AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #141 Del Skrevet 10. april 2021 sicario skrev (2 minutter siden): Er vel strengt tatt ikke vi som er krenket i denne tråden 🙈 Hva skjer med alle snøflakene som vokser opp i dag 🤣 Jeg vet ikke jeg, hvordan kjenner du deg? Jeg ser at du og dine blir skikkelig oppbragt og liksom-lattermilde av å ikke få bruke krenkende (ja, nettopp) ord. Jeg er ikke «neger», så jeg blir ikke krenka. Men jeg er oppegående nok til å vite at det er et ekstremt ladet ord, og hvorfor det for mennesker med mer melanin enn meg oppleves sårende. Jeg vokste opp for lenge siden. Anonymkode: ec213...5ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #142 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rapportert for rasisme. Anonymkode: 0401a...f00 Herregud! Krenk og bli krenka! Da er det vel rasisme å høre på rap også da? Dr Dre og gjengen ER faktisk mørkhudete og rapper om niggahmåddahfåkkahs. Forby rap! Ta fra rapperne levebrødet deres! Anonymkode: 97400...948 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #143 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På ingen måte! Jeg syns det bare er så feil å angripe TS slik mange her gjør! Det er bare snakk om et gammelt navn på et bakverk, ikke noe annet enn det! Anonymkode: 4718b...c3f Her kan vi bruke de ordene vi vil. Neger om boller, idiot om ts. Anonymkode: ec213...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. april 2021 #144 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke jeg, hvordan kjenner du deg? Jeg ser at du og dine blir skikkelig oppbragt og liksom-lattermilde av å ikke få bruke krenkende (ja, nettopp) ord. Jeg er ikke «neger», så jeg blir ikke krenka. Men jeg er oppegående nok til å vite at det er et ekstremt ladet ord, og hvorfor det for mennesker med mer melanin enn meg oppleves sårende. Jeg vokste opp for lenge siden. Anonymkode: ec213...5ba Slutt å kjør wokeness og cancel kultur på andre 😊. er ingen av oss som blir krenket over at du blir krenket av navnet på et gammelt, tradisjonelt konditorverk. Du kan kalle det noe det ikke heter, og de som vil kan bruke det riktige navnet. Stort sett bare du som bryr deg her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjaus Skrevet 10. april 2021 #145 Del Skrevet 10. april 2021 sicario skrev (11 minutter siden): Er vel strengt tatt ikke vi som er krenket i denne tråden 🙈 Hva skjer med alle snøflakene som vokser opp i dag 🤣 Vil si det er de som tviholder på navnet på en bolle som er de mest krenkede. Det er en bolle, om den endrer navnet til et mer vennlig ord så har det vel _ingenting_ å si for dere? Hvorfor ikke bare la det bli kalt sjokoladeboller? Er det så viktig for dere å tviholde på et navn på en kake, som dere vet kan være ubehagelig for enkelte etnisiteter. Bare fordi _dere_ vokste opp med det "buhu barndommen min blir ødelagt om jeg ikke får kalle det for negerbolle". Er sånn jeg føler om dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #146 Del Skrevet 10. april 2021 sicario skrev (1 minutt siden): Slutt å kjør wokeness og cancel kultur på andre 😊. er ingen av oss som blir krenket over at du blir krenket av navnet på et gammelt, tradisjonelt konditorverk. Du kan kalle det noe det ikke heter, og de som vil kan bruke det riktige navnet. Stort sett bare du som bryr deg her. Å, du kan så mange fine ord🤗 Nå kan du prøve å lære deg hva de betyr. I mellomtiden antar jeg du besøker konditorier og etterspør nettopp slike bakverk, med riktig navn selvfølgelig. Anonymkode: ec213...5ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #147 Del Skrevet 10. april 2021 sicario skrev (19 minutter siden): Nei google fantes ikke da vi lærte å lage Negerboller i heimkunnskapen på skolen. Treffene du får på Google er ikke det samme. Det er det ingen som har sagt heller! Les hva folk skriver før du svarer. Anonymkode: 6ce65...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. april 2021 #148 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det ingen som har sagt heller! Les hva folk skriver før du svarer. Anonymkode: 6ce65...ea0 Poenget var at vi kunne ikke Google oppskriften på Negerboller. Vi brukte kokebøker der det heter Negerboller. den oppskriften er ikke det samme du finner om du googler Negerboller i dag. beklager at jeg var uklar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #149 Del Skrevet 10. april 2021 Haha, så hårsåre folk er blitt.. Anonymkode: 18530...478 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #150 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vranglære er vist ikke en myte Google sier noe annet. Anonymkode: 6ce65...ea0 Nope Anonymkode: 81280...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. april 2021 #151 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å, du kan så mange fine ord🤗 Nå kan du prøve å lære deg hva de betyr. I mellomtiden antar jeg du besøker konditorier og etterspør nettopp slike bakverk, med riktig navn selvfølgelig. Anonymkode: ec213...5ba Jeg lager de selv. om jeg skulle spurt om de hos et konditori, hadde spurt om de lager det som het Negerboller og er laget på kokos og havregryn. tror de fleste konditorer hadde visst hva jeg var ute etter, uten å bli krenket en gang. Hva annet skulle jeg spurt etter? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boblerone Skrevet 10. april 2021 #152 Del Skrevet 10. april 2021 sicario skrev (Akkurat nå): Jeg lager de selv. om jeg skulle spurt om de hos et konditori, hadde spurt om de lager det som het Negerboller og er laget på kokos og havregryn. tror de fleste konditorer hadde visst hva jeg var ute etter, uten å bli krenket en gang. Hva annet skulle jeg spurt etter? Sirkuskuler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #153 Del Skrevet 10. april 2021 Kakemonsen, som er en spesialdatabase for kakeoppskrifter, har også oppskrift på negerboller: http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=920 Anonymkode: 01e1b...d17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #154 Del Skrevet 10. april 2021 sicario skrev (11 minutter siden): Jeg lager de selv. om jeg skulle spurt om de hos et konditori, hadde spurt om de lager det som het Negerboller og er laget på kokos og havregryn. tror de fleste konditorer hadde visst hva jeg var ute etter, uten å bli krenket en gang. Hva annet skulle jeg spurt etter? Jeg er et snøfnugg-boller? Jeg driter i andre-boller? Bakstreversk-boller? Jeg bruker rasistiske ord, men jeg er ikke rasist-boller? Jeg har definisjonsmakten-boller? Rasisit-boller? Anonymkode: ec213...5ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #155 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er et snøfnugg-boller? Jeg driter i andre-boller? Bakstreversk-boller? Jeg bruker rasistiske ord, men jeg er ikke rasist-boller? Jeg har definisjonsmakten-boller? Rasisit-boller? Anonymkode: ec213...5ba Kan ikke du bare stikke å trolle i en anna tråd? Anonymkode: 0401a...f00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #156 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan ikke du bare stikke å trolle i en anna tråd? Anonymkode: 0401a...f00 Idiotiske holdninger krever tilsvarende svar. Oppriktig ikke et forsøk på å trolle😙 Anonymkode: ec213...5ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. april 2021 #157 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I all verden!? Er dette en dialekt greie? Anonymkode: 5c222...eb1 Man har kalt disse kakene negerboller i åresvis, har ingenting med rasisme å gjøre. For ikke så alt for mange år siden kalte man folk fra Afrika negere, dette lærte vi også på skolen. Mange her som lar seg krenke på andres vegne her selv om kanskje ikke svarte fra Afrika er krenket i det hele tatt. Syns det er så morsomt.🤣 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #158 Del Skrevet 10. april 2021 Peonjenta skrev (1 minutt siden): Man har kalt disse kakene negerboller i åresvis, har ingenting med rasisme å gjøre. For ikke så alt for mange år siden kalte man folk fra Afrika negere, dette lærte vi også på skolen. Mange her som lar seg krenke på andres vegne her selv om kanskje ikke svarte fra Afrika er krenket i det hele tatt. Syns det er så morsomt.🤣 Jepp, svarte mennesker synes ordet er dritmorsomt. Anonymkode: ec213...5ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. april 2021 #159 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er et snøfnugg-boller? Jeg driter i andre-boller? Bakstreversk-boller? Jeg bruker rasistiske ord, men jeg er ikke rasist-boller? Jeg har definisjonsmakten-boller? Rasisit-boller? Anonymkode: ec213...5ba Spørs om du hadde fått det du ville ha da. virker som du fortsatt ikke forstår hele grunnlaget til denne tråden. Stakkars TS prøvde å få oppskriften på det som heter Negerboller. Plutselig er alle som vet hva Negerboller er rasister. Tror ikke det er viktig for noen i tråden her hva man kaller de bollene, men det var nå en gang Negerboller hen ville ha oppskriften på. En av de største bremsene til arbeidet mot rasisme i samfunnet er nettop det du driver med. Slutt å bruk energien din på å bli krenket over navnet på et gammelt bakeverk. Du er woke pr def. Du snur i tillegg dette på hode. Eneste som fremstår som et såret lite snøfnugg med definisjonsmakt her er faktisk deg. Ikke særlig elegant heller. Ro ned sårheten og krenkbarheten din. Pust med magen, les tråden på nytt og prøv en gang til å forstå hva det handler om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 10. april 2021 #160 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Idiotiske holdninger krever tilsvarende svar. Oppriktig ikke et forsøk på å trolle😙 Anonymkode: ec213...5ba Sleng på en kysseemoji når du skjønner at du driter deg ut. Elegant 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå