Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig med min masterutdanning i vår, og skal går videre på PPU neste år. Jeg har tilleggsutdanning og vil ha kompetanse til å undervise mer enn 2 fag (som er det jeg tar PPU i). 

Vil jeg da tilsettes som lektor med tillegg? Har minst over 400 studiepoeng når jeg er ferdig + PPU. 

Hvordan beregnes ansienniteten min? F.eks når jeg har jobbet i barnehage i kommunen så har de beregnet ansiennitet på alle årene jeg har vært i jobb så der har jeg over 10 års ansiennitet. Når jeg skal jobbe i skolen, beregnes da ansiennitet ut fra når jeg er ferdig med PPU? Dvs jeg starter på laveste ansiennitet? Noen som vet? 

Anonymkode: 15be0...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ferdig med min masterutdanning i vår, og skal går videre på PPU neste år. Jeg har tilleggsutdanning og vil ha kompetanse til å undervise mer enn 2 fag (som er det jeg tar PPU i). 

Vil jeg da tilsettes som lektor med tillegg? Har minst over 400 studiepoeng når jeg er ferdig + PPU. 

Hvordan beregnes ansienniteten min? F.eks når jeg har jobbet i barnehage i kommunen så har de beregnet ansiennitet på alle årene jeg har vært i jobb så der har jeg over 10 års ansiennitet. Når jeg skal jobbe i skolen, beregnes da ansiennitet ut fra når jeg er ferdig med PPU? Dvs jeg starter på laveste ansiennitet? Noen som vet? 

Anonymkode: 15be0...067

Jeg vil tippe du begynner på nytt ja. Da du jobbet i barnehage var du ikke kvalifisert til å jobbe i skoleverket. Ansienniteten beregnes fra det øyeblikket du er ferdigutdannet lærer i skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Har du jobbet i offentlig sektor, telles all ansiennitet. Både før og etter endt utdannelse.

Har du jobbet i privat sektor, telles bare ansienniteten ETTER at du har fullført utdannelsen, uavhengig av hvilke jobb du har. F. eks. hvis du jobber 4 år på Kiwi før du begynner som lærer, men etter endt utdannelse, har du 4 års ansiennitet når du begynner å jobbe som lærer.

Sjekk med barnehagen om den er offentlig drevet, eller privat drevet men leier ut tjenester til kommunen. Er den offentlig, begynner du med 10 års ansiennitet.

Anonymkode: 0c63a...4b7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du jobbet i offentlig sektor, telles all ansiennitet. Både før og etter endt utdannelse.

Har du jobbet i privat sektor, telles bare ansienniteten ETTER at du har fullført utdannelsen, uavhengig av hvilke jobb du har. F. eks. hvis du jobber 4 år på Kiwi før du begynner som lærer, men etter endt utdannelse, har du 4 års ansiennitet når du begynner å jobbe som lærer.

Sjekk med barnehagen om den er offentlig drevet, eller privat drevet men leier ut tjenester til kommunen. Er den offentlig, begynner du med 10 års ansiennitet.

Du har rett. Jeg blandet med noe annet. Beklager, TS:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 0 i annesinitet. Barnehage og annet arbeid før utdanningen var ferdig var ikke relevant for jobben som lektor. Kun evt lærerjobber ville gi meg annesinitet var svaret jeg fikk av fylket mitt. 

Så ikke vær sikker på at du får så mye, men lektor med opprykk får du garantert. 

Anonymkode: 38ec9...ad8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg fikk 0 i annesinitet. Barnehage og annet arbeid før utdanningen var ferdig var ikke relevant for jobben som lektor. Kun evt lærerjobber ville gi meg annesinitet var svaret jeg fikk av fylket mitt. 

Så ikke vær sikker på at du får så mye, men lektor med opprykk får du garantert. 

Anonymkode: 38ec9...ad8

Det ble utarbeidet ny tariffavtale for noen år siden. Alle tariffavtaler etter dette gir full ansiennitet for ikke-lærerjobber innenfor offentlig sektor, samt relevant yrkeserfaring (lærerjobber) fra privat sektor.

§ 12 Ansiennitet og andre lønnsbestemmelser

12.1 Lønnsansiennitet

Lønnsansiennitet regnes tidligst fra fylte 18 år. Ansiennitetsdatoen fastsettes til den 1. i tilsettingsmåneden på grunnlag av godskrevet lønnsansiennitet. Det gis ikke lønnsansiennitet etter flere bestemmelser for samme tidsrom.

12.1.1 Lønnsansiennitet fastsettes ved tilsetting etter følgende regler:

Omsorgstjeneste godskrives med inntil 3 år. Med omsorgstjeneste menes omsorg for barn eller pleie av eldre eller syke.

(…)

Verneplikt godskrives i lønnsansienniteten.

(…)

Ved tilsetting i annen stilling godskrives offentlig tjeneste fullt ut. I tillegg godskrives lønnsansiennitet for tidligere privat tjeneste som er av betydning for stillingen. Dette punktet gjelder også der det har vært avbrudd i tjenesten.

For undervisningspersonale godskrives i tillegg lønnsansiennitet for privat tjeneste etter fullført faglig og pedagogisk utdanning.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...