Sankt-Vinger Skrevet 10. april 2021 #61 Del Skrevet 10. april 2021 negerboller laget vi på matlaging på skolen men dette er lenge siden nå. Lenge før krenkesamfunnet og pk'ene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #62 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Yes, dette er også en variant av negerboller. Anonymkode: 99071...bcf Er ikke dette kokosboller? Har aldri opplevd at noen har kallet dem for negerboller? 🤷♀️ Anonymkode: 54ffb...fac 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #63 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sjokoladeboller er ikke det samme. Usikker på hva negerboller heter i dag, er derfor jeg ikke finner frem til den gamle oppskriften mormor alltid brukte. Vet jeg hadde den lagret i bokmerkene mine på den forrige pcen min som ikke virker lengre...... Anonymkode: 54ffb...fac Eurpris kaller de for sjokoboller (ikke sjokoladeboller, det er hveteboller med sjokolade). Men teknisk sett så er det kokosboller uten kokos og det ble de kalt for noen år siden. Anonymkode: 6ce65...ea0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #64 Del Skrevet 10. april 2021 Trolletråd 🙄 Så mange naive som går på limpinnen. Anonymkode: 395ec...0f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #65 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke dette kokosboller? Har aldri opplevd at noen har kallet dem for negerboller? 🤷♀️ Anonymkode: 54ffb...fac Neger er brun, så alt brunt kan jo kalles neger, og det har det blitt gjort. Derfor uendelig med varianter. Anonymkode: 99071...bcf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milky Skrevet 10. april 2021 #66 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da vi var små var neger like vanlig som nordmann og kineser. Så var ikke noe galt i å kalle det negerboller, er jo det det heter også Anonymkode: 36898...6d7 Haha det er helt greit.. bare rart at det fortsatt heter det når neger ikke er et ord som blir så brukt ellers 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #67 Del Skrevet 10. april 2021 Noen her som lager negerkyss til jul? Det er de beste julekakene😋 Anonymkode: 98772...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #68 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Finner ikke min oppskrift heller, men har en veldig god oppskrift på rasist-pannekaker om det kunne friste? Anonymkode: ec213...5ba Er det en oppskrift du har funnet på? Ekstra lyse i huden? Kun til ''anti-rasister''? TS, bruk google - flere der å finne Anonymkode: 54895...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #69 Del Skrevet 10. april 2021 Negerboller er puffaris, delfiafett, eggedosis, sjokolade og kaffi. Kos deg! Anonymkode: f6f08...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #70 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Reaksjonene i tråden sier nå at folk går rett på og blir nettopp «krenket» av bakverk 😂 Anonymkode: ed76e...4b2 Har du lest tråden? 96% er diskusjon om hva negerboller faktisk er, ikke at noen blir krenket sånn sett. Og for å si det igjen; Risboller eller ikke det samme som negerboller/kokosboller uten kokos/sjokoboller. Anonymkode: 6ce65...ea0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 10. april 2021 #71 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo. Kommer opp bilde av det. Og alle jeg kjenner kaller de negerboller. Tjukk i huet eller?? Aldri hørt om geografiske forskjeller? Anonymkode: 99071...bcf Selvfølgelig gjør jeg det. Når jeg googler så kom det opp ett bilde av risboller og noen kokosboller. Ellers var det mange bilder av dem som jeg og TS nok tenker på. Forstår at det lokalt kan ha blitt brukt samme navn på annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #72 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Negerboller er puffaris, delfiafett, eggedosis, sjokolade og kaffi. Kos deg! Anonymkode: f6f08...1f2 Nei, det er risboller du beskriver. Men ønsker du en kul kake så kan du lage skumkake. Skumkake er kokosbolle i kakeform. Anonymkode: 6ce65...ea0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #73 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Negerboller er puffaris, delfiafett, eggedosis, sjokolade og kaffi. Kos deg! Anonymkode: f6f08...1f2 Det er ikke negerboller, det er risboller Anonymkode: 54ffb...fac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #74 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Trolletråd 🙄 Så mange naive som går på limpinnen. Anonymkode: 395ec...0f4 Dette er ikke noe trolletråd! Negerboller er faktisk en matrett, eller, mer en dessert da! Men fordi vi lever i et krenket samfunn er det mange som ikke vet at det før i tiden var vanlig med negerboller, at Pippi Langstrøm sin far var en negerkonge, negerlandsbyen på Kvamskogen eller at ordet neger var like vanlig som ord som kineser, asiater, nordmann, amerikansk osv. osv. Anonymkode: 4718b...c3f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #75 Del Skrevet 10. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er ikke noe trolletråd! Negerboller er faktisk en matrett, eller, mer en dessert da! Men fordi vi lever i et krenket samfunn er det mange som ikke vet at det før i tiden var vanlig med negerboller, at Pippi Langstrøm sin far var en negerkonge, negerlandsbyen på Kvamskogen eller at ordet neger var like vanlig som ord som kineser, asiater, nordmann, amerikansk osv. osv. Anonymkode: 4718b...c3f Jeg tenker at de som insisterer på å få bruke det ordet har veldig lav iq Anonymkode: ffb19...018 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #76 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke noe trolletråd! Negerboller er faktisk en matrett, eller, mer en dessert da! Men fordi vi lever i et krenket samfunn er det mange som ikke vet at det før i tiden var vanlig med negerboller, at Pippi Langstrøm sin far var en negerkonge, negerlandsbyen på Kvamskogen eller at ordet neger var like vanlig som ord som kineser, asiater, nordmann, amerikansk osv. osv. Anonymkode: 4718b...c3f Og joikakaker. Det er en såpass ny endring at vi vet ikke hva den blir kalt for en gang. Anonymkode: 6ce65...ea0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #77 Del Skrevet 10. april 2021 Navnet har jeg hørt før om små havregryn og sjokoladeboller. Det er nok ikke et navn de ville fått i dag. Anonymkode: d9402...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #78 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke noe trolletråd! Negerboller er faktisk en matrett, eller, mer en dessert da! Men fordi vi lever i et krenket samfunn er det mange som ikke vet at det før i tiden var vanlig med negerboller, at Pippi Langstrøm sin far var en negerkonge, negerlandsbyen på Kvamskogen eller at ordet neger var like vanlig som ord som kineser, asiater, nordmann, amerikansk osv. osv. Anonymkode: 4718b...c3f Men hvem er det som krenkes? Jeg er hvit, utifra definisjonen kan jeg ikke «krenkes» av ordet neger. Er det greit å si hva man vil, uansett hvem man sårer? Om jeg vil kalle downs-barn for mongo, psykisk utviklingshemmede for idioter, og frpere for neandertalere, er det greit, bare fordi det var vanlig før? Anonymkode: ec213...5ba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #79 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og joikakaker. Det er en såpass ny endring at vi vet ikke hva den blir kalt for en gang. Anonymkode: 6ce65...ea0 Ja, det er et hardt liv. Anonymkode: ec213...5ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #80 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at de som insisterer på å få bruke det ordet har veldig lav iq Anonymkode: ffb19...018 Gjerne opplys meg hva jeg skal google for å finne tilbake til oppskriften jeg leter etter? Hva heter negerboller i dag? Finner diverse oppskrifter, men ikke den jeg leter etter 🤷♀️ Anonymkode: 54ffb...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå