Gå til innhold

Negerboller

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 4/10/2021 at 9:27 PM, lemoncake said:

Bilde nr 3 her er det vi kalte for N boller på 80 tallet. Bilde nr 1 er for meg Risboller og nr 2 er kokosboller

9338BD33-0990-43B9-BAD1-BB4377DC9412.jpeg

Nr. 2 der kalte vi for negerpupper.

Anonymkode: dfc03...ff3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er jo bilde nummer 3 som er negerboller? 

Anonymkode: 36a04...2a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Negerpupper? Aldri hørt om :ler: 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Negerpupper? Aldri hørt om :ler: 

Var det mamma kalte dem. Har jo brystvorter og alt X)

Skrevet

Mulig at det har blitt tatt opp tidligere, orker ikke bla gjennom side opp og side ned, men var det ikke en form for krone-is i "gamle dager" med en liten kokosbolle med sjokoladetrekk som ble kalt for "negerkyss"? 

Anonymkode: 653ab...29f

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig at det har blitt tatt opp tidligere, orker ikke bla gjennom side opp og side ned, men var det ikke en form for krone-is i "gamle dager" med en liten kokosbolle med sjokoladetrekk som ble kalt for "negerkyss"? 

Anonymkode: 653ab...29f

Det var en kroneis med kokosbolle på toppen som ble kalt Amerikaner. 

Negerkyss er jo sånt her: 07A71795-C3CB-4823-AA91-8100E119F696.thumb.jpeg.d07b547c10a4d484223db974fc769b9e.jpeg

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mintkyssar

Minner om After Eight :rodmer:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 19.58):

Har mistet oppskriften min på negerboller, og finner ikke noe når jeg googler. Mener det var kaffe? Sterk muligens og havregryn.

Noen her som har oppskriften? 

Anonymkode: 54ffb...fac

Neger boller? Fy faen for en rasist du er. Hvis du har baller så si det høyt i en butikk :) skal vi se hvor mange som skal gi deg oppskriften din. Kryr av sånne ensomme egoistiske deprimerte rasister som deg men du har ikke baller nok til og si det annet enn og si det bak en skjerm. Feig jævel er du 

Anonymkode: 6ee01...736

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neger boller? Fy faen for en rasist du er. Hvis du har baller så si det høyt i en butikk :) skal vi se hvor mange som skal gi deg oppskriften din. Kryr av sånne ensomme egoistiske deprimerte rasister som deg men du har ikke baller nok til og si det annet enn og si det bak en skjerm. Feig jævel er du 

Jøss, det var da voldsomt?

Anonymkode: be4e2...d3c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 19.58):

Har mistet oppskriften min på negerboller, og finner ikke noe når jeg googler. Mener det var kaffe? Sterk muligens og havregryn.

Noen her som har oppskriften? 

Anonymkode: 54ffb...fac

Det kalles kokos boller nå

Skrevet

Har ikke sett de 6 pakningene i butikkene lengre, er de utgått?.. De ble kalt negerboller på 90 tallet. Noen med kokos noen uten, skum inne i og kjeks unn, veldig gode.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå må du ta deg en ....bolle. ;)  TIl info så het disse sjokoladebollene "negerbolle" før.  Jeg tenker det omtrent hver gang jeg ser dem, men sier det naturlig nok ikke lenger.

Anonymkode: b3e53...341

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det heter faktisk negerboller. Har kunnskapene dine i orden før du går bananas. 

Anonymkode: 9e6c3...843

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Det kalles kokos boller nå

Når de er uten kokos kan det vel ikke kalles for kokosbolle, vel?

Anonymkode: 6e88f...43c

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå må du ta deg en ....bolle. ;)  TIl info så het disse sjokoladebollene "negerbolle" før.  Jeg tenker det omtrent hver gang jeg ser dem, men sier det naturlig nok ikke lenger.

Anonymkode: b3e53...341

Det er mye vi gjorde før som vi ikke gjør lenger. For eks. før i tiden sto damene på kjøkkenet og ble behandlet nærmest som et husholdningsapparat. Heldigvis endrer ting seg med tiden.

Skrevet

Ingenting galt med å kalle det negerboller, neger er ikke et rasistisk ord selv om de mest fanatiske SJW og WOKE tullingene mener det. Hadde de derimot blitt kalt for niggerboller så hadde det vært en annen sak.

Anonymkode: fbbd7...281

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 20.12):

Nei, det heter for risboller.
Seriøst, er det ingen på KG som kan noe som helst om bakverk? 

Anonymkode: 6ce65...ea0

Navnet ble brukt i folkemunne for lenge siden, men bollene heter ikke det. Det er lenge siden man kalte disse bakverkene for det. Tenker folk er lite opplyste om man fremdeles bruker slike navn på kor som egentlig ikke heter det.

Anonymkode: 282a7...7b8

Skrevet

Hva er dette for en tråd som har fått stå?

Det heter n-ord boller.

Anonymkode: d3d0c...141

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er mye vi gjorde før som vi ikke gjør lenger. For eks. før i tiden sto damene på kjøkkenet og ble behandlet nærmest som et husholdningsapparat. Heldigvis endrer ting seg med tiden.

Vi er jo på god vei tilbake til at kvinner hører hjemme på kjøkkenet, stadig øking av antall innbyggere fra u-land der primitiv klankultur og religion styrer vil sørge for det. Det komiske er jo at feminister faktisk ønsker at det skal skje. 

Anonymkode: fbbd7...281

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når de er uten kokos kan det vel ikke kalles for kokosbolle, vel?

Er samme grunnoppskrift, vet endel eldre kaller de negerboller med og uten kokos 

Skrevet
Peanut skrev (35 minutter siden):

Det var en kroneis med kokosbolle på toppen som ble kalt Amerikaner. 

Negerkyss er jo sånt her: 07A71795-C3CB-4823-AA91-8100E119F696.thumb.jpeg.d07b547c10a4d484223db974fc769b9e.jpeg

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mintkyssar

Minner om After Eight :rodmer:

Husker amerikaner men det var negerbolle på toppen av den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...