Gå til innhold

Skrive formell klage på naboer til borettslaget

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I borettslaget jeg bor har vi ordensregler som sier at det skal være stille mellom klokken 22 og 06.

En av naboene mine (bor i blokk) virker ikke å bry seg om denne regelen og spiller til stadighet høy musikk etter klokken 23, selv på vanlige ukedager... sier seg selv at det er uholdbart.

Det nytter ikke å snakke til de, da de ignorerer oss og bare ler.

Så nå har jeg fått nok og tenkte å sende inn en skriftlig klage til styret i borettslaget. Kan de egentlig gjøre noe?  I så fall hva?

Og lurer litt på hvordan jeg skal formulere meg. Noen andre som har gjort lignende tidligere? 

Anonymkode: 5c1cb...779

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer politiet hver gang de bråker. Dokumenter når og hva slags bråk. Så sender du skriftlig klage til styret med svarfrist på 14 dager

Anonymkode: ae5d4...a6b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er lurt og ta opptak når de spiller høy musikk da kan du dokumentere støyen, skriv og klokkeslett. Styret kan sende advarsel. Blir dette ikke etterfulgt kan boligbyggelaget ta over saken og la advokat se på klagen. Hvis beboere ikke retter seg etter regler kan det etterhvert bli snakk om tvangssalg. Det har skjedd i flere saker der jeg bor. Det kan være en langdryg prosess og ta lang tid. Er det ille på nettene så ring politiet. Men der får du ingen rapport så sant ikke saken blir anmeldt. 

Anonymkode: 1cb03...34f

• Liker 6
Skrevet

Dokumenter alle episoder med dato OG tidspunkt

• Liker 3
Skrevet

Og snakk med de andre naboene om dette også plager de. Sånn at de også sender klager til styret. 

Formuleringen er ikke så viktig, bare få frem når tid på døgnet det er snakk om, og hvordan du har blitt møtt når du har forsøkt å snakke med de. Og ring politiet hver gang. Dette logges og kan også brukes når det kommer så langt som til tvangssalg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig i det øvrige skriver her - dokumentasjon må til. Nytter ikke å skrive "Nabo x spiller høy musikk hver kveld". Du må dokumentere at når og hva du gjør - ringer på, ringer politiet osv. I første omgang vil helt sikkert styre svare at dette er noe dere som naboer må snakke om. De fleste styrer vil vegre seg for å gå inn i slike konflikter som dette, nettopp fordi det bli påstand mot påstand.

Lurt å gå sammen med flere naboer som også kan dokumentere og dermed underbygge det samme som deg.

Anonymkode: 9730d...125

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du ringer politiet hver gang de bråker. Dokumenter når og hva slags bråk. Så sender du skriftlig klage til styret med svarfrist på 14 dager

Anonymkode: ae5d4...a6b

Dette.

Anonymkode: 0a6b8...5cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei!

I borettslaget jeg bor har vi ordensregler som sier at det skal være stille mellom klokken 22 og 06.

En av naboene mine (bor i blokk) virker ikke å bry seg om denne regelen og spiller til stadighet høy musikk etter klokken 23, selv på vanlige ukedager... sier seg selv at det er uholdbart.

Det nytter ikke å snakke til de, da de ignorerer oss og bare ler.

Så nå har jeg fått nok og tenkte å sende inn en skriftlig klage til styret i borettslaget. Kan de egentlig gjøre noe?  I så fall hva?

Og lurer litt på hvordan jeg skal formulere meg. Noen andre som har gjort lignende tidligere? 

Anonymkode: 5c1cb...779

Det er bortkastet tid. Styret får et brev og sender et brev til naboen. Når naboen spiller så høy musikk bryr han seg nok ikke om et brev.  Først burde du si ifra høffelig og personlig, neste gang så ringer du politiet

AnonymBruker
Skrevet
Debyrazi skrev (2 timer siden):

Det er bortkastet tid. Styret får et brev og sender et brev til naboen. Når naboen spiller så høy musikk bryr han seg nok ikke om et brev.  Først burde du si ifra høffelig og personlig, neste gang så ringer du politiet

Hvis styret ønsker å få kastet ut vedkommende/tvangsselge leiligheten må de gjennom det formelle og det må skje skriftlig.

Anonymkode: 1db94...b41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hør med styret, kanskje de har regler på dette.  Her (jeg bor i selveierleilighet) vil styret at beboerne først ringer politiet ved bråk etter 23, og deretter melder skriftlig fra til styret om dette.

Anonymkode: 54310...40d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...