Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen...om han fyren som nekta å flytte ut.

Vel. Han har ikke henta tingene sine enda. Han nekter fordi han skal nå dra meg til Forliksrådet for å få alle pengene sine tilbake som han har overført og gitt til meg. Samt alle gaver. Han har kontoutskrifter og alt. Han har jo bodd her i perioder og betalt for seg. Pluss at han har vært generøs. Han har hjulpet meg å pusse opp to små soverom. Dette krever han verdiøkningen på huset.

Jeg har tilbudt han å hente alt han har kjøpt til meg, men han krever pengene også. 

Vi har aldri skrevet kontrakt på noe, ingen avtale om at jeg skal gi tilbake alt jeg har fått dersom det ble slutt. 

Han har aldri hatt adresse hos meg. Det er mitt hus. 

Da jeg gjorde det slutt skrev vi under en avtale om hva han kunne kreve og ikke. Dette ønsket jeg da jeg har prøvd å gjort det slutt før, og vet hvordan han blir. Jeg har sms på at jeg tilbydde han å føre opp der det han mente var hans. Han kunne da ikke kreve mer enn det står der. Han svarte (på sms) at han ikke skulle ha noe av tingene.

Nå påstår han at han ble lurt til å signere og at kontrakten ikke er gyldig. 

Jeg eier en campingvogn. Den påstår han at jeg ikke kan selge før boet er gjort opp. Han saboterer salget ved å si til FB gruppene jeg legger den ut i, at vi er to eiere på vogna, noe vi ikke er. Den er min.

Han sier at dersom jeg ligger med han og tar han tilbake, skal jeg få tingene og han vil ikke kreve noe. 

Jeg har fått flere sjikanerende meldinger fra han i denne perioden. Blant annet at jeg ikke får kjøre på den veien han kjører, jeg må kjøre en annen vei (går flere til samme sted her). 

Han har snikfotografert menn i bygda og sendt bildet til meg og skriver at han vet jeg ligger med de.

Han har truet faren til barna mine, skrevet til meg at den superpappaen til barna dine skal bare trø forsiktig.

Han har kommentert biler som står utenfor her om jeg har hatt besøk.

Han har i perioder ringt meg opptil 42 ganger daglig (har ikke svart).

Gått inn i hus, sjå og garasje uten avtale (han tror det er lov da han har ting her). Jeg måtte til slutt låse alt. Da ble han forbannet og krevde alt låst opp. 

Hva skal jeg gjøre? Kan han kreve disse tingene? Hva burde jeg si til politiet? Har snakket med de før, men det var kun om å få hentet tingene.

Anonymkode: d1104...969

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men har han en sak i forliksrådet? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Absolutt ikke. Når det er din bolig har (dessverre) ikke ekser som har spytta penger i oppussing noe rett på å få dette tilbake. 

Anonymkode: f2eeb...77d

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Forliksrådet vil prøve å få dere til å forlikes, så da spørs det hva du lar deg presse til. Hvis han gjør alvor av det, da, det er nok helst en tom trussel.

Anonymkode: d0a55...874

• Liker 5
Skrevet

Tror du han kan komme til å skade deg? Du må ta kontakt med politiet og gi dem alle informasjon. Om du føler det er behov for det, be om besøksforbud og omvendt voldsalarm. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du anmeldt han? Om ikke bør det være det første du gjør. Mye av det han driver med er ulovlig og trakassering. 

Anonymkode: ef7a6...c32

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Violetta skrev (8 minutter siden):

Tror du han kan komme til å skade deg? Du må ta kontakt med politiet og gi dem alle informasjon. Om du føler det er behov for det, be om besøksforbud og omvendt voldsalarm. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du anmeldt han? Om ikke bør det være det første du gjør. Mye av det han driver med er ulovlig og trakassering. 

Anonymkode: ef7a6...c32

Har ikke anmeldt han enda, men skal dit i morgen å høre hva de mener. Han har en tidligere dom på seg for vold mot partner.

Ts

• Liker 8
Skrevet

Det der ville jeg bare ledd av. 

Hiv ut tingene hans og blokker ham.

Gjest Villfisker
Skrevet (endret)

La ham ta dette til forliksrådet du. Bare pass på at du tar vare på all dokumentasjon. Dere blir nok ikke enige der, så han drar det nok videre til sivilt søksmål. Han kommer ingen vei med dette. Det vet han, og prøver å knekke deg ved å skremme deg. At han er så dum at han truer barnas far slår bare tilbake på ham selv.

Forliket kommer til å le av ham. Det kan jeg nesten garantere deg. Ta gjerne med deg en tredjepart, om du føler deg utrygg. Bare sørg for at du møter opp selv.

Endret av Villfisker
AnonymBruker
Skrevet

Husk at forliksrådet består av vanlige folk fra bygda. På små steder kan det fort være at han kjenner de som som sitter i forliksrådet og at han lettere får støtte for sin virkelighetsoppfatning. 

Anonymkode: 5dc79...797

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I så fall vil ts få et brev, og mulighet til å gi et svar før et eventuelt møte. Men nei, han har ingen sak. Prøver han likevel å gå gjennom, driter han seg ut.

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem har en sak for forliksrådet når begrunnelsen er at han vil at du skal ta han tilbake og ha sex med han? Hvis du har akkurat dette skriftlig bør du bruke det for alt det er verdt.

Han har signert på en avtale og den er juridisk gyldig, med mindre han kan bevise at den er klart urimelig. Han kan trekke deg for forliksrådet, men det betyr ikke at han vinner.

Han har fått beskjed om å flytte og fjerne tingene sine, han gjør det ikke. Istedet, når du blir konkret opptrer han truende - nok en gang.

Hvorfor har du ikke anmeldt han?

Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du ikke anmeldt han?

Jeg tror også at det vil være smart å trekke inn politiet her siden det kan være folk fra bygda i forliksrådet og de vil tro på hans virkelighetsbilde.

Skrevet

Han har ingen sak. Han er ikke den første eller siste som prøver seg på dette i forbindelse med samlivsbrudd.

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet
O.G. skrev (Akkurat nå):

Jeg tror også at det vil være smart å trekke inn politiet her siden det kan være folk fra bygda i forliksrådet og de vil tro på hans virkelighetsbilde.

Jeg skjønner faktisk ikke dette argumentet.

Forliksrådet er ment som megling. Hvis han trekker saken dit og de begge møter og hun viser frem dokumentasjonen på hans truende oppførsel og at motivasjonen er at han vil ha sex - noe jeg håper hun har skriftlig - så vil selv den som kjenner han gi opp saken. Husk at de kan si at "Nei dette er for komplisert for oss - dere må nok gå til retten". De er ikke nødt å avsi en dom.

Jeg håper at både TS og eks-mannen anmelder.

AnonymBruker
Skrevet

Syk fyr det der. Kan fort bli farlig. Siden han allerede har en dom på seg, ville jeg anmeldt han for trusler og trakassering så fort som mulig. Virker som du har mer enn nok dokumentasjon til å gjøre det. Ikke blokker han, da har du ikke muligheten til å samle flere bevis.

Anonymkode: c7740...d7c

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Syk fyr det der. Kan fort bli farlig. Siden han allerede har en dom på seg, ville jeg anmeldt han for trusler og trakassering så fort som mulig. Virker som du har mer enn nok dokumentasjon til å gjøre det. Ikke blokker han, da har du ikke muligheten til å samle flere bevis.

Anonymkode: c7740...d7c

Støtter denne, og gjerne få faren til barna dine anmelde truslene mot han også. 

Det han styrer med med tanke på forliksråd og lignende kan han få kave med selv. Så tar du tak i den delen med å beskytte deg selv og dine barn mot mer trusler og trakassering. Ikke vær redd for å si du er redd, du har god grunn til å være det.

Anonymkode: 7136d...8b6

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...