AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Altfor lenge siden jeg var på jobbintervju, men til uken er det dags 😬 Noen tips? Antrekk? Noe spesielt man bør nevne? Noe man absolutt ikke bør nevne? Har så lyst på den jobben og vil gjerne få det fram, uten å ha helt overtenning 🙊😬 tips tas imot med stor takk 😄 Anonymkode: 71b51...7ed
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Vær deg selv. Så enkelt. Google så finner du 10000 vis av alle råd om temaet. Anonymkode: 41abe...edc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altfor lenge siden jeg var på jobbintervju, men til uken er det dags 😬 Noen tips? Antrekk? Noe spesielt man bør nevne? Noe man absolutt ikke bør nevne? Har så lyst på den jobben og vil gjerne få det fram, uten å ha helt overtenning 🙊😬 tips tas imot med stor takk 😄 Anonymkode: 71b51...7ed En ting altfor mange glemmer er bilder og innlegg på facebook. Jeg er med å ansetter folk i vår bedrift, noe vi alltid sjekker er facebook til de søkerne som er aktuelle. Er det massevis av festbilder, skrevet mye om sydom osv. så blir de sjelden med videre. Dette er nok noe de fleste ikke tenker over, men fb viser ofte en del om hvordan mennesker er.Mange har virker veldig seriøse og aktuelle for oss, helt til vi ser fb bildene som viser en annen versjon. Anonymkode: 9e34e...375 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): En ting altfor mange glemmer er bilder og innlegg på facebook. Jeg er med å ansetter folk i vår bedrift, noe vi alltid sjekker er facebook til de søkerne som er aktuelle. Er det massevis av festbilder, skrevet mye om sydom osv. så blir de sjelden med videre. Dette er nok noe de fleste ikke tenker over, men fb viser ofte en del om hvordan mennesker er.Mange har virker veldig seriøse og aktuelle for oss, helt til vi ser fb bildene som viser en annen versjon. Anonymkode: 9e34e...375 Dette tenkte jeg faktisk på før i dag, skal tro om de søker meg opp på facebook. Da gjør de sikkert det, høres ut som det er normalt i en slik prosess? Jeg har ikke søkt jobb på mange år, så det føles plutselig nytt igjen - mye har skjedd siden da ☺️ Takk for innspill 🤗 ts Anonymkode: 71b51...7ed
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En ting altfor mange glemmer er bilder og innlegg på facebook. Jeg er med å ansetter folk i vår bedrift, noe vi alltid sjekker er facebook til de søkerne som er aktuelle. Er det massevis av festbilder, skrevet mye om sydom osv. så blir de sjelden med videre. Dette er nok noe de fleste ikke tenker over, men fb viser ofte en del om hvordan mennesker er.Mange har virker veldig seriøse og aktuelle for oss, helt til vi ser fb bildene som viser en annen versjon. Anonymkode: 9e34e...375 Så dere dømmer folk ut i fra hva folk gjør på fritiden? Og jeg er helt sikker på at å diskriminere noen pga sykedom er brudd på arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 95c80...23a
Kala Skrevet 11. april 2021 #6 Skrevet 11. april 2021 Forbered deg godt, som i å tørrtrene på å svare på typiske spørsmål for deg selv. Forbered ulike svar på hvem du er, osv. gjerne i bilen på vei til intervjuet.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #7 Skrevet 11. april 2021 Jeg sjekker alltid nøkkeltallene til bedriften og ser på LinkedIn profilene til de jeg skal snakke med sånn at jeg har et bilde i hodet om organisasjonen. Ellers leser jeg gjennom søknaden jeg skrev og jobbannonsen og prøver å finne de punktene der jeg matcher det de spør etter og fokuserer på det. Et standard spørsmål du må tenke på er «fortell litt om deg selv», nettopp der kan du allerede legge grunnlaget for hvorfor du er den rette for denne jobben. Ellers er det jo mange standard spørsmål du kan regne med å få, så øv på disse. Ofte opplever jeg at så lenge kompetanse er godt forklart i cv og søknad så er det mindre spørsmål om dette og mer om motivasjon og hvordan du fungerer som kollega i både arbeidsmiljø og situasjoner. Anonymkode: 3e56c...c82 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vær deg selv. Så enkelt. Google så finner du 10000 vis av alle råd om temaet. Anonymkode: 41abe...edc Nei nei nei. Ikke vær deg selv. Det er noe av det dummeste du kan gjøre. Du må være den intervjuerne forventer at du skal være. Du må speile intervjuerne. Er dem profesjonell så må du også være det. Er dem uformell, så må du også være det. Aldri vær deg selv. Du må innfri krav og norm til væremåte under et intervju, det er jo det et intervju er. Anonymkode: d1aeb...685 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #9 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): En ting altfor mange glemmer er bilder og innlegg på facebook. Jeg er med å ansetter folk i vår bedrift, noe vi alltid sjekker er facebook til de søkerne som er aktuelle. Er det massevis av festbilder, skrevet mye om sydom osv. så blir de sjelden med videre. Dette er nok noe de fleste ikke tenker over, men fb viser ofte en del om hvordan mennesker er.Mange har virker veldig seriøse og aktuelle for oss, helt til vi ser fb bildene som viser en annen versjon. Anonymkode: 9e34e...375 Hvordan fungerer det med lukket profil? Da må i så fall en av dere være venn med jobbsøker. Anonymkode: 0ecf0...f41
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Skrevet 11. april 2021 Forberedelser er nøkkelen her for å oppnå trygghet på intervjuet og for å vise frem at du vet hva du prater om. Ellers er det de vanlig tingene: 1. Ikke snakk dårlig om din tidligere arbeidsgiver 2. Ikke nevn lønn 3. Vis at du er interessert i jobben og bedriften (Still spørsmål i slutten av intervjuet, forbered disse spørsmålene på forhånd) 4. Ikke avbryt og hør etter nøye før du svarer (Form for dialog) 5. Vær trygg på deg selv Det vanligste som gjør at vi oftest utelukker folk i 1 intervju er (Motivasjon og manglende interesse). Dette viser dem oftest med f.eks at de stiller opp uforberedte eller de ikke stiller noe spørsmål. Anonymkode: 6eb30...721 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vær deg selv. Så enkelt. Google så finner du 10000 vis av alle råd om temaet. Anonymkode: 41abe...edc Du må ikke være deg selv! eller, du kan være deg selv, «ditt profesjonelle» selv, sådan. Ikke den selv som du er med venner og familie, dette er en annen setting. Du må tre inn i rollen som arbeidstaker, den de skal ansette i jobben. Hvis de spør om forbedringspotensiale/negative sider, må du si noe reelt for å vise at du har selvinnsikt, men ikke spy ut dine faktiske negative sider som ikke er bra i den stillingen. Ikke f.eks at du har angst, eller andre personlige ting, lav selvtillit, eller dårlig konsentrasjonsevne, etc. og husk å avslutt med hvordan du jobber for å forbedre deg. Intervjuer er en kunst, i å være ærlig, men også tilpasse seg der det trengs og kanskje late som du er mer interessert i noen ting enn det du faktisk er. I jobbverden vil man ikke ha jobben fordi man trenger den, men fordi du vil elske livet ditt om du får denne jobben (ingen søker på en jobb fordi de trenger noe å leve av -_- ) ha det i bakhodet. Anonymkode: d2a62...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå