Gå til innhold

Svigermor hakker på oss (hovedsaklig meg) fordi:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi har gifteringene våre på venstre hånd! Vi valgte dette fordi vi synes det er en fin tanke at ringene da er nærmest hjertet, dessuten er det venstre hånd som er mest vanlig i resten av verden. Men dette er altså fremdeles et stort irritasjonsmoment for min svigermor enda, etter to år!! Hun kommenterer det negativt hver eneste gang vi samles, og jeg holder på å klikke av å være høflig og spøke det vekk for å holde en god tone. Jeg vurderer å neste gang bare gi henne en høylytt lekse foran alle. Min mann er konfliktsky og bryr seg igrunnen ikke no særlig, men jeg er FØKKINGS LEI.

Anonymkode: 14049...3a9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder du å gjøre livet ditt surt ved å irritere deg over dette?

Anonymkode: e8211...0ba

• Liker 10
Skrevet

Det hadde jeg gitt en god dag i. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er det eneste irritasjonsmomentet du har angående svigermor så er jo ikke det mye å klage over. Hvem bryr seg, la henne gnåle, spiller jo ingen rolle for dere. Gjør som mannen din og gi f.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gidder du å gjøre livet ditt surt ved å irritere deg over dette?

Hun gjør livet mitt surt ved å kommentere det så mye, og så negativt. Nå er det gått to år, hun bør ha blitt vant til at vi har ringene slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du velger selv hva du vil irritere deg over.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spør henne om det virkelig gjør noe forskjell i livet hennes. Er da samme om dere har det på høyre eller venstre hånd. Eller på stortåa

Anonymkode: 4b597...4f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du et godt forhold til din svigermor (og med det et litt enklere liv de neste årene) så lar du vær å "gi henne en lekse". Si enkelt å greit at du hører hva hun sier og at du respekterer at hun ønsker å ha sin egen ring på høyre hånd. Med det sagt ønsker du også at hun skal respektere ditt valg, og at du håper dere nå kan være ferdig med den samtalen. 

Anonymkode: 2cf9e...780

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

La den gå. Hun klager på 1 ting. Det er knappest verdens undergang

Anonymkode: 4b992...84d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun gjør livet mitt surt ved å kommentere det så mye, og så negativt. Nå er det gått to år, hun bør ha blitt vant til at vi har ringene slik.

Problemet her er at mannen din er en tøffel! Det er han som bør gi moren sin beskjed om at nå holder det. Om du gir den beskjeden vil det bare fyre opp under konflikten.

Jeg ville prøvd å ha minimalt med kontakt med henne en periode, så du får det på avstand. Du skal ikke ta initiativ til å treffes, og trenger ikke nødvendigvis være med om mannen din vil innom henne. Kanskje avstand får henne til å roe ned. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nå må dere gi dere. Svigermor tråkker over en grense her. Ingen skal finne seg i å bli rakket ned på ved hvert møte. 

Anonymkode: 7b4b3...32d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Si det som det er - ringene deres er for fine til å tørke seg bak med! Mye rensligere å ha på venstre om man er høyrehendt.

Anonymkode: f3b72...50b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Strengt tatt er det du selv som gjør livet ditt surt ved å la en slik bagatell gå inn på deg.

Anonymkode: a6411...f2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også råde deg til å fremover ikke le ting bort og være for høflig. Svigermor er din familie og om hun gjør eller sier noe som gjør deg ukomfortabel eller irritert er det så mye sunnere å gi henne beskjed om dette på en fin måte. 

• Liker 2
Skrevet

Ta de av neste gang dere er på besøk, om hun da kommenterer så får du si at det er for å respektere hennes mening om at det er feil å ha den på venstre hånd, men at dere ikke kan ha de på høyre hånd fordi dere føler det er feil.

Kanskje hun da tar hintet og skjønner at hun skal gi opp.

Selv hadde jeg glatt oversett enhver kommentar ang det at hun mener dere har ringen på feil hånd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøvd å ta av ringene når dere skal møte henne? Kanskje hun synes det er verre enn å ha de på venstre 

Anonymkode: 74a4a...567

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Si det som det er - ringene deres er for fine til å tørke seg bak med! Mye rensligere å ha på venstre om man er høyrehendt.

Anonymkode: f3b72...50b

Jeg tørker meg med venstrehånden selvom jeg er høyrehendt...

Anonymkode: 97845...e22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ønsker du et godt forhold til din svigermor (og med det et litt enklere liv de neste årene) så lar du vær å "gi henne en lekse". Si enkelt å greit at du hører hva hun sier og at du respekterer at hun ønsker å ha sin egen ring på høyre hånd. Med det sagt ønsker du også at hun skal respektere ditt valg, og at du håper dere nå kan være ferdig med den samtalen. 

Ja, prøvde dette i ca ett år. Hun fortsetter, og jeg er nå høflig og ler det bort. Men det begynner å bli så vanvittig intenst med flere kommentarer hvert eneste treff, noen ganger skikkelig ufint også. Orker ikke

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Strengt tatt er det du selv som gjør livet ditt surt ved å la en slik bagatell gå inn på deg.

Anonymkode: a6411...f2d

Det er ikke en bagatell når det er et gjentagende tema hver eneste gang vi sees. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Juniper skrev (23 minutter siden):

Problemet her er at mannen din er en tøffel! Det er han som bør gi moren sin beskjed om at nå holder det. Om du gir den beskjeden vil det bare fyre opp under konflikten.

Jeg ville prøvd å ha minimalt med kontakt med henne en periode, så du får det på avstand. Du skal ikke ta initiativ til å treffes, og trenger ikke nødvendigvis være med om mannen din vil innom henne. Kanskje avstand får henne til å roe ned. 

Ja har vurdert å slutte å bli med så mye. Vi har mye kontakt og bor nærme. Må ta en prat med mannen og prøve å få han til å ta det opp

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...