid uten han. Hvis jeg mente at han hadde grunn til å være oppgitt så hadde jeg prøvd å komme han i møte.

Anonymkode: 87b88...5d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når man ikke har det noe bra psykisk fra før av, er det dessverre mindre som skal til for at man går og dveler på ting man ikke burde. Dermed er jeg ute etter innspill her, om det nettopp er en stor overdrivelse eller om en kommentar om at man bokstavelig talt ikke er verdt en «burger» er over streken for hva man burde finne seg i av en partner. 

TS

Hvis jeg ønsket takeout og han sa "det fortjener du ikke", så hadde jeg sagt "greit, det er ikke opp til deg å bedømme, så jeg bestiller til meg selv". Og så betalt selv. 

At du sliter psykisk er nok noe av grunnen her. Spørsmålet er hvor lenge det har pågått og om du har gjort noe aktivt selv for å bli bedre.

Anonymkode: f1517...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kjip kommentar, men ikke noen krise. Dere har hatt det tungt og da hender det at det tipper over og ting sies krassere enn ment. Og når du sliter så opplever du ting mye verre enn det trolig var ment (ut ifra egen erfaring om egne reaksjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Takeaway er litt sløsete.  Min kjæreste ville kalt det fjas. Det er også andre ting der han mener at man godt kan bruke mindre penger, og der jeg gjerne er mer romslig. 

Jeg foreslo faktisk en gang å bestille take away til oss. Istedet har han tilbudt seg å lære meg mer om hvordan jeg kan spare penger med å lage all mat fra bunnen 😄

Da hadde det blitt månelyst her, og jeg hadde aldri laget mat sammen/ til mannen. 

Anonymkode: ea0ef...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis jeg ønsket takeout og han sa "det fortjener du ikke", så hadde jeg sagt "greit, det er ikke opp til deg å bedømme, så jeg bestiller til meg selv". Og så betalt selv. 

At du sliter psykisk er nok noe av grunnen her. Spørsmålet er hvor lenge det har pågått og om du har gjort noe aktivt selv for å bli bedre.

Anonymkode: f1517...47d

Så du mener at fordi TS er nedfor så fortjener hun ikke take away? Håper du er singel og barnløs. 

Anonymkode: ea0ef...2ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ha prøvd å legge det unna med mindre han sier det flere ganger. 

Anonymkode: f5e83...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har vært nedfor, og hatt lite energi til ting du vet er viktig for ham. 
Jeg skjønner at du forventer masse tålmodighet og forståelse for at du har det vanskelig og ikke har overskudd til ham. Men du må forstå at det på påvirker ham, og det er en stor påkjenning å leve med deg akkurat nå. Syns du bør være raus nok til å se på det som naturlig at det rant over for ham, men deretter ta en ordentlig samtale om hvordan dere skal komme dere videre sammen, som et team. Man må gi og ta, og være der for hverandre. Det gjelder også deg, selv om du har det tøft. 

Anonymkode: 7371d...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...