AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #81 Skrevet 10. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gjerne opplys meg hva jeg skal google for å finne tilbake til oppskriften jeg leter etter? Hva heter negerboller i dag? Finner diverse oppskrifter, men ikke den jeg leter etter 🤷♀️ Anonymkode: 54ffb...fac Jeg har da ikke peiling på hvilke boller du er ute etter. Jeg er bare her for å dømme iq'en din. Anonymkode: ffb19...018 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #82 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at de som insisterer på å få bruke det ordet har veldig lav iq Anonymkode: ffb19...018 Det er forskjell på å insistere på å bruke navnet og å huske at det ble brukt for ikke lenge siden. Det er heldigvis de færreste som insisterer på fortsatt bruk, de fleste skjønner at det ikke er ok. Verden går heldigvis fremover. Anonymkode: d9402...c78 1
Cata Skrevet 10. april 2021 #83 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gjerne opplys meg hva jeg skal google for å finne tilbake til oppskriften jeg leter etter? Hva heter negerboller i dag? Finner diverse oppskrifter, men ikke den jeg leter etter 🤷♀️ Anonymkode: 54ffb...fac Her er den! 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #84 Skrevet 10. april 2021 3 dl havregryn 100 g smør, mykt 1 dl sukker 2 ss kakao 2-3 ss kaffe 1 ts vaniljesukker (kan sløyfes) Et par dl antirasisme og et kurs i å være et bedre menneske Bland sukker og smør, deretter alt. Bruk litt tid på å reflektere over hvem du er som person inni der et sted. Enjoy! Strø gjerne på kokos. Anonymkode: c76c2...f57 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #86 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har da ikke peiling på hvilke boller du er ute etter. Jeg er bare her for å dømme iq'en din. Anonymkode: ffb19...018 Nå er det da ikke jeg som har funnet på navnet, så hvorfor du tar den tonen fatter jeg ikke. Anonymkode: 54ffb...fac 4
Stoltskeiv Skrevet 10. april 2021 #87 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er det da ikke jeg som har funnet på navnet, så hvorfor du tar den tonen fatter jeg ikke. Anonymkode: 54ffb...fac Man finner ingenting når man søker negeboller. Det tyder på at navnet er endret til sjokoladeboller. Og jeg tror ikke jeg trenger å nevne grunnen 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #88 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hos meg, her i heimen er negerboller det samme som kokosboller uten kokos. Anonymkode: 52893...485 Bortsett fra at det du beskriver har aldri hetet det du kaller det for. Det som en gang het det var laget med puffet ris,sjokolade,kaffe og delfiafett Anonymkode: 81280...a63 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #89 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men negerbolle er jeg vant til at folk bruker om mye rart. Men mamma sine var puffris, sjokolade, delfiafett og kaffe. Er det sånne? Anonymkode: 99071...bcf AnonymBruker skrev (1 time siden): Faren min laget det alltid med puffet ris, ikke havregryn. Men usikker på om det er den vanlige oppskriften på negerboller. Anonymkode: 4835b...78d Det er dette som er riktig. Ts tar feil Anonymkode: 81280...a63 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #90 Skrevet 10. april 2021 Traktorlesba96 skrev (Akkurat nå): Man finner ingenting når man søker negeboller. Det tyder på at navnet er endret til sjokoladeboller. Og jeg tror ikke jeg trenger å nevne grunnen Hva slags søkemotor bruker du, yahoo? Og sjokoladeboller er feil, det er sjokoboller som er det nye alternative navnet. Sjokoladeboller er hveteboller med sjokolade. Anonymkode: 6ce65...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #91 Skrevet 10. april 2021 Geez. Edgy, troll, uopplyst eller bare dum? Anonymkode: 7b3a6...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #92 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bortsett fra at det du beskriver har aldri hetet det du kaller det for. Det som en gang het det var laget med puffet ris,sjokolade,kaffe og delfiafett Anonymkode: 81280...a63 puffet ris med sjokolade, kaffe og delfiafett m.m for noen er risboller. Anonymkode: 6ce65...