Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 37 og har de siste tidene hatt hyppige kynnere. Nå ikveld kjenner jeg på Mens murringer og smerter i korsryggen. Det er nesten konstant murring i magen og takene i korsryggen kommer taktvis. Det er ingen mønster i det, de kan komme etter 1 minutt eller 3 minutter eller lenger. 

Hvordan kan jeg kjenne om det er maserier? Har tatt paracet da de er såpass vonde at jeg ikke får sove. 

Anonymkode: 5e38a...2fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si, du må nesten prøve å kjenne etter om det øker i styrke og varighet. Ring føden om du er usikker 😊

Anonymkode: abbba...fb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne høres ut som mine maserier de par siste dagene før fødselen startet, men det er vanskelig å si, for vi opplever rier så forskjellig. Det som er sikkert, er at du ikke kommer langt ut i fødselen før du skjønner at du er i fødsel, så du kan jo vente og se, eller eventuelt ringe føden, hvis du er urolig. 

Anonymkode: 89004...8f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde slike smerter den siste uken før aktiv fødsel startet. Etter en uke var jeg så sliten at jeg fikk komme inn på føden for å få smertestillende og noe å sove på, men da viste det seg at jeg hadde 6 cm åpning og aktiv fødsel var i gang. Så det jeg trodde var maserier var ikke det, det var ordentlige rier. De ble forøvrig aldri regelmessige eller spesielt mer smertefulle slik jeg hadde lest «ekte» rier ville bli. 

Anonymkode: aa536...863

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe føden og spørre. Jeg er i samme situasjon, bare at det har vart I noen dager nå. Ringte i går og fikk beskjed om at det hørtes ut som modningsrier. De er regelmessige, men ikke vonde nok enda. Jeg skulle ringe på nytt om det ble vondere. Jeg fikk sove i natt etter en paracet da, så mulig dine er vondere enn mine. Men ring føden og spør dem om råd!

Anonymkode: 17704...49a

Skrevet

Jeg har hatt det sånn av og på hver dag i 2-3 uker nå!🙄😩 Er i uke 39+5 selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde noe sånt på morgenen, gikk over til rier på et tidspunkt. Skjønte ikke at det var ordentlige rier, var heldigvis på sykehuset på observasjon, ellers hadde jeg født i bilen 😊

Anonymkode: fb622...bfd

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Hopptimisten said:

Jeg har hatt det sånn av og på hver dag i 2-3 uker nå!🙄😩 Er i uke 39+5 selv. 

Jeg er ikke ts, men spør likevel. Er det like vondt hver dag hos deg? Forsvinner det noen dager eller er det hver dag?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte føden, men de mente da det bare var maserier siden jeg kunne snakke meg gjennom riene 🙄 ventet noen timer til selv om de aldri ble hundre prosent regelmessig. Startet natten 38+6 og fødte 39+0. Reiste inn til sykehuset for en sjekk noen timer etter første samtale. Hadde da vært hjemme ett døgn fra første rie startet på nattestid. De mente fremdeles at fødselen ikke var i gang selv om jeg sa at det var vondere nå til at massasje, varm dusj eller paracet fungerte noe særlig. Kan visst ikke snakke gjennom en rie mente de. Da var de ca 5 min i mellom men varierte jo i lengde og pause. Så litt uregelmessig. Da jeg ble sjekket var jeg visst 8 cm🙄 så her var jo fødselen godt i gang i mange timer hjemme. Vet derfor ikke hvor lenge jeg var var aktiv fødsel, men føltes altfor lenge 😅 duppet mellom pressriene fordi jeg var så sliten. Ikke alle fødsler er akkurat a4 som jeg har inntrykk av at jordmødrene går etter. Og rier er veldig forskjellig.

Anonymkode: feaa6...11a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke ts, men spør likevel. Er det like vondt hver dag hos deg? Forsvinner det noen dager eller er det hver dag?

Det har vært noen dager det har murret litt kraftigere hos meg, men det kommer også litt an på hvor kynnerne mine starter. En dag tidligere i uken trodde jeg fødsel var på gang fordi murringene ble veldig kraftige/smertefulle og kom takvis, men så gav det seg igjen! 
Når kynnerne starter langt nede på magen så får jeg litt kraftige menssmerter i magen og iling i korsryggen. Litt varierende fra dag til dag, men det murrer hver dag! Smertene i korsryggen har blitt gradvis sterkere den siste tiden. Og det har også økt gradvis på med nedpress (også hver dag) som har de siste dagene blitt ganske smertefulle.😅 

Har null peiling på når fødsel kommer til å skje, for jeg synes det har vært så mange tegn så lenge og min jordmor har sagt at det er vanlig å ha alle disse tegnene men at de ikke kan fortelle noe om når fødsel kommer til å skje🙈

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Hopptimisten said:

Det har vært noen dager det har murret litt kraftigere hos meg, men det kommer også litt an på hvor kynnerne mine starter. En dag tidligere i uken trodde jeg fødsel var på gang fordi murringene ble veldig kraftige/smertefulle og kom takvis, men så gav det seg igjen! 
Når kynnerne starter langt nede på magen så får jeg litt kraftige menssmerter i magen og iling i korsryggen. Litt varierende fra dag til dag, men det murrer hver dag! Smertene i korsryggen har blitt gradvis sterkere den siste tiden. Og det har også økt gradvis på med nedpress (også hver dag) som har de siste dagene blitt ganske smertefulle.😅 

Har null peiling på når fødsel kommer til å skje, for jeg synes det har vært så mange tegn så lenge og min jordmor har sagt at det er vanlig å ha alle disse tegnene men at de ikke kan fortelle noe om når fødsel kommer til å skje🙈

Åja! Slitsomt! Jeg får regelmessige modningsrier hver dag, men så gir det seg bare. Tidligere i uken hadde jeg mer jevn murring, men nå kommer det bare takvis, og som regel regelmessig med 4-6 min mellomrom. Jeg tok tiden i går og fikk beskjed av appen om å reise til sykehuset, men det var jo ikke vondt nok. Og så ga det seg til slutt. Hadde det tidligere i dag også, men nå er det ingenting, bare litt nedpress. Har også hatt løs mage flere dager i uka her, noe som også skal være et godt tegn, men ingen fødsel 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Åja! Slitsomt! Jeg får regelmessige modningsrier hver dag, men så gir det seg bare. Tidligere i uken hadde jeg mer jevn murring, men nå kommer det bare takvis, og som regel regelmessig med 4-6 min mellomrom. Jeg tok tiden i går og fikk beskjed av appen om å reise til sykehuset, men det var jo ikke vondt nok. Og så ga det seg til slutt. Hadde det tidligere i dag også, men nå er det ingenting, bare litt nedpress. Har også hatt løs mage flere dager i uka her, noe som også skal være et godt tegn, men ingen fødsel 😅

Det er så kjedelig å bare gå og vente😅 Håper det skjer snart for oss begge!!

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hopptimisten said:

Det er så kjedelig å bare gå og vente😅 Håper det skjer snart for oss begge!!

Krysser fingrene for det!🤞🤞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ringte føden, men de mente da det bare var maserier siden jeg kunne snakke meg gjennom riene 🙄 ventet noen timer til selv om de aldri ble hundre prosent regelmessig. Startet natten 38+6 og fødte 39+0. Reiste inn til sykehuset for en sjekk noen timer etter første samtale. Hadde da vært hjemme ett døgn fra første rie startet på nattestid. De mente fremdeles at fødselen ikke var i gang selv om jeg sa at det var vondere nå til at massasje, varm dusj eller paracet fungerte noe særlig. Kan visst ikke snakke gjennom en rie mente de. Da var de ca 5 min i mellom men varierte jo i lengde og pause. Så litt uregelmessig. Da jeg ble sjekket var jeg visst 8 cm🙄 så her var jo fødselen godt i gang i mange timer hjemme. Vet derfor ikke hvor lenge jeg var var aktiv fødsel, men føltes altfor lenge 😅 duppet mellom pressriene fordi jeg var så sliten. Ikke alle fødsler er akkurat a4 som jeg har inntrykk av at jordmødrene går etter. Og rier er veldig forskjellig.

Anonymkode: feaa6...11a

Sånn var det for meg også, så argumentet med at man bare vet når man har rier gjaldt ikke for meg. Fødselen var godt i gang når jeg fikk beskjed om at det bare var maserier av jordmor og føden. De var visst ikke regelmessige nok, men det ble de heller aldri i løpet av hele fødselen. 

Anonymkode: aa536...863

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...