SoWhat? Skrevet 15. april 2021 #21 Skrevet 15. april 2021 (endret) Jeg spiser helst svinekjøtt og kylling og kalkun. Er ikke glad i sau og lam, men er glad i spekeskinke da. Når det gjelder fisk går det mest i torsk, sei og ørret, samt tunfisk. Makrell i sesong med agurksalat og rømme er noe av det beste. Stekt and er favoritt. Endret 15. april 2021 av SoWhat? 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #22 Skrevet 15. april 2021 Jeg varierer.Tror det er best for miljøet. Anonymkode: 1ebfc...758 1
tonebelinda Skrevet 15. april 2021 #23 Skrevet 15. april 2021 Vi varierer Mandag - hjemmelaget supper, oftest vegetarisk Tirsdag - fiskerett Onsdag - vegetarrett Torsdag - kyllingrett Fredag - oksekjøtt for det meste Lørdag - pizza, ofte vegetarisk Søndag - det vi måtte ønske, ingen bestemt plan 1
Gjest Linny111 Skrevet 15. april 2021 #24 Skrevet 15. april 2021 Ja, har én dag med rødt kjøtt i uka, to dager med kylling/kalkun, to dager med fisk (én fet og én mager) og to dager vegetar.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #25 Skrevet 15. april 2021 Spiser nesten bare ku, noen ganger fisk eller kylling. Ikke så glad lam eller svin. Blir pølse en sjelden gang. Men har vel mest vegetardager, egentlig. Tenker ikke over det, spiser det jeg har lyst på der og da. Blitt litt monotont her på hjemmekontoret da, er matlei. I gode gamle dager da vi gikk på kontoret så spiste jeg middag på jobb, og de var påpasselige med å rotere på proteinet i kantina der. Kanskje jeg burde tenke mer over det selv, iallfall få inn litt mer fisk og grønnsaker. Anonymkode: f7223...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #26 Skrevet 15. april 2021 Absolutt. 1-2 dager med rødt kjøtt. (inkl.svin) 1 dag fjærkre (and/kylling) 2 dager fisk eller skalldyr 2-3 vegetar eller vegansk. Når det gjelder dyrene vi spiser vet jeg hvor de kommer fra, og hvordan de levde og ble slaktet. Men er ikke hysterisk. Henter vi takeaway pizza med kjøtt så er det ikke slik at vi dropper steken/biffmiddagen den uka, eller at jeg står og krever å vite hvor kjøttet de bruker kommer fra. Anonymkode: e9f9f...177 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #27 Skrevet 15. april 2021 Nei, spiser stort sett elg. Skyter en om høsten, spiser på den resten av året. Anonymkode: 10fe2...6c8 1
Djungelvrål Skrevet 15. april 2021 #28 Skrevet 15. april 2021 Spiser mest ku/okse og noe kylling. Fisk en sjelden gang og lam når det er fårikålsesong. Er ikke veldig glad i svin men hender jeg har koteletter og spiser bacon i ny og ne. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #29 Skrevet 15. april 2021 HAHAHA nå var du morsom! Her går det i maks 2 forskjellige matretter i uken. Er nettopp ferdig med en to ukers brød-uker som vil si toast og egg i alle mulige former i 2 uker. Ikke unormalt for meg å ha samme måltid hver dag i en uke i strekk. Bytter bare ny rett for hver uke ubevist. Prøver å presse inn en ny matrett i uken for variasjon, men det er ikke hver uke. God variasjon for meg, er når jeg har pasta og skinke som "base" med 3 forskjellige sauser eller forskjellig pasta. Ja skruer og tagliatelle utgjør en så stor forskjell at det føles som en ny rett. Selv om at saus og fyll (varier mellom pølse, skinke og kylling) er det samme, så føles det som en ny rett. Jeg har så lite interesse for mat at halvparten hadde vært nok. Ikke bare det å lage, men også å spise. Anonymkode: fe661...85f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #30 Skrevet 15. april 2021 Spiser rød fisk en dag i uken, hvit fisk en annen - så kanskje 1 dag med kylling og storfe/and/lam i helgen. Ellers vegetarisk. Anonymkode: 53c97...340
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #31 Skrevet 16. april 2021 Her går det mest i høns, kanin, sau og vilt, for det skaffer vi selv. Anonymkode: 08c0d...4fc
Ville91 Skrevet 16. april 2021 #32 Skrevet 16. april 2021 Hos oss er en veggis og to altetetere. Alteterne spiser 1-2 vegetarmiddager i uka, 1-2 fisk og resten kylling, lam eller blandingsprodukt som kjøttdeig. De spiser ikke svinekjøtt.
Elaine Marley Skrevet 19. april 2021 #33 Skrevet 19. april 2021 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #34 Skrevet 19. april 2021 Gjør det ikke bevisst, men det blir variert ja. Det går mye i kylling, en del i ku, og noe gris. Grisen spiser jeg nok mest utenom middager, som pålegg i form av skinke-lignende produkter ol. På fredag spiste jeg middag som inkluderte tre ulike dyr 😄 Pizza med innslag av både ku, gris og fugl. Anonymkode: 76e46...392
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #35 Skrevet 19. april 2021 Man kan fint bruke samme type kjøtt mange ganger I uken. Rettene gjøres jo forskjellige, og det kan funke bra. Det viktigste er at man får i seg nok animalske proteiner ila uken, og også får i seg noe fisk. El evt fiskeolje kapsler eller liknende. KJØTT ER GØTT❤❤😘 Anonymkode: 97976...55a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå