Gå til innhold

Han filmet meg under sex og sendte det til vennene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvilken kategori dette skal ligge under, men prøver her selv om det ikke handler om seksualitet. 

For ca 1,5 år siden så avsluttet jeg det med en fyr jeg hadde «datet» i 1,5 år. Grunnen til at jeg avsluttet det var at han viste meg to filmer han hadde filmet av meg under sex. En der jeg utfører oralsex og en bak fra. Desse hadde han sendt til kompisene i en gruppechat og på Snapchat. Han hadde også lagret desse og det var desse han viste meg dagen etterpå. Jeg var veldig full og kunne ikke huske/la merke til at jeg ble filmet. En kan godt se at det er meg på filmene... 

Det plager meg fortsatt veldig mye at dette skjedde og vet ikke helt hva jeg skal tenke om det... Har ikke møtt han siden den dagen da han viste meg filmene og for alt jeg vet har han fortsatt filmene... Noen som har vært i samme situasjon? Hva gjor du? 

Anonymkode: 8e6cc...b3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld det. Ikke vent. 

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Han visste sikkert ikke bedre. Forklar han at det er uakesptabelt og at han skal slette de. Ikke noe vits å anmelde.  Men du kan true med det

Anonymkode: ba4c2...1cc

• Liker 1
Skrevet

Det han har gjort er straffbart og kan straffeforfølges. Besitter du videoene selv? Da kan du gå til politiet med bevisene.

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han visste sikkert ikke bedre. Forklar han at det er uakesptabelt og at han skal slette de. Ikke noe vits å anmelde.  Men du kan true med det

Gjør der  her først,  så kan du anmelde ham om han nekter . 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle vet at man ikke skal filme folk som er avkledd og spre filmen til andre uten samtykke.

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du anmelde. Om du kan finne samtaler dere har hatt om at han har filmet uten ditt samtykke så har du mye bevis. Dessverre kan han bare si at du samtykket til filmingen og så er saken henlagt. 

Eventuelt om du kjenner noen shady folk som kan... Vel, minne han på at dette ikke er ok og slette innholdet fra mobilen hans. 

Anonymkode: 6011a...2b8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Marai skrev (4 minutter siden):

Gå til politiet og anmeld han pga det han gjør er ikke lov. Hvor gammel er dere ?

Vi var da 23 og 25, så er ikke unge nei... Syns bare det ble så voldsomt å gå til politiet når jeg selv var så dum å bli så full han mener jeg sa det var greit men kan så vidt huske vi hadde sex. 

Som sagt gjor det slutt påfølgende morgen og har aldri sett han siden. 

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Det han har gjort er straffbart og kan straffeforfølges. Besitter du videoene selv? Da kan du gå til politiet med bevisene.

Nei, har ikke videoene selv og de har han heller aldri sendt på snap til meg. Han bare viste meg det morgenen etter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld! Du kan kanskje ikke bevise at du ikke samtykket til filming, men politiet vil reagere på at han deler med kompiser😠

Anonymkode: 2a00b...8f1

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi var da 23 og 25, så er ikke unge nei... Syns bare det ble så voldsomt å gå til politiet når jeg selv var så dum å bli så full han mener jeg sa det var greit men kan så vidt huske vi hadde sex. 

Som sagt gjor det slutt påfølgende morgen og har aldri sett han siden. 

Nei, har ikke videoene selv og de har han heller aldri sendt på snap til meg. Han bare viste meg det morgenen etter. 

Uansett om du samtykket til at han kunne filme deg, så samtykket du ikke i at han skulle spre de videre.

Ville bare sendt han en melding og spurt om hvem han har delt filmene med. Og du vil helt sikkert få ett eller annet til svar fra ham. Ta så kopi av din og hans melding og legg disse med anmeldelsen. Dette vil være et bevis for at politiet tar deg alvorlig og etterforsker saken.

Slik type spredning av filmer/bilder tar politiet ganske alvorlig. Har sittet i retten og gitt flere lange straffer for dette.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld 

Anonymkode: e1630...2ee

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke helt hvilken kategori dette skal ligge under, men prøver her selv om det ikke handler om seksualitet. 

