Gå til innhold

Til dere som prøver/har fått til nr2 eller 3(eller 4)..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På første baby satt skuddet på første forsøk(hadde en SA før det, men det var en tilfeldig graviditet som bare skjedde mens jeg gikk på pilla).. hvor lang tid brukte dere på å prøve på nr 2, 3, 4?

hvordan var deres svangerskap ift de forrige svangerskapene?

hvordan var fødselen ift de forrige fødselene?

Hvor ofte bør man ha sex fra LH-stigning og positiv el-test?

hvor lenge er det mellom barna?

når fikk dere mage i de senere svangerskapene? I min første graviditet kom den i uke 15, og er noe nervøs for at den skal komme særlig mye tidligere nå når det er 10 mnd siden fødsel på førstemann..

Anonymkode: 6b8d0...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På første baby satt skuddet på første forsøk(hadde en SA før det, men det var en tilfeldig graviditet som bare skjedde mens jeg gikk på pilla).. hvor lang tid brukte dere på å prøve på nr 2, 3, 4?

når fikk dere mage i de senere svangerskapene? I min første graviditet kom den i uke 15, og er noe nervøs for at den skal komme særlig mye tidligere nå når det er 10 mnd siden fødsel på førstemann..

Glemte også å legge til at vi jentene i familien min er ganske fruktbare og har blitt kjapt gravide.. men går jo likevel med en «frykt» for at jeg ikke kan få fler:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Første satt på første forsøk. Nr. 2 etter 8 mnd (med en MA før det klaffet). Nr. 3 etter 4-5 måneder.

Svangerskapene var ganske like.

Første fødsel var ok, andre fødsel gikk fort og det syntes jeg var verre. Siste mann ut måtte hentes ut med keisersnitt for at han skulle overleve (fryktelig opplevelse, men det gikk bra).

Aner ikke når man bør ha sex, vi prøvde bare og fink det til uten å tenke på når vi burde ha sex.

Det er 3 år mellom eldste og mellomste. 4 år mellom mellomste og yngste.

Husker ikke når jeg fikk mage.

Anonymkode: ef026...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 1 = ble gravid på p-piller. 
Nr. 2 = ble gravid etter prøving i 13 mnd. 
Nr. 3 = ble gravid etter prøving i 14 mnd.
Nr. 4 = ikke fått, men er prøver på 11. måneden nå

Jeg har også hatt tre aborter mellom nr. 2 og 3 (uke 6, 14 og 6), og èn abort etter nr. 3 (uke 9).

Det er 6 år mellom alle mine tre barn. Alle tre fødsler har vært korte og raske.
Svangerskapsmessig var jeg veldig morgenkvalm med nr. 1 og 2. Kjente absolutt ingenting med nr. 3. Har kjent bevegelser rundt uke 16 med alle sammen. Gravidmagen har kommet senere og senere for hvert svangerskap, men antar dette kommer av at min kropp og vekt har vært tyngre og tyngre for hver gang. Jeg var langt over uke 20 før jeg hadde gravidmage med nr. 3 (holdt svangerskapet lett skjult for alle til etter OUL).

Når man har fått positiv EL-test er det bare å kjøre på med så mye sex man har lyst på. De fem fertile dagene er tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Så er det litt opp til enhver om man ønsker å kartlegge hva som er EL-dagen helt nøyaktig. All over skal dt ikke være nødvendig, for generell sex rundt de fertile dagene skal være tilstrekkelig. Min nr. 3 er unnfanget med å ha sex på 2 av de 5 fertile dagene, så trenger absolutt ikke makse dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har 3 barn. Alle på første forsøk. Vi var veldig heldige 🙏🏻

Alle mine 3 svangerskap var ganske like faktisk. 

Fødslene var raskere for hver gang. Og lettere. 

Hadde sex noen dager før positiv el test å ble gravid. 

Er ca 2 år mellom hvert av barna. 

Første svangerskapet fikk jeg mage i uke 18-20. med nr 2 og 3 fikk jeg mage allerede i uke 10-12.

Anonymkode: 99fc9...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Første barn tok over et år, andre tok to mnd. og ble til på andre forsøk.

Andre svangerskap var lettere, bortsett fra at det kjentes litt tyngre de aller siste ukene (mye kynnere og maserier).

Begge fødsler var relativt lette og raske. Fødsel nr. to var kanskje litt vondere, men veldig rask (tok ca. en time fra første rie). 

Sex annen hver dag skal holde hvis man er normalt fruktbar, en gang om dagen er i hvert fall nok. Vi fikk råd om en gang om dagen i tiden rundt eggløsning da vi var under utredning fordi det tok lang tid med første barn.

Det er litt over 1,5 år mellom barna. 

Jeg så gravid ut hvis jeg gikk med tettsittende klær tidlig i andre svangerskap, før uke 12. Jeg tror kanskje muskulaturen ga etter med én gang, selv om jeg egentlig bare var oppblåst i starten, fordi det ikke var så veldig lenge siden sist magen var stor. Men det gikk an å skjule med vide topper en stund.

Anonymkode: 95c50...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har 3 barn. Alle på første forsøk. Vi var veldig heldige 🙏🏻

Alle mine 3 svangerskap var ganske like faktisk. 

Fødslene var raskere for hver gang. Og lettere. 

Hadde sex noen dager før positiv el test å ble gravid. 

Er ca 2 år mellom hvert av barna. 

Første svangerskapet fikk jeg mage i uke 18-20. med nr 2 og 3 fikk jeg mage allerede i uke 10-12.

Anonymkode: 99fc9...8da

Min første fødsel varte i 1 Time og 20 minutter, så håper nesten ikke at det går mye fortere enn det.. fordi det var så intenst(men godt på samme tid)... håper jeg er såpass heldig at både svangerskap og fødsel er som første gangen, sett bort ifra at jeg fikk svangerskapsforgiftning på slutten der da.. det «gidder jeg ikke» nå🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...