AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 Selger leilighet som var nybygg da jeg kjøpte den. Ved overtakelse vil det fortsatt være igjen over 2 år av garantien hvor ny kjøper kan klage til utbygger ved feil i boligen. Boligen ligger i 2. etasje og er ikke utsatt for skadedyr, insekt etc. Jeg vurderer sterkt å droppe boligselgerforsikring så jeg sparer 10 000 kr. Har undersøkt med en venn som er eiendomsmegler og ikke er tilknyttet salget, han sa at det fleste klager innen det første året. Han så ingen grunn til at jeg skal ha boligselgerforsikring når alt er i orden i leiligheten min. Det eneste er at jeg kan få klage på feks en jævlig nabo, men dette har jeg ikke. Føler ofte vi "skremmes" til å velge forsikring så meglerselskapet får penger. Jeg forstår selvfølgelig at de ALLTID vil anbefale dette da det gagner dem. Ville du solgt uten forsikring i mitt tilfelle? Anonymkode: 68fb2...0b4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selger leilighet som var nybygg da jeg kjøpte den. Ved overtakelse vil det fortsatt være igjen over 2 år av garantien hvor ny kjøper kan klage til utbygger ved feil i boligen. Boligen ligger i 2. etasje og er ikke utsatt for skadedyr, insekt etc. Jeg vurderer sterkt å droppe boligselgerforsikring så jeg sparer 10 000 kr. Har undersøkt med en venn som er eiendomsmegler og ikke er tilknyttet salget, han sa at det fleste klager innen det første året. Han så ingen grunn til at jeg skal ha boligselgerforsikring når alt er i orden i leiligheten min. Det eneste er at jeg kan få klage på feks en jævlig nabo, men dette har jeg ikke. Føler ofte vi "skremmes" til å velge forsikring så meglerselskapet får penger. Jeg forstår selvfølgelig at de ALLTID vil anbefale dette da det gagner dem. Ville du solgt uten forsikring i mitt tilfelle? Anonymkode: 68fb2...0b4 Du forsikrer deg mot det ukjente. Hva om du får reklamasjon, du reklamerer videre til utbygger, utbygger bestrider kravet (eller ikke har betalingsevne, evt er konk?). Du må uansett håndtere kravet fra kjøperen din. Hvis du føler deg kompetent, har tid, ork og råd til å ta risikoen, så kan det sikker være greit å spare de kronene. Forresten: Eiendomsmegler får ikke betalt for å tilby boligselgerforsikring, men det er jo god service og fornuftig for de fleste. Anonymkode: 12c36...489
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du forsikrer deg mot det ukjente. Hva om du får reklamasjon, du reklamerer videre til utbygger, utbygger bestrider kravet (eller ikke har betalingsevne, evt er konk?). Du må uansett håndtere kravet fra kjøperen din. Hvis du føler deg kompetent, har tid, ork og råd til å ta risikoen, så kan det sikker være greit å spare de kronene. Forresten: Eiendomsmegler får ikke betalt for å tilby boligselgerforsikring, men det er jo god service og fornuftig for de fleste. Anonymkode: 12c36...489 Du forsikrer deg mot evt advokatutgifter som kan komme om kjøper finner noe å klage på. Gjennom innboforsikring har man også slik dekning. At ikke eiendomsmegler får betalt provisjon for å tilby forsikring har jeg SVÆRT vondt for å tro på. Min megler hadde egen rubrikk for det, med priser på de forskjellige. Verken jeg eller kjøper tegnet forsikring. Anonymkode: 0f5a3...6b0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå