sicario Skrevet 10. april 2021 #121 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil tro det. I kokeboka til min mor er det både negerboller, negerkake og jødekaker. Anonymkode: 52893...485 Jødekaker er det lang tradisjon for i Norge. Særlig i julen. Tyskerbrød også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #122 Skrevet 10. april 2021 Lol, TS, du visste hva du ville med å starte denne tråden. Du kunne googlet deg frem til det du mente i stedet for å skape wtf reaksjoner. Har aldri hørt om dette. Tekstet mor som skal være denne "de het det før i tiden, ikke vær så krenka", generasjonen, men hun har heller aldri hørt om det. Ta det på samfunn og politikk heller. Anonymkode: cbe8e...935 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #123 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men negerbolle er jeg vant til at folk bruker om mye rart. Men mamma sine var puffris, sjokolade, delfiafett og kaffe. Er det sånne? Anonymkode: 99071...bcf Det var sånne hos oss. Mamma sier fortsatt negerboller 😅 Anonymkode: 7e33a...b7a 1
Sportydame Skrevet 10. april 2021 #124 Skrevet 10. april 2021 Jeg er over 50, og når jeg var barn så solgte de kokosboller i butikken med kokos og N-boller uten kokos. Det stod også på pakkene. Tror også det var bilde av N på pakkene, om jeg ikke husker feil 😉 Så det er de opprinnelige N-bollene. kokos rullet i sjokolade som N-boller er i beste fall et dialektord.
sicario Skrevet 10. april 2021 #125 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den må du lengre utpå landet med. For når du googler negerboller eller kokosboller uten kokos, så får du opp oppskrift på 1. og 2. treff. Du lagde tråden for å provosere, men tror nok svært få lar seg bli krenket av bakverk. Ting hadde en annen betydning før og generasjon krenka har ødelagt det meste. Selv Pippi's far ble fratatt sin tittel av generasjon krenka. Anonymkode: 6ce65...ea0 Da vi lagde Negerboller i barndommen fantes det ikke noe som het Google. oppskriften på Negerboller er eldre en Internett serru. 3
sicario Skrevet 10. april 2021 #126 Skrevet 10. april 2021 Sankt-Vinger skrev (2 timer siden): negerboller laget vi på matlaging på skolen men dette er lenge siden nå. Lenge før krenkesamfunnet og pk'ene. Vi også! Lagde Negerboller på heimkunnskapen. Ingen som reagerte noe på det. Alle «kidsa» elsket Negerboller. 1
sicario Skrevet 10. april 2021 #127 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trolletråd 🙄 Så mange naive som går på limpinnen. Anonymkode: 395ec...0f4 Mulig tråden ble startet for å få reaksjoner. men Negerboller er ikke trolleri. Det er faktisk jævlig digg. 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #128 Skrevet 10. april 2021 Alle dere som kaller ts både det ene og det andre - husk at det fantes en tid før alt og alle ble krenket, og dermed også ord og uttrykk som var greit å si! Ts er på jakt etter noe h•n er vant med å kalle for negerboller men som nå ikke heter det, da kan det være vanskelig å finne det nye navnet når man ikke vet hva det nye navnet er for noe! Ta dere en krenkebolle og ro ned! Anonymkode: 4718b...c3f 6
sicario Skrevet 10. april 2021 #129 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at de som insisterer på å få bruke det ordet har veldig lav iq Anonymkode: ffb19...018 Tenker at folk som roper rasisme over navnet på et gammelt konditorverk er woke ungdom som ikke helt forstår hva rasisme handler om. 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #130 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle dere som kaller ts både det ene og det andre - husk at det fantes en tid før alt og alle ble krenket, og dermed også ord og uttrykk som var greit å si! Ts er på jakt etter noe h•n er vant med å kalle for negerboller men som nå ikke heter det, da kan det være vanskelig å finne det nye navnet når man ikke vet hva det nye navnet er for noe! Ta dere en krenkebolle og ro ned! Anonymkode: 4718b...c3f sicario skrev (2 minutter siden): Tenker at folk som roper rasisme over navnet på et gammelt konditorverk er woke ungdom som ikke helt forstår hva rasisme handler om. Føler dere dere litt krenka kanskje? Anonymkode: ec213...5ba 3
sicario Skrevet 10. april 2021 #131 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Feil. De opprinnelige n bollene var med puffet ris. Du tar feiø Anonymkode: 81280...a63 Feil. Opprinnelige Negerboller var på havregryn, kokos, smør, egg, sukker og kakao. 4
lemoncake Skrevet 10. april 2021 #132 Skrevet 10. april 2021 (endret) Jeg syntes å huske at oppskrift på «N-boller» stod i en gammel kokebok jeg har. Måtte sjekke. Det stemte. Det står oppført under nevnt navn i Gyldendals nye store kokebok fra 1965 faktisk: 75 gram smør eller margarin 1,5 dl sukker 1 ss vaniljesukker 4 dl havregryn 2 ss Kakao 3 ss kald, sterk kaffe Form den til runde boller. Rulles i kokosmasse eller perlesukker Endret 10. april 2021 av lemoncake 2
sicario Skrevet 10. april 2021 #133 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jo, det er en trolletråd. TS sier "Har mistet oppskriften min på negerboller, og finner ikke noe når jeg googler". Jo, det er det første du finner når du skriver negerboller. Det ble kun sagt av TS for å legitmisere opprettelse av denne tråden. Anonymkode: 395ec...0f4 Nei google fantes ikke da vi lærte å lage Negerboller i heimkunnskapen på skolen. Treffene du får på Google er ikke det samme.
mjaus Skrevet 10. april 2021 #134 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da vi var små var neger like vanlig som nordmann og kineser. Så var ikke noe galt i å kalle det negerboller, er jo det det heter også Anonymkode: 36898...6d7 Dårlig argument. Bare fordi du var mer uopplyst når du var liten, rettferdig-gjør det ikke at du kan bruke det fritt frem nå. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #135 Skrevet 10. april 2021 Sportydame skrev (13 minutter siden): Jeg er over 50, og når jeg var barn så solgte de kokosboller i butikken med kokos og N-boller uten kokos. Det stod også på pakkene. Tror også det var bilde av N på pakkene, om jeg ikke husker feil 😉 Så det er de opprinnelige N-bollene. kokos rullet i sjokolade som N-boller er i beste fall et dialektord. Samme her, det sto negerboller på pakningen i butikken før i tiden. Europris selger dem fortsatt, men der står det sjokoboller og kokosboller. Vi kjøpte dem også i sverige, hvor det også ble nevnt med n-ordet. sicario skrev (10 minutter siden): Da vi lagde Negerboller i barndommen fantes det ikke noe som het Google. oppskriften på Negerboller er eldre en Internett serru. Jeg snakker om TS sin intensjon med tråden. Det er IKKE for å spørre om oppskrift, for den finner du om du googler det ordet. Anonymkode: 6ce65...ea0 1
sicario Skrevet 10. april 2021 #136 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Lol, TS, du visste hva du ville med å starte denne tråden. Du kunne googlet deg frem til det du mente i stedet for å skape wtf reaksjoner. Har aldri hørt om dette. Tekstet mor som skal være denne "de het det før i tiden, ikke vær så krenka", generasjonen, men hun har heller aldri hørt om det. Ta det på samfunn og politikk heller. Anonymkode: cbe8e...935 Nei hen kunne ikke googlet seg frem til det. treffene du får på Google er ikke de Negerbollene vi lærte å lage på skolen. at mammaen din ikke har hørt om det, betyr ikke at TS tar feil serru.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #137 Skrevet 10. april 2021 Jeg kaller det niggahmåddahfåkkahboller. Digge er dem uansett. Anonymkode: 97400...948 1
sicario Skrevet 10. april 2021 #138 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Føler dere dere litt krenka kanskje? Anonymkode: ec213...5ba Er vel strengt tatt ikke vi som er krenket i denne tråden 🙈 Hva skjer med alle snøflakene som vokser opp i dag 🤣 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #139 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kaller det niggahmåddahfåkkahboller. Digge er dem uansett. Anonymkode: 97400...948 Rapportert for rasisme. Anonymkode: 0401a...f00 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #140 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Føler dere dere litt krenka kanskje? Anonymkode: ec213...5ba På ingen måte! Jeg syns det bare er så feil å angripe TS slik mange her gjør! Det er bare snakk om et gammelt navn på et bakverk, ikke noe annet enn det! Anonymkode: 4718b...c3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå