AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Del Skrevet 10. april 2021 Etter cellegiftbehandling for noen år siden har jeg slitt med tørre øyne. Jeg bruker øyedråper, som anbefalt, men lurer på om det er noe annet jeg kan gjøre. Eventuelt om noen kan tipse om bedre øyendråper enn Systane. Anonymkode: bee48...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Del Skrevet 10. april 2021 Thealoz duo øyedråper. Anonymkode: 5f8f0...39c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candy1 Skrevet 10. april 2021 #3 Del Skrevet 10. april 2021 Drypp masse linsevann på øyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Del Skrevet 10. april 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Thealoz duo øyedråper. Anonymkode: 5f8f0...39c Takk for tips Jeg ser det er noe som heter gel og noe som heter øyedråper, men det er altså øyedråpene du anbefaler? Kan de brukes over lengre tid? Anonymkode: bee48...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #5 Del Skrevet 10. april 2021 14 minutter siden, Candy1 said: Drypp masse linsevann på øyet Takk for tips, men det fungerer nok ikke. Linsevann er vel vanlig saltvann? Anonymkode: bee48...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Del Skrevet 10. april 2021 Øyedråper mot tørre øyne, bare pass på at du bruker noen uten konserveringsmiddel. Gel legges gjerne i øyelokksranden om natten når du skal sove, mens dråpene brukes på dagtid. Gel er mer klissete og tåkesyn varer lengre, synes jeg. Anonymkode: ddd6d...9f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #7 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg bruker forresten apotek1 sine øyedråper: https://www.apotek1.no/produkter/apotek-1-torre-oyne-plus-draape-851911p Anonymkode: ddd6d...9f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #8 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for tips Jeg ser det er noe som heter gel og noe som heter øyedråper, men det er altså øyedråpene du anbefaler? Kan de brukes over lengre tid? Anonymkode: bee48...975 Ja, de kan brukes over lang tid. Dråper dag, gel kveld. Anonymkode: 5e533...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Del Skrevet 10. april 2021 Tusen takk, dere! Har ikke tenkt på å bruke gel om natten, men det høres jo veldig lurt ut. Jeg må alltid dryppe øynene hvis jeg våkner midt på natten. Anonymkode: bee48...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 11. april 2021 #10 Del Skrevet 11. april 2021 Anbefaler deg å få resept på øyedråper. Da blir det en del billigere. Ta gele om kvelden og morgenen om du trenger det. Bruk vanlige dråper når du trenger umiddelbar lindring. Greit å unngå tørre øyne for risikoen for infeksjoner øker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Del Skrevet 11. april 2021 15 hours ago, Majer said: Anbefaler deg å få resept på øyedråper. Da blir det en del billigere. Ta gele om kvelden og morgenen om du trenger det. Bruk vanlige dråper når du trenger umiddelbar lindring. Greit å unngå tørre øyne for risikoen for infeksjoner øker. Takk, jeg visste ikke at jeg kunne få resept. Rart at legen ikke nevnte det, men legene er jo så distrahert for tiden, med smittevern og gudene vet hva! Anonymkode: bee48...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #12 Del Skrevet 11. april 2021 Anbefaler denne hvis du ikke bruker kontaktlinser. De kan være åpne i 6 måneder, og min erfaring er at man ikke klarer å bruke de opp. Har du fått noen annen behandling? Jeg har f.eks. fått plugget igjen tårekanalene for at tårene skal bli værende litt lengre på øyet. Anonymkode: ad24c...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chili_pepper Skrevet 11. april 2021 #13 Del Skrevet 11. april 2021 Anbefaler disse: https://www.farmasiet.no/catalog/oye-ore-og-nese/torre-oyne/hylo-gel-fuktende-oyedr-101,5000795/?gclid=EAIaIQobChMI9KvtpPn27wIV0kiRBR2puABmEAQYAiABEgJ_CfD_BwE kan være åpne i 6 mdr. Anbefales til de som tatt øye-laser/operasjon (og andre som slitt med tørre øyne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #14 Del Skrevet 11. april 2021 Majer skrev (17 timer siden): Anbefaler deg å få resept på øyedråper. Da blir det en del billigere Hva skal til for å få det? Min fastlege har aldri nevnt noe om det enda jeg går på medisiner som gir tørre øyne. Jeg bruker nesten 2.000 kr i året på slike produkter. Hvor mye rimeligere er det med resept? Anonymkode: 04413...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. april 2021 #15 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 22.45): Hva skal til for å få det? Min fastlege har aldri nevnt noe om det enda jeg går på medisiner som gir tørre øyne. Jeg bruker nesten 2.000 kr i året på slike produkter. Hvor mye rimeligere er det med resept? Anonymkode: 04413...0f2 Jeg er usikker, men tror ca 50% billigere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 13. april 2021 #16 Del Skrevet 13. april 2021 Min mor sliter med tørre øyne og bruker en klar gel som heter Viscotears på dagtid og en tykkere og litt fettete salve som heter Simplex rett før leggetid. Viscotears er klar og gir ikke tåkete syn, og siden den er i gelform holder den seg bedre i øynene enn dråper. Simplex gir tåkesyn og brukes derfor om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #17 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg fikk beskjed om å bruke varmemaske x 2 daglig (10 min hver gang) av øyelegen. Syns dette fungerer bedre enn dråper, selv om jeg har brukt begge. Det er en maske man varmer i mikroovnen. Anonymkode: 9e732...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå