Gå til innhold

Er du påpasselig med å variere dyrene du spiser til middag i løpet av uken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F. eks. at du i løpet av uken varierer mellom gris, ku, kylling, laks, torsk, sau, etc.

Eller kan du spise middager med diverse varianter av f. eks. grisekjøtt hele uken?

Anonymkode: 35616...cbb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser det jeg har lyst på og har aldri tenkt på hvilket dyr jeg spiser og hvor ofte.

Anonymkode: 2d061...425

• Liker 8
Skrevet

Vi spiser aldri samme type kjøtt to ganger i uken. Vi har biff, kylling, lammekjøtt og kalvefilet.

Grisekjøtt spiser jeg ikke med unntak av bacon på lørdager og ribbe til jul

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å ikke spise for mye rødt kjøtt i løper av uka. Går mer i kylling og laks

Anonymkode: 19a4e...53d

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Spiser mest av det jeg liker best, og kjøper noe annet hvis jeg får lyst. Orker ikke styre med variasjon. Blir fort mye ekstra oppvask og kasting av mat da.

Skrevet

Vi har en ganske fast rotasjon. Mandag er vegetar, tirsdag og torsdag fisk, onsdag suppe som også oftest er vegetar. Fredag og/eller lørdag er kylling og salat, søndag er det ofte noe som må stå lenge i ovnen. Bruker mye leirgryte på søndager og da kan det være okse, svin eller kylling. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikkje på kjøtt men prøver å rullere på grønnsaker og frukt 

Anonymkode: 5ca67...0ed

Skrevet

To dager med fisk og to dager med rødt kjøtt i uka, det er de eneste tankene jeg har rundt det .

Skrevet

Varierer mellom lam, kalkun, rein, fisk/scampi/rogn, okse. Svin kun som bacon. En sjelden gang okselever. Har hval i fryseren akkurat nå; det har jeg ikke spist på en stund.

Skrevet

Lager middag etter oppskrift og ikke dyrene som er brukt i den :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her går det stort sett i forskjellig fisk og sjømat, samt rødt kjøtt. Spiser sjeldent svinekjøtt (bortsett litt bacon og spekeskinke). Spiser også sjeldent kylling, synes det fort blir dyrt (orker ikke billig-kylling, hverken kvalitetsmessig eller med tanke på dyrevelferd). 

Anonymkode: 8ddd3...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å variere litt, men jeg spiser mest vegetar uansett. Hadde aldri planlagt fem middager med samme protein. Det blir for lite variasjon for meg

Anonymkode: 82472...7d4

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg varerier i løpet av uken. Prøver å få inn minst to fiskemiddager og da blir det gjerne laks og torsk og eventuelt fiskekaker. Så blir det en eller to rødt kjøtt middager (biff, burger, lammekjøtt), og en til tre kylling eller svin middager (kyllingfilet, lår, strimlet svinekjøtt, kotelett).

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle jeg variere? Biff inneholder alt jeg trenger, og det smaker best. Jeg vet om mennesker som har spist nesten kun biff i over 10 år (altså... ingen planter, BARE biffkjøtt) og de har perfekt helse.

Anonymkode: cabeb...9ea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe jeg tenker så veldig mye over, men prøver å få til to dager med fisk og én dag med kylling. Ellers går det i storfekjøtt. Spiser lite svin med unntak av bacon, og det spiser jeg nesten daglig.

Anonymkode: d05d1...f44

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kjøtt ca en gang i uken eller sjeldnere, og da velger jeg enten kylling eller storfe. Ellers spiser jeg i hovedsak vegetarisk :) 

Anonymkode: fb0a6...cec

• Liker 2
Skrevet

Nei egentlig ikke, det vi spiser mest av her i hus er karbonadedeig, laks og til tider kylling. 

Det vi spiser av gris er skinke og bacon utenom det så er jeg ikke overbegeistret for svinekjøtt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 21.49):

F. eks. at du i løpet av uken varierer mellom gris, ku, kylling, laks, torsk, sau, etc.

Eller kan du spise middager med diverse varianter av f. eks. grisekjøtt hele uken?

Anonymkode: 35616...cbb

Absolutt ikke. Fisk og kjøtt er så forbasket dyrt at jeg stort sett bare får i meg en animalsk-blanding av den guggen som kjøres rett i kvern. 

Anonymkode: b65c2...441

Skrevet

Næh, tar en dag av gangen. Det er som regel Nasse som fortæres mest, men i dag er det Dagros som skal gjøre meg mett. :spise: Men noe fast mønster kjører jeg ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke så mye over det, men jeg er glad i fisk og sjømat så går mye i det. Men når jeg først spiser kjøtt er jeg snar med å gå for kylling og kjøttdeig, selv om jeg egentlig er veldig glad i vilt og storfekjøtt.

Anonymkode: fd26f...77b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...