Gå til innhold

hvorfor blir folk som kjøper sex så hatet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange sier at sex ikke er en rettighet. Men tenk å gå et helt liv uten sex? andre måter å kose seg på tenker du kankje. men hva om det var deg som aldri fikk sex? Veldig ofte kommer disse utsagnene fra mennesker som ikke har noe problem med å få seg sex. Hvis man selv har masse muligheter å få dekt dine seksulelle behov, Hvorfor hater du andre som ikke har det så lett ? man velger ikke å bli født med alvorlige handicap som gjør det vanskelig å gå på byen for eksempel. kun 5 % av dagens utesteder er universelt utformet for rullestol  for å nevne en ting.  Ved å velge en norsk eskorte er man også mer sikker på at det er frivvilig. Noe som så klart er viktig. Hvis man forsikrer seg om at det er helt frivillig pluss at man hele tiden er tydlig på at man ikke skal tråkke over noens grense. Spør om lov før man gjør noe  sammen med personen?  og respekterer grenser. Hvorfor er det så fyfy? 

Anonymkode: f4639...e57

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen blir født inn i denne verden med et ønske om å bli et mastrubasjonsverktøy for menn. Ingen fedre ville oppmuntret datteren sin til å selge kroppen sin. Det er i hovedsak menn og liberalfeminister som ikke ser problemet med sexkjøp og prostitusjon- det er jo empowering, ikke sant? Vel, hvorfor blir ikke menn som ikke får sex, prostituerte selv? Om det er så greit? Still rumpa di til disposisjon, så får du nok kjapt dekket behovet for kroppskontakt skal du se 

Anonymkode: dabe3...f35

nå er jeg kvinne :) har selv ikke problem med sexlivet selv med handicap. men ser mange av mine bekjente ha det. men at det skal være 100 prosent frivvillig er viktig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje gruppen du snakker om er en ganske liten del av de som kjøper sex.

Dessuten er det jo mange som ulike helseutfordringer som har både kjærester og ektefeller. Forstår du sikkert mener det godt, men det kan jo for mange oppleves som ganske nedverdigende å bli stemplet som en som ikke kan oppnå kjærlighet og forhold på grunn av handicap.  Du kan jo f eks lese boka " jeg lever et liv som ligner deres" av Jan Grue. Der beskrive han blandt annet hvordan det oppleves for han og kona å stadig møte fordommer på grunn av at han en medfødt sykdom og sitter i rullestol.

Jeg forstår selvfølgelig at psykusk og fysidk sykdom kan være en utfordring på mange måter, også når det gjelder å få kjæreste, eller tilfeldig sex. 

Men tenker premissene du setter lett jan bli litt feil her, da du mer en antyder at sykdom nærmest gjør forhold og det å skape sosiale relasjoner uten å betale for det, uoppnåelig 

Anonymkode: 6fda7...6ef

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen blir født inn i denne verden med et ønske om å bli et mastrubasjonsverktøy for menn. Ingen fedre ville oppmuntret datteren sin til å selge kroppen sin. Det er i hovedsak menn og liberalfeminister som ikke ser problemet med sexkjøp og prostitusjon- det er jo empowering, ikke sant? Vel, hvorfor blir ikke menn som ikke får sex, prostituerte selv? Om det er så greit? Still rumpa di til disposisjon, så får du nok kjapt dekket behovet for kroppskontakt skal du se 

Haha. De fedrene du snakker om kan fint kjøpe sex selv! 

Nå fins det både mannlige og kvinnelige prostituerte. Om du har hørt om gigolo? Fks

Hvis man var sikre på at det skjer under ryddige forhold, så er jeg ikke mot.

Norske eskorter bør være trygt nok. Men såvidt jeg vet så er det lov til å "leie" eskorte? Eller? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ødelegger andre mennesker. Og de bryr seg ikke om at de gjør det. Det er noe av det mest egoistiske og destruktive man kan gjøre mot et annet menneske, men de føler seg berettiget til å gjøre det allikevel, fordi de har lyst.

Anonymkode: 0df7c...396

• Liker 28
Skrevet (endret)

Det er vel holdningen om at man kan kjøpe sex som mange er prinsipielt mot. Det er jo mye grums og mange skjebner som har lidd under den ideen der.

De som argumenterer for prostitusjon fokuserer veldig på at de prostituerte bare er jenter fra gode kår som gjør det frivillig for å spe på studielånet imens de studerer medisin, og kundene er bare snille gutter som trenger en klem.

Det blir bare for naivt for meg.

Som dumme menn på strippeklubber som tror damene faktisk liker dem. 

Det er f.eks. ikke så enkelt som å spørre den prostituerte om det er frivillig, og begrepet frivillighet er relativt i denne type situasjoner. Den som kjøper vet egentlig den utnytter et annet menneske på et vis, men velger å ignorere det for å tilfredsstille egne lyster og behov.

Du må evne å se forbi din sukkersøte drøm om hva prostitusjon går ut på. Det er en stygg bransje som jeg antar du ikke kommer til å anbefale din datter uten videre for eksempel.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har du det fra?

Det er flere menn enn kvinner som er prostituerte. De selger hovedsakelig sex til menn.

Anonymkode: be46e...379

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ts og har selv aldri kjøpt eskorte. men for at jeg skal klare å ha sex trenger jeg en del tilrettelegging fra partner. Alt fra avkledning til å hjelpe til å løfte bein. Nå har jeg truffet menn som har hvert villige til å gjøre dette for meg, og tenker jeg er heldig og har møtt på noen snille menn. Men vet om både venninner og kompiser av meg i samme situasjon ( 20 årene ) som fortsatt er jomfru.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det fremstår som en viss mangel på forståelse og empati, jeg tenker at det er noe som er litt skadet hos dem som velger å kjøpe sex.

Følelsen jeg får er litt som dette bildet eller metaforen, vet ikke hva jeg skal kalle det. Du støter på en person som ligger livløs og blødende på bakken. I stedet for å sjekke tilstand eller hente hjelp, så tar du frem en beholder, samler opp så mye blod fra denne personen som du kan. Deretter setter du lokket på, gliser og går videre mens du tenker "yes, nå kan jeg selge dette på svartebørsen og tjene litt ekstra svart, dette er en god dag".

Det er sånne bilder jeg får i hodet når folk sier de har kjøpt sex. Det er noe med en komplett ignorering av andre menneskers lidelse, og fullt fokus på egne behov foran alt annet, sammen med en slags blindhet eller avstumpethet, en evne til å leve i en paralell virkelighet.

Anonymkode: d49f1...4b5

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man kjøper varer som er produsert i Sørøst-Asia så blir det hyklersk å klage over arbeidsforholdene til prostituerte i Norge. 

Anonymkode: f075b...dd2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du det fra?

Det er flere menn enn kvinner som er prostituerte. De selger hovedsakelig sex til menn.

Anonymkode: be46e...379

Og hvor har du det fra? 

Det er jo fullstendig feil, det er MYE større andel kvinnelige prostituerte.

Det er mest menn som kjøper sex, og det er flere heterofile enn homofile menn.

• Liker 16
Skrevet

Bidrar til menneskehandel. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Om det er så greit å kjøpe sex, antar jeg det er like greit for deg å selge sex? Uproblematisk at moren din, søsteren din eller kjæresten din jobber som sex-arbeider? Det kan likestilles med annet arbeid, slik at man kan ende som sexarbeider om man er arbeidsledig - å si nei, betyr å miste arbeidsledighetstrygd, som når man sier nei til andre jobber?

Anonymkode: 142db...1aa

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ts og har selv aldri kjøpt eskorte. men for at jeg skal klare å ha sex trenger jeg en del tilrettelegging fra partner. Alt fra avkledning til å hjelpe til å løfte bein. Nå har jeg truffet menn som har hvert villige til å gjøre dette for meg, og tenker jeg er heldig og har møtt på noen snille menn. Men vet om både venninner og kompiser av meg i samme situasjon ( 20 årene ) som fortsatt er jomfru.

Hvordan kan det rettferdiggjøre å ødelegge et annet menneskes liv?

Det finnes da nok av sextreffforum på nett med folk med all verdens interesser. Der kan man sette inn annonser. 

Anonymkode: 0df7c...396

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Mange sier at sex ikke er en rettighet. Men tenk å gå et helt liv uten sex? andre måter å kose seg på tenker du kankje. men hva om det var deg som aldri fikk sex? Veldig ofte kommer disse utsagnene fra mennesker som ikke har noe problem med å få seg sex. Hvis man selv har masse muligheter å få dekt dine seksulelle behov, Hvorfor hater du andre som ikke har det så lett ? man velger ikke å bli født med alvorlige handicap som gjør det vanskelig å gå på byen for eksempel. kun 5 % av dagens utesteder er universelt utformet for rullestol  for å nevne en ting.  Ved å velge en norsk eskorte er man også mer sikker på at det er frivvilig. Noe som så klart er viktig. Hvis man forsikrer seg om at det er helt frivillig pluss at man hele tiden er tydlig på at man ikke skal tråkke over noens grense. Spør om lov før man gjør noe  sammen med personen?  og respekterer grenser. Hvorfor er det så fyfy? 

Min far dro til Spania årlig og kjøpte sex mens jeg betalte ham husleie samtidig som jeg måtte gå på sosialen. Altså skodde han seg på meg, som fattig alenemor, mens han brukte pengene på bordell i Spania og levde i luksus der. Han har godt over ti mill. Ja, da kjennes hatet siden han fortsatt er gift med min mor.

Anonymkode: fb4e8...a46

• Liker 8
Skrevet (endret)

1. Det er kriminelt.

2. Det er å gi støtte til en forferdelig industri som har mange traffickingofre på samvittigheten.

3. Det er å utnytte andre mennesker. Svært få selger sex før gøy. De gjør det for å overleve, eller bruker sex som selvskading eller «bearbeiding» av overgrep.

4. Mange er tidligere ofre for seksuelt misbruk.

5. Man vet aldri hvem som gjør det frivillig.

6. Sex er ikke en vare som kan kjøpes.

7. Sex er ikke en menneskerettighet. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 45
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes bare det blir feil uansett å betale andre for sex. Det er klart det kan være en god del vanskeligere å finne noen som vil om man har handicap, men fortsatt ikke umulig. Når noen har sex med deg for penger men ikke ønsker det uten, så har de rett og slett egentlig ikke lyst på selve sexen. Det å ha sex med noen som sånn sett ikke vil det synes jeg er galt. Dersom det blir et liv uten sex så må det absolutt ikke være et uverdig liv det heller! Vi må faktisk slutte å fortelle hverandre det synes jeg. 

Anonymkode: e3117...3a6

• Liker 16
Skrevet

hvis man legaliserer det så fjerne man jo disse hallik bakmennene. å kjøpe sex er jo en avtale mellomn voksne, samtykkedne mennesker. Vi lever jo i et fritt land, problemet her er jo at når det er ulovli så fortsetter disse hallik bakmennene og utnytte kvinnene, de blir ikke utnyttet hvis man har sex som lovli tjeneste på nattklubb feks

• Liker 3
Skrevet
Kenelz skrev (7 minutter siden):

Bidrar til menneskehandel. 

Nettopp. Prostitusjon er menneskehandel og betalt voldtekt, for den prostituerte vil ikke ha sex med kjøperen, hun gjør det fordi hun er i en livssituasjon der hun ikke har noe valg (som oftest). Mange er solgt av bakmenn også, og tjener ikke et gram selv fordi alt går til halliken. De lever under daglige trusler og vold. De som støtter dette må mangle noe empati, i alle fall.

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...