For ca 1,5 år siden så avsluttet jeg det med en fyr jeg hadde «datet» i 1,5 år. Grunnen til at jeg avsluttet det var at han viste meg to filmer han hadde filmet av meg under sex. En der jeg utfører oralsex og en bak fra. Desse hadde han sendt til kompisene i en gruppechat og på Snapchat. Han hadde også lagret desse og det var desse han viste meg dagen etterpå. Jeg var veldig full og kunne ikke huske/la merke til at jeg ble filmet. En kan godt se at det er meg på filmene... 

Det plager meg fortsatt veldig mye at dette skjedde og vet ikke helt hva jeg skal tenke om det... Har ikke møtt han siden den dagen da han viste meg filmene og for alt jeg vet har han fortsatt filmene... Noen som har vært i samme situasjon? Hva gjor du? 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått det tilsendt. Jeg synes det er skikkelig teit

Det er et bevis på at man har pult den og den. Mange gutter har disse som trofeer på telefonen og tror de er kule. De som tror at politiet bryr seg vil få seg en overaskelse

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TrønderM skrev (1 time siden):

Uansett om du samtykket til at han kunne filme deg, så samtykket du ikke i at han skulle spre de videre.

Ville bare sendt han en melding og spurt om hvem han har delt filmene med. Og du vil helt sikkert få ett eller annet til svar fra ham. Ta så kopi av din og hans melding og legg disse med anmeldelsen. Dette vil være et bevis for at politiet tar deg alvorlig og etterforsker saken.

Slik type spredning av filmer/bilder tar politiet ganske alvorlig. Har sittet i retten og gitt flere lange straffer for dette.

Selv om det er så lenge siden? 

AnonymBruker
Skrevet

Se serien Delete me på nrk. Den bør alle unge se.

Anonymkode: 6f8a9...31c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Selv om det er så lenge siden? 

Jepp. Har sittet å behandlet mange slike saker de siste årene. Der politiet blant annet har funnet slike bilder/filmer på telefonen til folk, sporet opp dama som er filmet/avbildet. Ofte har hun ikke visst st det har blitt spredd. Og gjerne synes at det er litt flaut og ikke vil anmelde det. Men at politiet allikevel på eget initiativ har tatt saken til retten og guttene som har spredd det har fått straff.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
TrønderM skrev (10 timer siden):

Jepp. Har sittet å behandlet mange slike saker de siste årene. Der politiet blant annet har funnet slike bilder/filmer på telefonen til folk, sporet opp dama som er filmet/avbildet. Ofte har hun ikke visst st det har blitt spredd. Og gjerne synes at det er litt flaut og ikke vil anmelde det. Men at politiet allikevel på eget initiativ har tatt saken til retten og guttene som har spredd det har fått straff.

Okei, takk for svar. Kommer nok ikke til å anmelde. Kjæresten min jobber selv i politiet, så orker ikke lage en stor greie ut av det(har ikke fortalt det til han). 

Får nok bare forsone meg med at skjedd har skjedd. Har uansett ikke noe som helst kontakt med vedkommende i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Okei, takk for svar. Kommer nok ikke til å anmelde. Kjæresten min jobber selv i politiet, så orker ikke lage en stor greie ut av det(har ikke fortalt det til han). 

Får nok bare forsone meg med at skjedd har skjedd. Har uansett ikke noe som helst kontakt med vedkommende i dag. 

Jeg syns det er flere ting her. Det ene er at han filmet deg uten at du visste eller husker det. Han viste deg det dagen etter. Hvordan var samtalen da? Hva sa du til han? 

Det andre, som jeg mener er enda mer alvorlig, er at han har delt filmene med andre helt klart uten samtykke. Dette er ikke greit. Jeg ville skrevet melding til han å kreve at det blir slettet, og at han selv sørger for at kameratene sletter det. Vær hard på dette. Ta screenshot av samtale bare sånn i tilfelle. 

Desverre må jeg si jeg forstår at du ikke vil anmelde det eller at nye kjæresten skal vite om det. Er allikevel greit å samle bevis hvis det skulle bli aktuelt. For eksempel hvis filmene er ytterligere spredd. 

Anonymkode: 90e31...bbf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Debyrazi skrev (12 timer siden):

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått det tilsendt. Jeg synes det er skikkelig teit

Det er et bevis på at man har pult den og den. Mange gutter har disse som trofeer på telefonen og tror de er kule. De som tror at politiet bryr seg vil få seg en overaskelse

Fy faen sier jo en del om åssen folk du omgås. 

Anonymkode: 90e31...bbf

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...