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #93 Skrevet 10. april 2021 lemoncake skrev (1 time siden): Dette er ikke det samme som negerboller. Det du beskriver er jo vanlige risboller. Jeg husker negerboller. Det var ihvertfall kaffe, kakao, sukker og en del smør. Jeg mener at smøret var romtemperert og ble knadd sammen med de andre ingrediensene. Liker ikke smør, derfor husker jeg det så godt. Noen ganger hadde vi havregryn i. Denne massen ble trillet til mange små runde kuler. Av og til rullet i kokos. Feil. De opprinnelige n bollene var med puffet ris. Du tar feiø Anonymkode: 81280...a63
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #94 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): puffet ris med sjokolade, kaffe og delfiafett m.m for noen er risboller. Anonymkode: 6ce65...ea0 Men før het det det som Ts beskriver Anonymkode: 81280...a63
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #95 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feil. De opprinnelige n bollene var med puffet ris. Du tar feiø Anonymkode: 81280...a63 Jeg er helt sikker på at det var med havregryn. Det du beskriver er ristopper, risboller. Anonymkode: 54ffb...fac 1
lemoncake Skrevet 10. april 2021 #96 Skrevet 10. april 2021 (endret) Bilde nr 3 her er det vi kalte for N boller på 80 tallet. Bilde nr 1 er for meg Risboller og nr 2 er kokosboller Endret 10. april 2021 av lemoncake La til mer tekst 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #97 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men før het det det som Ts beskriver Anonymkode: 81280...a63 Har aldri hørt at noen har kalt risboller for negerboller. Kokosboller uten kokos derimot, de ble kalt for negerboller. Jeg vokste opp med kokosboller. Hver fredag etter jobb, så kjøpte mamma med seg en eske med 3 uten kokos og 3 med kokos. Mamma vokste opp med at hennes mor lagde disse kokosbollene, hver fredag i hele sitt liv. De het og har alltid hetet negerboller og kokosboller. Men n-ordet ble stygt ganske tidlig i mitt liv, så det ble da kokosboller med og uten kokos. Og støtt og stadig så mimret mamma tilbake til sin mor og oppvekst og sa "Den gang da jeg vokst opp, så het de negerboller". Til jul så lager mamma kun to ting. Kakemenn og risboller. For det er de to tingene hennes mor lagde til jul. Risboller og kokosboller uten kokos, er ikke det samme. Anonymkode: 6ce65...ea0 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #98 Skrevet 10. april 2021 lemoncake skrev (9 minutter siden): Bilde nr 3 her er det vi kalte for N boller på 80 tallet. Bilde nr 1 er for meg Risboller og nr 2 er kokosboller Jeg vokste opp med; Nr 1: risboller Nr 2: Kokosboller med og uten kokos, også kjent som kokosboller og negerboller. Nr 3: Kokoskuler Anonymkode: 6ce65...ea0 6
Gjest Villfisker Skrevet 10. april 2021 #99 Skrevet 10. april 2021 Legger igjen et innlegg her for å hente oppskrift senere 😇
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #100 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har aldri hørt at noen har kalt risboller for negerboller. Kokosboller uten kokos derimot, de ble kalt for negerboller. Jeg vokste opp med kokosboller. Hver fredag etter jobb, så kjøpte mamma med seg en eske med 3 uten kokos og 3 med kokos. Mamma vokste opp med at hennes mor lagde disse kokosbollene, hver fredag i hele sitt liv. De het og har alltid hetet negerboller og kokosboller. Men n-ordet ble stygt ganske tidlig i mitt liv, så det ble da kokosboller med og uten kokos. Og støtt og stadig så mimret mamma tilbake til sin mor og oppvekst og sa "Den gang da jeg vokst opp, så het de negerboller". Til jul så lager mamma kun to ting. Kakemenn og risboller. For det er de to tingene hennes mor lagde til jul. Risboller og kokosboller uten kokos, er ikke det samme. Anonymkode: 6ce65...ea0 Du tar fortsatt feil selvom du ikke har hørt det Anonymkode: 81280...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå