Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som legger ut mye bilder på Instagram og snap. Det hun legger ut er sånne perfekt hus bilder. «Deilig å være ferdig med helgevasken» og et strøkent bilde av en eller annen detalj på stue eller kjøkken. Dette gjorde hun i går. 
Ingen av oss har noen gang vært hjemme hos henne, da hun alltid skylder på at mannen er der, han skal ha guttekveld, se kamp eller lignende. Men igår skulle jeg levere en strikkebok til henne, hun sa jeg kunne bare legge den i postkassa da hun skulle på besøk til sin mor. Da jeg skulle til å legge den i postkassa kom mannen hennes kjørende. Han sa hun var hjemme, og at jeg bare kunne stikke innom med den. 
Jeg gikk bare inn, og kom inn til det bombehuset! Gammel oppvask, skitne gulv, rot over alt! Eller ikke over alt, litt her og der var det pene og striglede detaljer, som hun da hadde lagt ut bilder av noen timer tidligere😂 

Hun sa ingenting, men såg så ubekvem ut at jeg nesten ble lei meg på hennes vegne.. 
Ingen av oss i vennegjengen har noe instavennlige hjem, bare så det er sagt. Vi har unger og husene ser ut som om det bor folk der. Hun har ved flere anledninger bemerket at det ungene våre bør sette skoene på hylla, at de bør da sette inn i oppvaskmaskina med en gang osv.  Rett og slett fått oss til føle oss som skikkelig rotehuer når vi holder det greit ryddig med litt rot her og der. Hun har ikke unger, er bare henne og mannen. Skjønner ikke hvorfor hun har fremstilt seg selv slik på SO og for oss🤷‍♀️

Anonymkode: 19b23...84d

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke uvanlig å ville fremstå som «perfekt» på sosiale medier. Derfor er det viktig å huske på at veldig mye på nettet bare er fake. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss liker å ha en insta-konto der vi kan få utløp for kreativitet, ha sosial kontakt osv, spesielt hvis vi ikke klarer det så bra i det virkelige liv.  

Men du er ikke akkurat en god venn hvis du ikke bare overså det og fikk hun til å føle seg vel da. 

Anonymkode: 37921...e46

• Liker 19
Skrevet

Morsomt å se disse insta damene nå mår det ikke skjer så mye. De er som alle oss andre

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ei venninne som legger ut mye bilder på Instagram og snap. Det hun legger ut er sånne perfekt hus bilder. «Deilig å være ferdig med helgevasken» og et strøkent bilde av en eller annen detalj på stue eller kjøkken. Dette gjorde hun i går. 
Ingen av oss har noen gang vært hjemme hos henne, da hun alltid skylder på at mannen er der, han skal ha guttekveld, se kamp eller lignende. Men igår skulle jeg levere en strikkebok til henne, hun sa jeg kunne bare legge den i postkassa da hun skulle på besøk til sin mor. Da jeg skulle til å legge den i postkassa kom mannen hennes kjørende. Han sa hun var hjemme, og at jeg bare kunne stikke innom med den. 
Jeg gikk bare inn, og kom inn til det bombehuset! Gammel oppvask, skitne gulv, rot over alt! Eller ikke over alt, litt her og der var det pene og striglede detaljer, som hun da hadde lagt ut bilder av noen timer tidligere😂 

Hun sa ingenting, men såg så ubekvem ut at jeg nesten ble lei meg på hennes vegne.. 
Ingen av oss i vennegjengen har noe instavennlige hjem, bare så det er sagt. Vi har unger og husene ser ut som om det bor folk der. Hun har ved flere anledninger bemerket at det ungene våre bør sette skoene på hylla, at de bør da sette inn i oppvaskmaskina med en gang osv.  Rett og slett fått oss til føle oss som skikkelig rotehuer når vi holder det greit ryddig med litt rot her og der. Hun har ikke unger, er bare henne og mannen. Skjønner ikke hvorfor hun har fremstilt seg selv slik på SO og for oss🤷‍♀️

Hva tror du instagram er for/til? 

Mange som lever det "perfekte livet på nettet men har et helvete i det virkelig. Eller et hus som ser ut som et bomba horehus av skittentøgvask, rot og edderkoppspinn i ett par av krokene av husveggene🤭

Anonymkode: b3e8b...3e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Curlyme skrev (4 minutter siden):

Morsomt å se disse insta damene nå mår det ikke skjer så mye. De er som alle oss andre

Ja de er jo det, men sin hobby. Det er du som gjør dem til «annerledes» og som har andre forventninger til dem

Anonymkode: 91a64...555

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke over sånt. Jeg tenker at alle legger ut positive elementer på instagram (og andre sosiale medier). De bruker det som en slags "scrapbook", slik man gjorde fysisk i gamle dager, og da velger man de positive tingene.

Søsteren min legger ut bilder av datteren der hun er søt, morsom eller er i et nystrikket plagg hun har laget. Hun legger ikke ut bæsjebleier eller videoer av hennes raserianfall.

Jeg hadde nok bare lagt boken i postkassen uansett. Jeg hater uanmeldt besøk selv, og gjør det aldri hos andre. Selv om jeg ikke har noe "innta-hjem".

Anonymkode: b7c52...7b1

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk ikke vondt av henne, du ble full av skadefryd.

Anonymkode: 40791...f39

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde aldri vært hjemme hos venninna di? Ikke så nær venninne da.

Anonymkode: 34272...929

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en skikkelig god venninne.....

Anonymkode: de4b4...29c

• Liker 8
Skrevet

Ja, jeg forstår jo at det var en uventet oppdagelse, men hev deg over dette nå. Ikke finn på å sladre om det til deres andre venninner - da vet du i alle fall at du ikke er noen god venninne overhodet. Tenk heller at hun helt sikkert sliter med å føle seg bra nok og får utløp for det gjennom sosiale medier. Vi har alle våre ting som vi sliter med! Den beste gaven vi kan gi hverandre er å være rause og forståelsesfulle med hverandre.  

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

TS her.. 

Nei altså, jeg sa jo ingenting til henne, var helt som vanlig. Det jeg reagerer på er ikke at hun prøver å fremstå perfekt på SO.  Men det faktum at hun kritiserer oss, venninnene og barna våre, for å ikke ha det så striglet som hun tilsynelatende har det, dét er det jeg reagerer mest på her.

• Liker 9
Skrevet

Jeg forstår ikke vitsen med å late som man har et perfekt liv på sosiale medier?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke vitsen med å late som man har et perfekt liv på sosiale medier?

Det er det samme med de som bytter stadig bilde åå fb og er aå happy de e regentmig svært ullykkelige.

Anonymkode: 72756...385

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er det samme med de som bytter stadig bilde åå fb og er aå happy de e regentmig svært ullykkelige.

Anonymkode: 72756...385

Selv så har jeg ikke fb. Men ja jeg legger ut bilder på IG av fjellturer/dyr/natur, av meg selv der jeg smiler.

Ikke de ukene da jeg er såpass deprimert at jeg ikke har stått opp av sengen min på en uke.  Jeg kan godt ha selvironi på some men hva er egentlig poenget med å legge ut driten av livet sitt på some... Noen gjør dette også og noen av de tenker jeg faktisk oppriktigtalt skulle vært litt beskyttet fra seg selv. Om en alltid fokuserer på det negative/ bare legger ut ting om hvor dårlig ståa er, er det virkelig så mye bedre? 

I dine øyne er jeg muligens falsk/ hyklerisk/dobbeltmoralsk nepe. Men det kommer jo helt an på hva en fokuserer på også..

Selv så gir det litt mestring når jeg ser på andres bilder og mine egne av fjellturer når jeg selv er inni i en drit dårlig periode og jeg tenker at jeg aldri kommer meg opp på et fjell igjen fordi de tunge tankene er for tunge. Alle har tunge dager, ingen har perfekte liv men gjør det dere så innmari mye at mangen av oss ikke dyrker driten selv på some? 

Anonymkode: 41006...ae9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du fikk ikke vondt av henne, du ble full av skadefryd.

Anonymkode: 40791...f39

Hadde jeg blitt og😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, stakkars. Men ikke bra å kritisere dere for rot/skittent hus, da uansett hvordan hun selv har det. Kanskje usikker på seg selv, dårlig selvbilde?

Anonymkode: 9fdbf...732

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er den jenta du snakker om ei som begynner på S? 🤣

Anonymkode: 17940...37c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

TS her.. 

Nei altså, jeg sa jo ingenting til henne, var helt som vanlig. Det jeg reagerer på er ikke at hun prøver å fremstå perfekt på SO.  Men det faktum at hun kritiserer oss, venninnene og barna våre, for å ikke ha det så striglet som hun tilsynelatende har det, dét er det jeg reagerer mest på her.

Og du er sikker på at hun vil fremstå som perfekt? Kan også være at det er en hobby å lage gode instabilder og få det ryddig og strigla der og da. Jeg liker også å få til slike bilder , for det første så syns jeg det er morsomt og for det andre så er det å ha det ryddig noen steder bedre enn rotete absolutt overalt. Og jeg gjør det for min egen skyld, ikke fordi noen skal tro jeg er perfekt. Så get down og slutt og tro at du vet hele sannheten om henne!

En ting du bør vite om Instabilder ; det er et bittelite utdrag av sannheten, det er styla der og da for et bra bilde. Så det finns nok veldig få " Instahjem" der alt er styla overalt. 

Anonymkode: ba466...ae4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...